آلمان

ثبت آدرس زندگی در آلمان

ثبت آدرس زندگی در آلمان

هنگام نقل مکان به آلمان یا اقامت برای سفرهای کاری بیش از سه ماه، ممکن است با مشکلات ناخوشایند سیستم بوروکراسی آلمان روبرو شوید Einwohnermeldeamt، یا دفتر ثبت مقیم، اولین قرار گرفتن در معرض این سیستم برای بسیاری از افراد برای ثبت آدرس زندگی در آلمان خواهد بود. در این دفتر، شما باید آدرس جدید خود را در عرض 7 تا 14 روز پس از ورود به آلمان ثبت کنید.

ثبت آدرس زندگی در آلمان

هنگام نقل مکان به آلمان یا اقامت برای سفرهای کاری بیش از سه ماه، ممکن است با مشکلات ناخوشایند سیستم بوروکراسی آلمان روبرو شوید Einwohnermeldeamt، یا دفتر ثبت مقیم، اولین قرار گرفتن در معرض این سیستم برای بسیاری از افراد خواهد بود. در این دفتر، شما باید آدرس جدید خود را در عرض 7 تا 14 روز پس از ورود به آلمان ثبت کنید. توصیه می‌کنیم این کار را در اسرع وقت انجام دهید، زیرا بدون این برگه تأیید با محدودیت‌های زیادی در کشور مواجه خواهید شد. این مقاله به بررسی ثبت آدرس زندگی در آلمان می‌پردازد.

نقل مکان به یک کشور جدید حتی برای باتجربه‌ترین مسافران تجاری به اندازه کافی استرس‌زا است. ما این راهنما را نوشته‌ایم تا شما را آماده کنیم و اطمینان حاصل کنیم که مجبور نیستید برای بار دوم به Einwohnermeldeamt بروید.

1. آیا برای زندگی در آلمان باید آدرس خود را ثبت کنم؟

بستگی دارد! آیا اقامت شما در آلمان کمتر از 3 ماه است؟ اگر چنین است، شما یک گردشگر کوتاه‌مدت در نظر گرفته می‌شوید و مجبور نیستید آدرس خود را ثبت کنید. آیا قصد دارید بیش از 3 ماه در آلمان بمانید؟ اگر قصد دارید بیش از 3 ماه در آلمان بمانید، از نظر قانونی باید آدرس خود را ظرف 14 روز پس از مهاجرت ثبت کنید.ثبت آدرس زندگی در آلمان مهم‌ترین کاری است که باید بعد از مهاجرت به آلمان انجام دهید.

ثبت آدرس زندگی در آلمان

چه سفر شما بیش از 3 ماه طول بکشد یا برای همیشه در آلمان اقامت داشته باشید، خانواده شما و شما باید آدرس خود را با توجه به مقامات محلی شهر آلمانی که در آن زندگی می‌کنید ثبت کنید. این فقط یک الزام برای مهاجران نیست. حتی شهروندان آلمانی باید هر بار که نقل مکان می‌کنند آدرس خود را در شهر ثبت کنند.

2. آدرس آلمانی خود را کجا باید ثبت کنید: ثبت آدرس زندگی در آلمان

هنگامی که خانه‌ای پیدا کردید، با Bürgeramt یا (اداره ثبت اتباع) قرار ملاقات بگذارید، در حالی که به نظر می‌رسد به جای ثبت‌نام آنلاین، مجبور به انتظار فیزیکی در اداره ثبت اتباع باشید، به زودی خواهید فهمید که این ممکن است یکی از ساده‌ترین مراحل ثبت آدرس زندگی در آلمان باشد که رایگان است.

پس از ثبت آدرس زندگی در آلمان، یک Anmeldbescheinigung یا گواهی ثبت‌نام دریافت خواهید کرد. این سند تقریباً برای هر کاری که برای اقامت راحت در آلمان انجام می‌دهید بسیار مهم است. برای راه‌اندازی حساب بانکی، گرفتن بیمه درمانی، درخواست اجازه اقامت و موارد دیگر به آن نیاز خواهید داشت.

علاوه بر این، پس از تکمیل ثبت‌نام، یک شناسه مالیاتی یا شماره شناسه steuerliche توسط اداره مالیات فدرال به آدرس خانه جدید شما ارسال می‌شود.

3. مدارک موردنیاز برای ثبت آدرس زندگی در آلمان

اگر نمی‌خواهید سفر دومی داشته باشید، مهم است که برای قرار ملاقات ثبت‌نام خود آماده شوید. مدارک موردنیاز ممکن است در هر شهر متفاوت باشد، اما اکثر دفاتر ثبت‌نام موارد زیر را درخواست می‌کنند.

ثبت آدرس زندگی در آلمان

  • گذرنامه / شناسایی – Identitätsnachweis
  • تکمیل فرم ثبت‌نام برای چند آپارتمان – Beiblatt zur Anmeldung bei mehreren Wohnungen
  • فرم ثبت‌نام آدرس – Anmeldeformular (در اداره ثبت‌نام، فقط به زبان آلمانی موجود است)
  • گواهی ازدواج و/یا تولد (در صورت ثبت‌نام با خانواده) – Personenstandsurkunde
  • قرارداد اجاره از صاحب‌خانه – Mietvertrag
  • تأیید نقل مکان توسط صاحب‌خانه – Einzugsbestätigung des Wohnungsgebers

4. اگر در 2 هفته اول مسکن پیدا نکردید چه کاری باید انجام دهید

توجه به این نکته مهم است که هنگام ثبت آدرس زندگی در آلمان نمی‌توانید هتلی را فهرست کنید، زیرا باید یک قرارداد اجاره یا اجاره فرعی مناسب از صاحب‌خانه باید ارائه دهید. برای سفرهای طولانی‌تر که بیش از یک ماه طول می‌کشد، یک آپارتمان مبله هم یک انتخاب راحت و هم کاربردی است.

با این حال، اگر قبل از سفر به آلمان یا در 14 روز اول مسکن پیدا نکردید، ما یک راه‌حل هوشمندانه و آسان برای یافتن محل اقامت موقت به طور کامل آنلاین ایجاد کرده‌ایم. با Homelike، پیدا کردن اقامتگاه مبله موقت با همه چیزهایی که نیاز دارید، از جمله امکانات رفاهی و WiFi، این مکان‌ها هنگام مهاجرت کاری به آلمان نیز بسیار عالی هستند و فرد می‌تواند راحت یک مدت را در این مکان‌ها زندگی کند. آخرین چیزی که هنگام نقل مکان به یک شهر جدید به آن نیاز دارید استرس ثبت‌نام برای خدمات آب و برق و سایر خدمات است.

تماس با ما

5. ثبت آدرس زندگی در آلمان: اگر آدرس خود را ثبت نکنید چه اتفاقی می‌افتد

همه افراد مقیم آلمان باید محل زندگی خود را در مقامات شهر ثبت کنند. در صورت عدم ثبت آدرس، ارائه جزئیات نادرست یا تأخیر در ثبت‌نام، ممکن است تا 1000 یورو جریمه شوید.

6. اگر به آدرس جدیدی نقل مکان کردید چه کاری باید انجام دهید

هر زمان که به یک آدرس جدید در آلمان نقل مکان می‌کنید، باید به Einwohnermeldeamt بروید و آدرس جدید خود را ثبت کنید. این به عنوان Ummeldung شناخته می‌شود. خوشبختانه، روند یکسان است و از آنجایی که قبلاً یک‌بار این فرآیند را تکمیل کرده‌اید، دقیقاً می‌دانید که چه انتظاری باید داشته باشید.

7. در صورت نقل مکان به خارج از آلمان، در مورد آدرس خود چه کاری باید انجام دهید

هنگامی که سفر شما به پایان می‌رسد یا به خارج از کشور نقل مکان می‌کنید، باید برای آخرین بار به اداره ثبت مراجعه کنید تا آدرس خود را لغو کنید – این به عنوان Abmeldung شناخته می‌شود. این روند در ادامه ثبت آدرس زندگی در آلمان انجام می‌شود.

ثبت آدرس زندگی در آلمان

این فرآیند کاملاً ضروری است، به خصوص اگر نیاز به لغو قراردادهایی مانند تلفن، اینترنت، عضویت در باشگاه، دارید. در روند ثبت آدرس زندگی می‌توان این مراحل را با کمک موسسه کاریابی بین‌المللی ویکو انجام دهید.

کارشناسان این موسسه کار ثبت آدرس زندگی در آلمان را برایتان راحت خواهند کرد و این موسسه می‌تواند کار مهاجرت به آلمان را نیز برای افراد مهاجر انجام دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *