آلمان

کشورهای مجاز جهت شرکت در دوره ‌های آوسبیلدونگ

شرکت در دوره ‌های آوسبیلدونگ

این مقاله به بررسی کشورهای مجاز جهت شرکت در دوره ‌های آوسبیلدونگ می‌پردازد. آوسبیلدونگ به عنوان آموزش حرفه‌ای یا کارآموزی نیز شناخته می‌شود و یک راه عالی برای شروع حرفه شما در آلمان است. یک آموزش مرتبط با هر حرفه است که شامل درس‌های تئوری و عملی به طور همزمان است.

کشورهای مجاز جهت شرکت در دوره ‌های آوسبیلدونگ

این مقاله به بررسی کشورهای مجاز جهت شرکت در دوره ‌های آوسبیلدونگ می‌پردازد. آوسبیلدونگ به عنوان آموزش حرفه‌ای یا کارآموزی نیز شناخته می‌شود و یک راه عالی برای شروع حرفه شما در آلمان است. یک آموزش مرتبط با هر حرفه است که شامل درس‌های تئوری و عملی به طور همزمان است.

آلمان بیش از 300 شغل حرفه‌ای دارد و برای هر کدام یک برنامه آموزشی وجود دارد! سؤال این است که آیا یک شهروند غیر اتحادیه اروپا می‌تواند برای Ausbildung در آلمان درخواست دهد؟ کشورهای مجاز جهت شرکت در دوره ‌های آوسبیلدونگ کدام‌ها هستند؟

پاسخ بله است؛ همه ملیت‌ها مجاز به درخواست آوسبیلدونگ (آموزش حرفه‌ای) در آلمان هستند. با این حال، برای برخی از مشاغل، باید از آژانس کار فدرال (Vorranprüfung) تأییدیه دریافت کنید. آن‌ها تعیین می‌کنند که آیا یک فرد خارجی ویزای کار دریافت می‌کند یا خیر.

بنابراین، به عنوان یک شهروند غیر اتحادیه اروپا، بهتر است حرفه‌ای را انتخاب کنید که به چنین تأییدیه‌ای نیاز ندارد، شانس دریافت ویزا برای آموزش حرفه‌ای در آلمان با این نوع آموزش افزایش می‌یابد. در این پست، یاد خواهید گرفت که کشورهای مجاز جهت شرکت در دوره ‌های آوسبیلدونگ کدام‌ها هستند؟ و چگونه می‌توانید برای یکی از شهروندان غیر اتحادیه اروپا درخواست دهید.

شرکت در دوره ‌های آوسبیلدونگ

کشورهای مجاز جهت شرکت در دوره ‌های آوسبیلدونگ: آیا می‌توانید به عنوان یک شهروند غیر اتحادیه اروپا درخواست دهید؟

آوسبیلدونگ یک آموزش حرفه‌ای دوگانه، ترکیبی از تئوری و عمل است. این یک روش معمول برای دریافت مدرک در آلمان بدون حضور در دانشگاه است. با این حال، مشاغل حرفه‌ای معمولاً تجارت و صنایع دستی هستند.

این برنامه برای همه ملیت‌ها، اعم از شهروندان آلمانی، اتحادیه اروپا و یا شهروندان غیر اتحادیه اروپا در دسترس است. اروپایی‌ها و آلمانی‌ها از نظر کارفرمایان آلمانی و به‌ویژه دولت اولویت دارند، زیرا آن‌ها آزادی عمل بیشتری دارند و می‌توانند بدون هیچ محدودیتی کار کنند.

به عنوان یک شهروند غیر اتحادیه اروپا، برای درخواست Ausbilding فقط به مدرک پایان تحصیلات و مهارت‌های زبان آلمانی نیاز دارید. هیچ الزام قانونی برای مدرک تحصیلی و زبان خاصی وجود ندارد. شرکت، نه ایالت، تصمیم می‌گیرد که آیا پیشینه تحصیلی و زبان شما برای یک برنامه کافی است یا خیر.

کشورهای مجاز جهت شرکت در دوره ‌های آوسبیلدونگ: شغل‌های ویژه

بسیاری از کسب و کارها در آلمان برای یافتن متخصصان تجاری با شرایط خاص با مشکل مواجه هستند. در نتیجه، شانس بسیار خوبی برای دریافت آوسبیلدونگ در این بخش‌ها وجود دارد.
کدام شغل‌ها ویژه‌تر هستند؟ پرستاری از جمله مشاغل خاص و ویژه است. شغلی است که تقاضا در آن بسیار بیشتر و در دسترس بودن آن بیشتر است و فرصت خوبی برای حتی شهروندان غیر اتحادیه اروپا برای استفاده از آن است.

شرکت در دوره ‌های آوسبیلدونگ

برخی از شرکت‌ها حتی در ابتدا افرادی با زبان آلمانی نسبتاً ضعیف و تمرکز و مهارت‌های زبانی کم را نیز بکار می‌گیرند؛ اما به خاطر داشته باشید که هیچ آموزشی Ausbildung وجود ندارد که به زبان انگلیسی تدریس شود؛ بنابراین یاد گرفتن زبان آلمانی حتمی است.

آلمان همچنین به کارگران صنایع دستی زیادی نیاز دارد؛ بنابراین با انتخاب یکی از این مشاغل برای آزمون Ausbildung بهترین فرصت‌ها را در آلمان و شانس بالایی برای گرفتن ویزا خواهید داشت.

آزمون‌های دیگر ممکن است به مدارک بالاتری نیاز داشته باشند و از قبل یک آلمانی آن نوع شغل‌ها را پر کرده باشد، به ویژه مشاغلی مانند منشی و سایر مشاغل مرتبط با مشتری.

کشورهای مجاز جهت شرکت در دوره ‌های آوسبیلدونگ: زبان یادگیری

هیچ آزمون Ausbildung بدون تئوری، خواندن، امتحانات کتبی وجود ندارد. در نتیجه، متقاضی برای کنار آمدن با آموزش به یاد گرفتن زبان آلمانی نیاز دارد! 1B سطح خوبی برای شروع است، اما مطمئناً با گذشت زمان باید آن را بهبود دهید.

در پایان هر آزمون، دانش آموزان امتحان نهایی را پشت سر می‌گذارند و گواهینامه‌ای دریافت می‌کنند که به آن‌ها اجازه می‌دهد فقط در شغل مشخصی که برای آن آموزش دیده‌اند، استخدام شوند. این گواهی در بسیاری از کشورهای دیگر از جمله اتحادیه اروپا نیز به رسمیت شناخته شده است، بنابراین شما محدود به کار در آلمان نخواهید بود.

چگونه به عنوان یک شهروند غیر اتحادیه اروپا یک مکان برای Ausbildung بدست آوریم؟

در پاسخ به کشورهای مجاز جهت شرکت در دوره ‌های آوسبیلدونگ با توجه به آنچه بیان شد همه کشورها از جمله ایران می‌توانند در این دوره‌ها شرکت کنند که شامل کشورهای اتحادیه اروپا و غیراتحادیه اروپا می‌شوند. اگر به مطالعه این مقاله ادامه می‌دهید، پس مصمم هستید که در آلمان دوره‌های حرفه‌ای را بگذرانید؟ برای آن چه کاری باید انجام دهید و برنامه عمل چیست؟

مهاجرت تحصیلی به آلمان

اولاً یک خبر خوب، پس از تغییر در قانون مهاجرت آلمان در مارس 2020، افراد کشورهای غیر اتحادیه اروپا در صورت تمایل به تکمیل آوسبیلدونگ آلمان، شانس بیشتری در آلمان دارند.

خارجی‌ها از همه کشورها می‌توانند آموزش حرفه‌ای را در آلمان شروع کنند یعنی کشورهای مجاز جهت شرکت در دوره ‌های آوسبیلدونگ شامل همه کشورها می‌شود. فارغ التحصیلان آوسبیلدونگ آلمان بر اساس قوانین فعلی فرصت‌های شغلی برجسته‌ای در آلمان دارند: پس از آموزش حرفه‌ای، خارجی‌ها می‌توانند برای کار در این حرفه در آلمان بمانند.

نحوه درخواست آوسبیلدونگ آلمان

به عنوان یک خارجی، هنگام درخواست برای آوسبیلدونگ در آلمان باید از قبل برنامه‌ریزی کنید. برخی از شرکت‌ها یک سال قبل از شروع برنامه به دنبال کارآموز می‌گردند.

مدارک درخواست خود را آماده کنید

از آنجایی که مدرک پایان تحصیلی متفاوتی دارید و به زبان دیگری است، باید آن را رسمی کرده و به زبان آلمانی ترجمه کنید. فرآیند بررسی در آلمان اتفاق می‌افتد. از شما خواسته می‌شود که مدارک خود را به یکی از بخش‌های منطقه‌ای که می‌خواهید در آن زندگی کنید ارسال کنید.

شرکت در دوره ‌های آوسبیلدونگ

اطلاعات بیشتر در این مورد را در مقالات بعدی موسسه بین‌المللی کاریابی ویکو وجود دارد. با توجه به اینکه کشورهای مجاز جهت شرکت در دوره ‌های آوسبیلدونگ برای همه کشورها است پس باید اطلاعات بیشتری در این مورد شرایط ورود به آلمان داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *