آلمان

مهاجرت به آلمان

مهاجرت به آلمان

این مقاله یک نمای کلی از وضعیت کشور آلمان را نشان می‌دهد و برای کسانی که قصد مهاجرت به آلمان را دارند می‌تواند یک راهنمای مفیدی باشد. در بخش اول مقاله نکاتی کلی راجع به زندگی در آلمان بیان شده است و در بخش دوم اطلاعاتی از محدودیت‌های قانونی برای ساعات کار در آلمان گرفته تا شاخص به امید، ساعات کاری، تعطیلات، شهریه مدارس به زندگی را در بر می‌گیرد.

در مقاله پیش رو یک‌چشم انداز کلی از آلمان ارائه می‌شود تا کسانی که قصد مهاجرت به آلمان را دارند بتوانند با تمام جوانب زندگی در این کشور اروپایی آشنا شوند.

آب‌وهوای آلمان

این فاکتور برای خیلی از کسانی که می‌خواهند به‌قصد مهاجرت به آلمان به‌صورت دائم را دارند بسیار اهمیت دارد.در اکثر نقاط آلمان، کشوری که در مرکز اروپا قرار دارد، از 47 تا 55 درجه عرض شمالی، آب‌وهوای معتدل قاره‌ای است که با زمستان‌های سرد مشخص می‌شود، با میانگین دمای روزانه حدود 0 درجه سانتی‌گراد (32 درجه فارنهایت) یا کمی بالاتر و تابستان‌های گرم، با حداکثر دما در حدود 23/26 درجه سانتی‌گراد (73/79 درجه فارنهایت) در جولای و آگوست.

شمالی‌ترین منطقه (به برمن، هامبورگ، لوبک، روستوک، کیل مراجعه کنید) کمی ملایم‌تر است، اما به دلیل نفوذ اقیانوس اطلس، بارانی‌تر و ورزش باد در این مناطق زیاد است. توده‌های جنوب مرکزی آلمان و بخش کوچکی از آلپ در جنوب دور دارای آب‌وهوای کوهستانی هستند که البته با افزایش ارتفاع سردتر می‌شود.

در ادامه بعضی از نکات لازم برای افرادی که قصد مهاجرت به آلمان به‌صورت خلاصه بیان شده است.

مهاجرت به آلمان

1. زندگی در آلمان مقرون‌به‌صرفه است.

شما بعد از مهاجرت به آلمان متوجه خواهید شد که هزینه زندگی در آلمان برای اکثر خانواده‌ها با هر اندازه‌ای در مقایسه با هزینه‌ای که برای زندگی در جایی مانند بوستون، نیویورک یا حتی شیکاگو می‌پردازید، بسیار بهتر است یا به عبارت کم‌تر است.

مکان‌های تفریحی، فروشگاه‌ها بسیار خوبی در برلین، مونیخ و شهرهای دیگر وجود دارد که می‌توانید تمام مایحتاج خود را راحت پیدا کنید این مکان‌ها لزوماً بزرگ و معروف نیستند، اما برای رفع نیازهای شما به‌خوبی مجهز هستند. اگر برایتان مهم نیست که در یکی از شهرها یا روستاهای کوچک‌تر زندگی کنید، می‌توانید حتی بیشتر پس‌انداز کنید.

2. ساختار بیمه سلامت از همه خانواده‌ها در تمام سطوح درآمدی حمایت می‌کند.

شما باید بیمه درمانی را در آلمان به‌عنوان بخشی از سیستم کلی مراقبت داشته باشید. اگر شما حدود 60000 دلار در سال درآمد دارید، در این صورت گزینه بیمه عمومی، بهداشت و هزینه‌های ناشی از آن را باید پرداخت کنید.

این سیستم یک مراقبت کاملاً همه‌جانبه نیست، اما یک سیستم اجباری است که شما باید در آن مشارکت داشته باشید. وقتی برای هزینه‌ها برنامه‌ریزی می‌کنید و برای رفتن به دکتر به یاد داشته باشید به طور متوسط برای هر فرد عادی حدود 300 یورو ممکن است هزینه در برداشته باشد.

مهاجرت به آلمان

3. هزینه‌های غذا

هزینه‌های غذا در آلمان یکی از شگفت‌انگیزترین جنبه‌های زندگی در اینجا است. پس اگر قصد مهاجرت به آلمان را دارید این یک مزیت بسیار مهمی است که باید به آن توجه کنید. بسیاری از اقلام در داخل کشور تولید می‌شوند، بنابراین هزینه‌های حمل‌ونقل کمتری برای پرداخت وجود دارد.

به همین دلیل رفتن به بازار و فروشگاه‌ها در هفته یا ماه بودجه کمی می‌خواهد. به‌صورت کلی خرید از فروشگاه‌ها به‌صورت هفتگی نسبت به انگلستان و آمریکا راحت‌تر، سریع‌تر و ارزان‌تر است.

4. اینترنت

اگر قصد مهاجرت به آلمان را دارید یک خبر خوب این است که خدمات اینترنت در این کشور بسیار خوب است و شما در هر نقطه در کشور آلمان اینترنت پرسرعت خواهید داشت. نرخ‌های بسته‌های تلفن همراه بسیار رقابتی است و شما باید مطابق با مصرف خود و بررسی تمام پیشنهادها یک محصول را انتخاب کنید.

یکی از گزینه‌های خوب در زمینه مهاجرت به آلمان این است که شما می‌توانید در بعضی از موارد هنگامی که مکانی را اجاره می‌کنید خدمات اینترنت به‌عنوان بخشی از سرویس اجاره برای شما در نظر گرفته می‌شود.

5. شبکه‌ی حمل‌ونقل عمومی در آلمان به‌خوبی توسعه‌یافته است.

اگر می‌خواهید از یکی شهرهای آلمان به هر نقطه‌ای سفر کنید، می‌توانید به‌راحتی از اتوبوس یا قطار استفاده کنید. قیمت‌های حوزة حمل‌ونقل در این کشور بسیار رقابتی است، به‌ویژه اگر بلیت ماهانه یا سالانه خریداری کنید. به لطف این زیرساخت می‌توانید بدون وسیله نقلیه به‌صورت روزانه برای رفت‌وآمد به محل کار از شبکه حمل‌ونقل عمومی استفاده کنید. اگر به دلایلی می‌خواهید به خارج از شهر سفر کنید، باید ماشین کرایه کنید.

مهاجرت به آلمان

خدمات قطار به جوامع روستایی در برخی مواقع، به‌خصوص در تعطیلات آخر هفته وجود ندارد، اما برخی از سیستم‌های اتوبوس منطقه‌ای وجود دارند که هنوز هم می‌توانند به شما کمک کنند تا به جایی که مقصد سفرتان است برسید.

حتی شهرهای کوچک در کوهستان هم به‌خوبی به این شبکة حمل‌ونقل متصل هستند تا بتوانند خدمات خوبی در زمینه حمل‌ونقل به شما ارائه دهند. این یک خبر خوب برای افرادی که قصد مهاجرت به آلمان را دارند است زیرا می‌توانند در هزینه‌های کلی زندگی صرفه‌جویی کنند.

6. مهاجرت به آلمان فرصتی برای شروع یادگیری فرهنگ و زبان آلمانی است.

افرادی که قصد مهاجرت به آلمان را دارند باید بدانند که انگلیسی، فرانسوی و سایر زبان‌های اروپایی در اینجا به‌صورت محدود صحبت می‌شود، او اگر احتیاج به مترجم داشته باشید هیچ تضمینی در این زمینه وجود ندارد. پس برای اینکه به‌خوبی بتوانید با مردم ارتباط برقرار کنید باید از قبل کلاس‌های آمادگی زبان آلمانی را فرا بگیرید تا در مکالمات روزانه دچار سردرگمی و دردسر نشوید.

کسانی که مایل به اقامت در آلمان، تحصیل، کار یا زندگی در آلمان هستند باید آلمانی را یاد بگیرند. این یک قانون کلی اداره مهاجرت آلمان است که هرکسی برای اقامت در آلمان می‌آید باید حداقل اصول اولیه زبان آلمانی را بیاموزد.

گذشته از این، این افراد پس از اقامت در آلمان باید چیزهای خاصی در مورد کشور آلمان از جمله تاریخ، فرهنگ، سیستم حقوقی و غیره آن بیاموزند. کشور آلمان یک سیستم بسیار خوب سازماندهی شده برای خارجی‌ها دارد.

مهاجرت به آلمان

مزایای دانستن زبان آلمانی در زمان اقامت در آلمان بسیار زیاد است و ادغام در زندگی اجتماعی کشور، یافتن کار یا تحصیل بدون دانستن زبان آلمانی بسیار سخت است حتی اگر انگلیسی را کامل بلد باشید.

7. در کشور آلمان تعادل بین کار و زندگی وجود دارد.

در بعضی کشورها افرادی که به یک کشور دیگر مهاجرت می‌کنند باید برای تثبیت موقعیت خود به‌صورت فشرده کار کنند و موقعیت خانوادگی و زندگی شخصی‌شان دچار تلاطم و آشفتگی می‌شود اما افراد که قصد مهاجرت به آلمان را دارند باید بدانند که در این کشور این سیستم برقرار نیست و شما می‌توانید یک تعادل درست و منطقی بین کار و زندگی شخصی خود برقرار کنید.

8. بوروکراسی

اکثر شهرهای آلمان، تحت تأثیر بوروکراسی کارآمد هستند. مردم شهرها را به دلیل قوانین بهداشتی تمیز نگه می‌دارند. قوانین زیادی در مورد زندگی روزمره به‌خصوص در شهرهای کوچک وجود دارد. به‌عنوان‌مثال، سوابیا، منطقه‌ای از آلمان، قوانینی برای نظافت دارد که به سال 1492 بازمی‌گردد. سوابیا سنتی را دارد که به نام Kehrwoche مشهور است و به معنای هفتة جارو کردن است و ساکنان آن مسئولیت تمیز کردن خانه‌ها و محله‌های خود را بر عهده می‌گیرند.

9. آلودگی هوا و کیفیت آب آشامیدنی

PM2.5 اندازه‌گیری ذرات معلق در هوا را توصیف می‌کند که می‌تواند به ریه‌ها آسیب برساند. PM2.5 در آلمان “14 میلی‌گرم در مترمکعب است که بالاتر از میانگین است. این ذرات می‌توانند از «تولید برق، گرمایش خانگی و موتورهای خودرو» ناشی شوند.

آلمان از مقادیر قابل‌توجهی انرژی تجدید پذیر استفاده نمی‌کند، بنابراین استفاده از زغال‌سنگ باعث می‌شود مقدار بالایی از PM2.5 وجود داشته باشد. بااین‌حال، در مورد کیفیت آب آلمان با ۹۱ درصد از مردم از کیفیت آب خود راضی هستند.

مهاجرت به آلمان

10. احساس اجتماعی و همبستگی

احساس اجتماعی و در این کشور بسیار مهم است و طبق یک نظرسنجی توسط OECD نشان می‌دهد که 90٪ آلمانی‌ها معتقدند که شخصی را می‌شناسند که می‌توانند در زمان نیاز به او اعتماد کنند. این حمایت قوی از دیگران بخشی جدایی‌ناپذیر از فرهنگ آلمان است.

فرهنگ کاری در آلمان برای مهاجرت به آلمان

در این قسمت از مقاله سعی داریم به گوشه‌ای از مسائل حوزة کار مانند درآمد، ساعات کاری و اضافه‌کاری شما را آشنا کنیم تا کسانی که قصد مهاجرت به آلمان را دارند بتوانند یک جمع‌بندی کلی در این زمینه داشته باشند.

یک خانوار متوسط آلمانی دارای درآمد متوسط رو به بالا است و خانواده‌ها می‌توانند بیش از تأمین نیازها و روزمرگی‌های خود برای تفریحات یا برنامه‌های جانبی خود هزینه کنند؛ و این مسئله به دلیل این می‌باشد که میانگین امنیت شغلی درآمد کارگران آلمانی نسبت به سایر کشورها بهتر و بالاتر است.

هفته کاری تعریف شده دوشنبه تا شنبه است، درحالی‌که هفته کاری استاندارد در آلمان برای اکثر صنایع از دوشنبه تا جمعه است.به طور متوسط، کارمندان در آلمان دارای کمترین ساعات کاری در اروپا هستند.

این را با سطح بهره‌وری بالا همراه کنید و به نظر می‌رسد که آلمانی‌ها تعادل ایده‌آل کار و زندگی را برقرار می‌کنند و این نوید یک زندگی راحت و بدون دغدغه برای کسانی که قصد مهاجرت به آلمان را دارند می‌دهد.

مهاجرت به آلمان

کار تمام‌وقت در آلمان

میانگین کار در هفته در آلمان بین 36 تا 40 ساعت است. اکثر مشاغل تمام‌وقت در آلمان هفت یا هشت ساعت در روز، پنج روز در هفته، با یک ساعت یا 30 دقیقه استراحت در وقت ناهار را دارند.
برخی از شرکت‌ها ممکن است هفته کاری طولانی‌تری داشته باشند، اما این ساعات کاری زیادتر را با حقوق بالاتر یا مرخصی تعطیلات سالانه اضافی برای کارکنان جبران می‌کنند. کارگران خود اشتغال اغلب بیش از 48 ساعت در هفته کار می‌کنند.

کار پاره‌وقت در آلمان

هر فردی که کمتر از 30 ساعت در هفته در آلمان کار می‌کند، کارمند پاره‌وقت محسوب می‌شود. هنگامی که به مدت شش ماه در شرکت خود هستید، این حق را دارید که درخواست کاهش ساعات کاری هفتگی خود را داشته باشید (تا زمانی که شرکت بیش از 15 نفر را استخدام کند).

کار پاره‌وقت رواج بیشتری پیدا کرده است، زیرا شغل‌های مانند فریلنسینگ به علت کرونا بیشتر شده است. در سال 2018، بزرگ‌ترین اتحادیه فلزکاری آلمان در یک نبرد قانونی برای اعطای حق هفته 28 ساعته پیروز شد.

محدودیت‌های قانونی برای ساعات کار در آلمان

در آلمان محدودیت‌های قانونی سختی برای ساعات کاری وجود دارد: شما مجاز به کار بیش از هشت ساعت در روز نیستید. هفته کاری از دوشنبه تا شنبه ادامه دارد و کارکنان نباید بیش از 48 ساعت در هفته کار کنند.

تماس با ما

اگر در عرض شش ماه (یا 24 هفته) میانگین کلی زمان کار از هشت ساعت در روز تجاوز نکند، این می‌تواند تا 10 ساعت در روز افزایش یابد. کار در روزهای یکشنبه و تعطیلات رسمی تا حد زیادی ممنوع است، به‌استثنای کارگران در صنعت خدمات. کار در روزهای یکشنبه باید با مرخصی مربوطه در دو هفته آینده جبران شود.

اگر بین 6 تا 9 ساعت کار می‌کنید، 30 دقیقه استراحت دارید که می‌توانید آن را به دو وقفه 15 دقیقه‌ای نیز تقسیم کنید. اگر بیش از 9 ساعت کار کنید، پس از 6 ساعت کار مستحق 45 دقیقه استراحت هستید. بین شیفت‌های کاری باید بیش از 11 ساعت استراحت داشته باشید.

اضافه‌کاری در آلمان

اضافه‌کاری نیز باید با حداکثر ساعات کار مشخص شده در بالا مطابقت داشته باشد (یعنی حداکثر 60 ساعت در هفته، به طور متوسط تا 48 ساعت در یک دوره ۶ ماهه). کار کردن مازاد بر ساعت کاری معمولاً با مرخصی به‌جای آن جبران می‌شود، اگرچه برخی از شرکت‌ها برای ساعات اضافه‌کاری حقوق پرداخت می‌کنند.

حق شما برای غرامت برای ساعات اضافه‌کاری در قرارداد کاری شما مشخص خواهد شد. برخی از شرکت‌ها معتقدند که مقدار کمی اضافه‌کاری بخشی عادی از کار است و پاداش اضافی ارائه نمی‌کند که این یک نکته منفی برای کسانی که قصد مهاجرت به آلمان را دارند است. اگر در مورد میزان اضافه‌کاری (بدون حقوق) که در حال کار هستید، نگرانی دارید، بهتر است با کارفرمای خود صحبت کنید. شما همچنین می‌توانید با یک وکیل مشورت کنید.

ساعات کاری انعطاف‌پذیر در آلمان مزیت مهاجرت به آلمان

بسیاری از شرکت‌ها در آلمان به شما این امکان را می‌دهند که به‌جای رعایت سخت‌گیرانه روز کاری استاندارد، انعطاف‌پذیر کار کنید. این ممکن است شامل موارد زیر باشد:

  • کار از خانه
  • کار کردن روزهای طولانی‌تری در ازای روزهای تعطیل
  • وقت مرخصی

مهاجرت به آلمان

مجموع ساعات کار معمولی هفتگی از سال 1991 به میزان 3.6 ساعت (38.4 ساعت در هفته) کاهش‌یافته است. بااین‌حال، هنگام بررسی ساعات کاری کارگران تمام‌وقت و پاره‌وقت به طور جداگانه، قابل‌توجه است، به‌ویژه برای کارکنان تمام‌وقت، تعداد ساعات کار در طول سال‌ها نسبتاً ثابت مانده است (1991: 41.4 ساعت). تعداد ساعات کاری کارکنان پاره‌وقت از سال 1991 (20 ساعت) اندکی کاهش‌یافته است.

استراحت بین تایم کاری در آلمان

یک استراحت ناهار حداقل 30 دقیقه‌ای در آلمان اجباری و بدون حقوق است.

حقوق و مالیات

متوسط حقوق آلمانی 3770 یورو در ماه (حدود 45000 یورو در سال) برای یک شغل تمام وقت و دائم است. حقوق برای شغلی که با حداقل دستمزد، به‌صورت تمام‌وقت پرداخت می‌شود، 1500 یورو در ماه است. پزشکان، وکلا، مدیران عامل و مهندسان از پردرآمدترین افراد این کشور هستند.

کارمندان آلمانی از همان شروع کار مالیات می‌دهند. مالیات ‌بر درآمد از 14 درصد شروع می‌شود که برای افرادی که بیشترین درآمد را دارند به 45 درصد می‌رسد این نکته‌ای مهم برای کسانی که قصد مهاجرت به آلمان را دارند بسیار مهم است. کسانی که شاغل هستند و کسانی که خود اشتغال هستند باید یک گزارش مالیاتی سالانه به نام Steuererklärung ارائه دهند.

در آلمان، اشتغال کامل با حق مرخصی سالانه نیز همراه است. به طور متوسط به کارگران 30 روز مرخصی سالانه اعطا می‌شود که حداقل قانونی آن 24 روز است. این مرخصی با حقوق است که بر حقوق ماهانه تأثیر نمی‌گذارد این یکی از نکات مثبت برای کسانی که قصد مهاجرت به آلمان برای کار را دارند. آلمان همچنین ده روز تعطیل رسمی در هرسال دارد که کارگران علاوه بر حق مرخصی سالانه خود از آن برخوردار می‌شوند. این شامل تعطیلات ملی و جشن‌های مذهبی می‌شود.

مهاجرت به آلمان

با وجود حجم زیاد مرخصی سالانه و همچنین هفته کاری کوتاه‌تر و زمان کار باکیفیت‌تر، آلمان یکی از پربازده‌ترین کشورهای جهان است. نرخ کلی اشتغال آلمان بالاست. روند بیکاری در آلمان همچنان رو به کاهش است و در حال حاضر کمی بیش از 3 درصد است که یکی از پایین‌ترین نرخ‌ها در جهان است.

بیماری و کار

اگر از نظر جسمی یا روحی برای حضور در محل کار خیلی بیمار هستید، باید در اولین فرصت به کارفرمای خود اطلاع دهید. طبق قانون آلمان، کارگران به طور کامل تا شش هفته، معمولاً فقط یک‌بار در یک دوره یک‌ساله، تحت حمایت قانون استراحت کامل تا شش هفته هستند.

در آلمان، کسانی که از بیماری طولانی‌مدت رنج می‌برند که بیش از شش هفته طول می‌کشد، می‌توانند برای پرداخت حقوق بیماری که 70 درصد حقوق عادی شما تا حداکثر 78 هفته پرداخت می‌شود، درخواست دهند. این مزایا بیماری تحت پوشش بیمه درمانی است و چه بیمه‌گر خصوصی یا دولتی داشته باشید، باید اعمال شود.

امید به زندگی

بر اساس آخرین داده‌های سازمان جهانی بهداشت منتشر شده در سال 2020 امید به زندگی در آلمان عبارت است از: مرد 78.7، زن 84.8 و امید به زندگی کل 81.7 است که به آلمان رتبه جهانی امید به زندگی را 20 می‌دهد.

مواردی وجود دارد که افراد به دلایل مختلف به آلمان مهاجرت می‌کنند اما مجبورند خانواده خود را در کشور مبدا ترک کنند. همه همسران و فرزندان زیر 16 سال می‌توانند برای پیوستن به همسر یا والدین خود برای مهاجرت به آلمان اقدام کنند.

مهاجرت به آلمان

برای واجد شرایط بودن برای مهاجرت به آلمان، همسران باید ثابت کنند که متأهل هستند و فرزندان باید گواهی تولد داشته باشند. برای کودکان زیر 16 سال، لازم نیست مهارت‌های زبان آلمانی داشته باشند، زیرا فرض بر این است که آن‌ها می‌توانند آن را به‌سرعت یاد بگیرند. بااین‌حال، برای کودکان بالای 16 سال، باید مدرک کافی دال بر مهارت زبان آلمانی و توانایی سازگاری و ادغام وجود داشته باشد.در مورد همسران، آن‌ها برای واجد شرایط بودن باید حداقل مدرک زبان آلمانی A1 را داشته باشند.

هزینه مدارس ابتدایی و متوسطه آلمان

مدارس دولتی ارائه‌دهنده آموزش ابتدایی و متوسطه رایگان هستند. بااین‌حال، ممکن است از والدین خواسته شود که در فعالیت‌های فوق‌برنامه، مانند سفرهای مدرسه و گشت‌وگذار، مشارکت کنند. معمولاً برای خانواده‌هایی که درآمد کمتری دارند یارانه و کمک‌هزینه در نظر گرفته می‌شود.

هزینه مدارس خصوصی آلمان برای مهاجرت به آلمان

باتوجه ‌به الزام قانونی مبنی بر عدم تبعیض بین خانواده‌های مرفه و عادی، مدارس خصوصی در آلمان تمایل دارند هزینه‌های نسبتاً اسمی دریافت کنند و طرح‌های بورسیه تحصیلی مختلفی را ارائه دهند.
بودجه مدارس خصوصی و جایگزین از طریق ترکیبی از یارانه‌های دولتی و جمع آوری کمک‌های مالی تأمین می‌شود. میزان هزینه‌ای که مدارس خصوصی می‌توانند دریافت کنند توسط مقامات آموزشی در هر ایالت فدرال تعیین می‌شود و بنابراین بسته به مکان متفاوت است.

مهاجرت به آلمان

به عنوان مثال، در نوردراین وستفالن، هزینه‌های تحصیل ممنوع است و مدارس خصوصی بودجه بیشتری دریافت می‌کنند و کسانی که قصد مهاجرت به آلمان را دارند می‌توانند از این نظر آسوده خاطر باشند.
هزینه‌های مدرسه نیز می‌تواند تا حدی از اظهارنامه مالیات ‌بر درآمد سالانه والدین کسر شود. همه این‌ها تضمین می‌کند که مدارس خصوصی در آلمان به‌طورکلی بسیار مقرون ‌به ‌صرفه‌تر از سایر مدارس خصوصی در اروپای غربی هستند.

هزینه‌های مدارس بین‌المللی در آلمان

مدارس بین‌المللی همیشه مشمول قوانین مشابه مدارس خصوصی در مورد شهریه نیستند؛ بنابراین، آن‌ها بودجه دولتی دریافت نمی‌کنند. هزینه دقیق بستگی به مدرسه و کلاس تحصیلی فرزند شما دارد که از 2500 تا 25000 یورو در سال متغیر است.

مجوزهای اقامت برای مهاجرت به آلمان

زمانی که یکی از ویزاهای مهاجرت را دریافت کردید، اجازه اقامت نیز دریافت خواهید کرد. مجوزهای اقامت می‌تواند موقت و دائمی باشد. اجازه اقامت موقت به اتباع خارجی اجازه می‌دهد تا برای مدت مشخصی در آلمان بمانند و سپس به کشور خود بازگردند. اجازه اقامت دائم به این معنی است که تبعه خارجی می‌تواند تا زمانی که بخواهد در آلمان بماند، می‌تواند هر زمان که بخواهد آلمان را ترک کرده و به کشور بازگردد.

بااین‌حال، اجازه اقامت دائم به این معنا نیست که شما یک شهروند آلمانی هستید. گرفتن تابعیت آلمانی یک فرایند کاملاً مجزا است. به‌طورکلی آلمان دارای دو اجازه اقامت موقت و یک اجازه اقامت دائم است.

مهاجرت به آلمان

کارت آبی اتحادیه اروپا (EU).

کارت آبی اتحادیه اروپا برای آلمان به کارگران خارجی (که شهروند کشورهای اتحادیه اروپا نیستند) داده می‌شود که دارای مدارک بالایی هستند و می‌خواهند در آلمان کار کنند. بلوکارت اتحادیه اروپا به دارندگان خود این حق را می‌دهد که به مدت چهار سال در آلمان بمانند.

برای واجد شرایط بودن برای اقامت دائم، فرد باید تسلط کافی به آلمانی داشته باشد، شرایط مالی خاصی را داشته باشد بیش از 33 ماه در محل کار خود در آلمان کارکرده باشد که مستلزم داشتن مهارت‌های کسب شده با بالاترین مدرک است و بعد از آن می‌تواند از مزایایی اقامت دائم بعد از مهاجرت به المان بهره ببرد.

برای کسب اطلاعات بیشتر به صفحه اصلی وب‌سایت گروه مهاجرتی و کاریابی ویکو مراجعه فرمائید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *