آلمان

همه چیز در خصوص گپ تحصیلی آلمان

گپ تحصیلی آلمان

گپ تحصیلی آلمان برای خیلی از متقاضیان دارای اهمیت ویژه‌ای است. در بین بعضی از دانشجویان فرا بومی دوستداران تحصیل در این کشور یک اندیشه غلط وجود دارد.

گپ تحصیلی آلمان برای خیلی از متقاضیان دارای اهمیت ویژه‌ای است. در بین بعضی از دانشجویان فرا بومی دوستداران تحصیل در این کشور یک اندیشه غلط وجود دارد. آن‌ها تصور می‌کنند بازه زمانی که تحصیل نمی‌کنند به منزله گپ  تحصیلی است. چنانچه شما در این بازه زمانی به کار دیگری مشغول شده باشید این موضوع گپ تحصیلی به شمار نمی‌آید.

یک بازه زمانی از وقتی که شخص فارغ التحصیل شده تا زمان اپلای او در دانشگاه به مفهوم گپ تحصیلی می‌باشد. دقت نمایید که این موضوع به سن اشخاص هیچ ربطی ندارد. تنها بازه زمانی میان این فارغ التحصیلی  با اپلای او در دانشکده مد نظر قرار گرفته می‌شود.

برای مثال چنانچه شخصی در سن ۲۰ سالگی فارغ التحصیل شده باشد. در سن ۲۵ سالگی مبادرت به دریافت پذیرش از دانشگاه‌های آلمان نموده باشد. این فاصله زمانی وقفه افتاده را گپ به حساب می‌آورند. مسئله حائز اهمیت که باید به آن توجه کرد این است. گپ تحصیلی می‌تواند هم بر روی دریافت ویزای تحصیلی آلمان هم پذیرش از دانشگاه تأثیر ناخوشایندی داشته باشد.

نحوه توجیه گپ تحصیلی آلمان

چنانچه در پی تکمیل گپ تحصیلی آلمان هستید باید دقت نمایید که ایجاد یک رزومه وابسته به رشته تحصیلی می‌تواند این گپ را کامل نماید. از سویی دیگر مواردی نظیر سربازی، کار و … هم می‌تواند گپ تحصیلی را پر نماید.

گپ تحصیلی آلمان

تأثیر گپ تحصیلی آلمان بر روی اخذ ویزای دانشجویی

گپ تحصیلی آلمان می‌تواند بر روی دریافت ویزای دانشجویی این کشور اثر ناخوشایند و منفی بگذارد. در این صورت بایستی سعی نمایید با عرضه مدارک منطقی و محکم، مهیای مصاحبه حضوری در سفارت باشید. داشتن گپ تحصیلی جهت ارائه به مأمور دریافت ویزای دانشجویی این کشور بدین مفهوم است شما زمان طولانی از تحصیل دور بوده‌اید. بدین جهت امکان دارد انتخاب مطلوبی جهت تحصیل در این کشور برای شما وجود نداشته باشد.

در این صورت بایستی ادله منطقی و محکمی عرضه نمایید. این ادله بدان منظور است که ثابت نمایید در این مدت زمان درگیر کار خاصی بوده‌اید. این ادله و اسناد می‌تواند پیشینه کار موثق و وابسته به رشته تحصیلی به وجود آمده با ارائه سایر مدارک باشد. باید به مأمور سفارت اثبات نمایید فقط قصد تحصیل در این کشور را دارید. هم اینکه نمی‌خواهید به شکل غیر قانونی در این کشور سکونت داشته باشید.

حد نرمال گپ تحصیلی در این کشور چقدر است؟

در خصوص گپ تحصیلی آلمان دیدگاه‌های زیادی وجود دارد. اما حد نرمال گپ تحصیلی آلمان را می‌توان ۲ الی ۳ سال پس از اتمام دوره تحصیلی دیپلم و پیش دانشگاهی جهت مقطع کارشناسی دانست. برای ادامه تحصیل در دوره کارشناسی ارشد حد نرمال گپ تحصیلی تقریباً ۵ سال می‌باشد.

تماس با ما

بهتر است بدانید که جهت ادامه تحصیل در دوره دکتری گپ تحصیلی مسئله مهمی نخواهد بود. شخص با نشان دادن پیشینه تحصیلی، تحقیقات موثق، تألیف و … می‌تواند در هر سنی اقدام به تحصیل در این مقطع نماید‌.

فاصله زمانی تحصیلی در آلمان و فیلتر کردن دانشجویان

گپ تحصیلی آلمان تنها به علت شرایط دانشگاه‌ها حائز اهمیت نیست. خیلی‌ها تحصیل را روشی برای مهاجرت می‌دانند. آلمان هر ساله تقاضاهای بسیاری را جهت ویزای تحصیلی دریافت می‌کند. بدین علت با ارزیابی بازه زمانی تحصیلی میان دو دوره تحصیلی، اشخاصی را که به هدفی به جز تحصیل به این کشور وارد می‌شوند فیلتر می‌کند. بدین جهت که نتوانند ویزای تحصیلی را به ویزای طلایی مبدل نمایند.

گپ تحصیلی آلمان

جمع‌بندی

گپ تحصیلی آلمان برای بسیاری از فارغ التحصیلان دارای اهمیت بسزایی است. زمانی که میان دو مقطع تحصیلی وقفه ایجاد شود به آن گپ تحصیلی می‌گویند. که این بازه زمانی برای هر مقطع تحصیلی متفاوت است. برای اینکه بتوان به پر کردن گپ تحصیلی پرداخت باید ادله منطقی و محکمی داشته باشید. گپ تحصیلی می‌تواند بر روی اخذ ویزای دانشجویی تأثیر منفی داشته باشد که در این صورت باید به توجیه آن بپردازید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *