آلمان

مینی جاب چیست و چه کاربردی دارد؟

مینی جاب چیست

در جواب اینکه مینی جاب چیست؛ می شود گفت که مینی جاب یک کار اضافه و جانبی است که طبق قوانین کشور آلمان در ماه در حدود چهارصد و پنجاه یورو و یا بیش تر درآمد دارد. هم چنین برای انجام مینی جاب می شود در یک بازه زمانی کوتاه استخدام شد. در واقع مینی جاب به دو صورت متفاوت انجام می شود.

مینی جاب  چیست و چگونه تعریف می شود؟

مینی جاب چیست؟ برای پاسخ دادن به این سوال که مینی جاب چیست؛ باید بگویم که مینی جاب به عنوان کار کوچک تعریف می شود. یعنی فرد علاوه بر کار اصلی و دائمی و خود یک کار کوچک دیگر هم در کنار آن انجام می دهد. طبق قوانین کشور آلمان دانشجویان، افراد بازنشسته، زنان خانه دار، و حتی کسانی که صاحب شغل هستند؛ می توانند با انجام مینی  جاب درآمد اضافه داشته باشند.

اغلب حقوق به دست آمده از این طریق در حدود چهارصد و پنجاه یورو می باشد. امروز در این مقاله سعی داریم که بفهمیم مینی جاب چیست و هر فرد باید چند ساعت کار انجام دهد تا کار او مینی جاب محسوب شود.

قبل از آن باید یاد آوری کنم که؛ در صورت نیاز می توانید برای کسب اطلاعات درمورد مهاجرت  در کشور آلمان به شرکت کاریابی بین المللی مراجعه کنید. شرکت کاریابی ویکو و مشاوران گروه ویکو در این زمینه می توانند به شما کمک بسیاری کنند. شما می توانید با استفاده از دانش مشاوران گروه ویکو در انجام امور مربوط به مهاجرت موفق عمل کنید.

مینی جاب چیست

مینی جاب چیست و به چه کاری مینی جاب می گوییم؟

در جواب اینکه مینی جاب چیست؛ می شود گفت که مینی جاب یک کار اضافه و جانبی است که طبق قوانین کشور آلمان در ماه در حدود چهارصد و پنجاه یورو و یا بیش تر درآمد دارد. هم چنین برای انجام مینی جاب می شود در یک بازه زمانی کوتاه استخدام شد. در واقع مینی جاب به دو صورت متفاوت انجام می شود. برای اینکه به کار کوچک شما مینی جاب گفته شود؛ باید میزان درآمدی که از این راه کسب می کنید؛ در یک ماه حدود چهارصد و پنجاه یورو باشد.

و یا اینکه درآمد شما در طول یک سال کاری به حدود پنج هزار و چهارصد یورو برسد. در واقع شما در یک ماه می توانید حقوق بیش تر از چهارصد و پنجاه یورو نیز داشته باشید؛ اما در ماه های دیگر باید میزان درآمد شما  از چهارصد و پنجاه یورو کم تر باشد. در واقع طبق قوانین کشور آلمان برای اینکه شما مینی جاب داشته باشید درآمد سالیانه شما نباید از پنج هزار و چهارصد یورو بیش تر شود.

تمامی هزینه هایی که برای انجام سفر خرج می کنید؛ و هزینه ای که برای کریسمس توسط کارفرمای شما پرداخت می شود؛ نیز درآمد محسوب می شود. وقتی استخدام شما به عنوان مینی جاب در زمان‌ کوتاه است؛ شما باید پنج روز در هفته به مدت سه ماه کار کنید. در زمانی که در هفته کم تر از پنج روز کار می کنید باید به مدت هفتاد روز مشغول کار باشید.

مینی جاب چیست

در این شرایط میزان درآمد شما مهم نیست، فقط باید در مدت کوتاه استخدام شوید. تمام قوانین عمومی کشور آلمان که برای کارگران و کارمندان وضع می شود؛ برای مینی جاب نیز رعایت می شود. کسانی که در زمینه مینی جاب مشغول به کار می شوند؛  قانون حق دریافت کمترین دستمزد، و هم چنین تعطیلات برای آن ها نیز رعایت می شود.

افرادی که به عنوان مینی جاب استخدام می شوند، بیمه اجتماعی، بیمه بیکاری و بیمه پرستاری را پرداخت نمی کنند. هم چنین این افراد می توانند از کارفرمای خود بخواهند که بیمه بازنشستگی را نیز پرداخت نکنند.

در صورتی که شما از کارفرمای خود درخواست نکنید که بیمه بازنشستگی از حقوق شما پرداخت نشود؛ هر ماه مقداری از حقوق شما به عنوان بیمه بازنشستگی پرداخت می شود.

در این شرایط حقوق ماهانه شما کم تر خواهد بود ولی در آینده می توانید از حقوق بازنشستگی خود استفاده کنید. در کشور آلمان بر اساس قوانین و مقررات این کشور؛ همه افراد حتی افرادی که استخدام مینی جاب هستند؛ باید از بیمه درمانی استفاده کنند. بیمه دانشجویان و بیمه درمانی خانواده  هزینه ی کم تری دارند و مناسب تر هستند.

2 فکر در مورد “ مینی جاب چیست و چه کاربردی دارد؟

  1. سلام من خانم مینه هستم مخواهم مینی جاب کنم ایا معاش جاب سنتر من چند فیصد کم میشود ۴۰۰ یرو است چقدرش کم میشود

    1. wicomodirnovin گفت:

      سلام، وقت بخیر
      الان 520 یورو هم میتونید درآمد داشته باشید که 20 درصد برای بیمه اجتماعی و گاهاً 2 درصد هم برای مالیات کم میشه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *