آلمان

همه‌چیز درباره مهاجرت به آلمان از طریق تحصیل

مهاجرت به آلمان از طریق تحصیل

بی‌شک مهاجرت به آلمان از طریق تحصیل و زندگی در این کشور با سطح علمی عالی و درجه‌یک مزیت‌های منحصر به فردی را برای مهاجران در اقصی نقاط دنیا به همراه دارد. چراکه این کشور در کنار صنعت خاص و منحصر به فرد خود از یک نظام آموزشی عالی با سطح علمی بسیار بالا و پیشرفته برخوردار است.

شرایط مهاجرت به آلمان از طریق تحصیل

آلمان کشوری ثروتمند و صنعتی است که امکان تحصیل رایگان در مقاطع مختلف را برای دانشجویان در اقصی نقاط فراهم آورده است. نتیجه‌ چنین انتخابی برای علاقه‌مندان به این کشور مهاجرت به آلمان از طریق تحصیل می‌باشد. تحصیل در این کشور در دوره کارشناسی نیازمند مدرک زبان آلمانی است زیرا تمام دروس به این زبان تدریس می‌شود.

مدرک زبان بنا به رشته تحصیلی متفاوت است که مدرک B1,B2 لازمه هر مقطع و هر رشته‌ای می‌باشد. البته شخص نیازمند قبولی در آزمون‌های سراسری کشور ایران است تا توانایی ورود به کالج‌های آلمانی را داشته باشد و مشغول به تحصیل شود. تحصیل در مقطع کارشناسی دوره چهارساله است که معمولاً رایگان یا هزینه کمی برای متقاضیان دارد.

دوره فوق‌لیسانس از مقاطع پرطرفدار کالج‌های آلمان است که زبان تدریس آن‌ها جزء آلمانی، انگلیسی را نیز شامل می‌شود. همچنین هزینه تحصیل این مقطع بسیار کم است. البته متقاضی با داشتن مدرک زبان B2 آلمانی یا انگلیسی آیلتس بالا توانایی خود را به اثبات می‌رساند. دسترسی به یک استاد راهنما جهت تحصیل در دوره دکتری شرط اولیه پذیرش در این مقطع است. البته فرد متقاضی علاوه بر تسلط کافی بر زبان آلمانی و انگلیسی بایستی رزومه تحصیلی پربار و قوی نیز داشته باشد. پیشنهاد ما به شما جهت مهاجرت به آلمان از طریق تحصیل به وب‌سایت شرکت ویکو مراجعه کنید. تا از تمام خدمات این شرکت جهت انتخاب ساده‌ترین راه بهره‌مند شوید.

مزیت‌های مهاجرت به آلمان از طریق تحصیل

بی‌شک مهاجرت به آلمان از طریق تحصیل و زندگی در این کشور با سطح علمی عالی و درجه‌یک مزیت‌های منحصر به فردی را برای مهاجران در اقصی نقاط دنیا به همراه دارد. چراکه این کشور در کنار صنعت خاص و منحصر به فرد خود از یک نظام آموزشی عالی با سطح علمی بسیار بالا و پیشرفته برخوردار است. که این خود باعث می‌شود تا آموزش‌های تحصیلی با استاندارد بالا را در اختیار محصلانش قرار دهد. به‌علاوه آنکه تحصیل در مدارس و دانشگاه‌های آلمان طیف گسترده‌ای از سنین مختلف را در بر می‌گیرد. به عبارتی دیگر انواع مختلفی از مقاطع تحصیلی در این کشور و به واسطه تحصیل در آن می‌توانند در سریع‌ترین زمان ممکن نسبت به اخذ ویزا اقدام کنند. از دیگر مزیت‌های مهاجرت به آلمان از طریق تحصیل به شرح زیر است:

  • تحصیل در مدارس شبانه‌روزی برای کودکان و نوجوانان با رده سنی بین 6 تا 15 سال.
  • تحصیل در کالج و دانشگاه‌های آلمان پس از اتمام مقطع دبیرستان.
  • تحصیل در مقطع لیسانس که خود شامل دانشگاه‌های خصوصی و دولتی این کشور می‌شود. به‌طور کلی ورود به دانشگاه‌های آلمان شامل 5 دسته زیر است: اقتصاد، زبان، فنی مهندسی، مدیریت و تجربی.
  • تحصیل در مقطع فوق‌لیسانس. شرایط پذیرش و تحصیل در این مقطع در کشور آلمان به مثابه تحصیل در مقطع کارشناسی یا لیسانس است. با این تفاوت که محدودیت سنی در این مقطع وجود ندارد. ازاین‌رو افرادی که مدرک کارشناسی خود را با نمره خوب دریافت کرده. و با داشتن مدرک زبان انگلیسی بر آن تسلط داشته باشند می‌توانند در این مقطع نسبت به ادامه تحصیل خود اقدام کنند.
  • تحصیل در مقطع دکترا: باید گفت متقاضیانی که مهاجرت به آلمان از طریق تحصیل در مقطع دکترا را انتخاب می‌کنند. رقابت سخت و تنگاتنگی میان آنان جهت پذیرش در دانشگاه‌های آلمان وجود دارد. لازم به ذکر است که اولویت پذیرش با آن دسته از متقاضیانی است. که مقطع کارشناسی ارشد خود را در دانشگاه‌های آلمان گذرانده باشند.
    با ویکو همراه باشید و از مشاوره های رایگان ما بهره ببرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *