آلمان

دریافت وقت از اداره مهاجرت آلمان

دریافت وقت از اداره مهاجرت آلمان

اگر می‌خواهید برای کار، تحصیل یا زندگی با همسر یا یکی دیگر از اعضای خانواده خود وارد آلمان شوید، ویزای ملی ویزای مناسبی است. لطفاً توجه داشته باشید که ویزا تضمینی برای اجازه ورود به آلمان نیست، زیرا این امر در اختیار پلیس مرزی آلمان (Bundespolizei) است. این مقاله به گرفتن ویزا و دریافت وقت از اداره مهاجرت آلمان می‌پردازد.

دریافت وقت از اداره مهاجرت آلمان

اگر می‌خواهید برای کار، تحصیل یا زندگی با همسر یا یکی دیگر از اعضای خانواده خود وارد آلمان شوید، ویزای ملی ویزای مناسبی است. لطفاً توجه داشته باشید که ویزا تضمینی برای اجازه ورود به آلمان نیست، زیرا این امر در اختیار پلیس مرزی آلمان (Bundespolizei) است. این مقاله به گرفتن ویزا و دریافت وقت از اداره مهاجرت آلمان می‌پردازد.

اگر نیاز به درخواست اجازه اقامت یا تمدید ویزای آلمان دارید، باید به Ausländerbehörde بروید. دو راه برای رفتن به Ausländerbehörde در برلین وجود دارد:

دریافت وقت از اداره مهاجرت آلمان: با قرار ملاقات

یک قرار آنلاین بگیرید، سپس در نوبت خود به آنجا بروید. اغلب اوقات گرفتن قرار ملاقات به‌موقع غیرممکن است. باید بارها و بارها Berlin.de را بررسی کنید. قرار ملاقات فقط برای 3 ماه آینده آزاد می‌شوند. قرارهای جدید هر روز منتشر می‌شود.

دریافت وقت از اداره مهاجرت آلمان: بدون قرار ملاقات

در حال حاضر، شما نمی‌توانید بدون وقت قبلی به Ausländerbehörde بروید. شما نمی‌توانید صبح زود جلوی Ausländerbehörde صف بکشید. اگر نمی‌توانید قرار ملاقات بگیرید، از طریق ایمیل درخواست دهید.

دریافت وقت از اداره مهاجرت آلمان: آیا گرفتن وقت ملاقات سخت است؟

بله خیلی سخت است. هر چه زودتر به دنبال قرار ملاقات باشید. ممکن است هفته‌ها طول بکشد تا یک قرار ملاقات پیدا کنید. اگر از طریق ایمیل درخواست دهید، ممکن است ماه‌ها طول بکشد تا پاسخ دریافت کنید. اگر این اولین اجازه اقامت شماست، نمی‌توانید در مدت‌زمانی که منتظر اجازه اقامت هستید کار، آزاد یا تحصیل کنید.

دریافت وقت از اداره مهاجرت آلمان

دریافت وقت از اداره مهاجرت آلمان: چگونه یک قرار ملاقات بگیریم

می‌توانید از ابزار رزرو قرار استفاده کنید یا به Ausländerbehörde ایمیل بزنید. شما نمی‌توانید بدون وقت قبلی به Ausländerbehörde برلین بروید.

دریافت وقت از اداره مهاجرت آلمان: برخط

بیشتر اوقات، هیچ قرار ملاقاتی وجود ندارد. این یک خطا نیست. صفحه تقویم را باز نگه دارید و هر 5 تا 10 دقیقه آن را بازخوانی کنید. اگر خیلی منتظر بمانید، باید هر بار اطلاعات خود را دوباره وارد کنید. قرارهای جدید در زمان‌های تصادفی در دسترس قرار می‌گیرند. آن‌ها همچنین قرارهای کوتاه‌مدت را هر چهارشنبه و جمعه 1، 2 ماه منتشر می‌کنند. گاهی اوقات وب‌سایت از کار می‌افتد. این اغلب اتفاق می‌افتد. فقط چند دقیقه دیگر دوباره امتحان کنید و دوباره امتحان کنید.

دریافت وقت از اداره مهاجرت آلمان: با ایمیل

اگر نمی‌توانید یک قرار آنلاین دریافت کنید، به Ausländerbehörde1 ایمیل بزنید. تمام اسناد درخواستی خود را به یک پیام پیوست کنید. آن‌ها باید به شما یک قرار ملاقات بدهند. اگر درخواست شما به خوبی آماده شده باشد، آن‌ها سریع‌تر پاسخ خواهند داد. به نظر می‌رسد آن‌ها ابتدا روی ساده‌ترین یا فوری‌ترین موارد کار می‌کنند.

پاسخ 1، 2، 3 ممکن است چند ماه طول بکشد، اما درحالی‌که منتظر هستید، اجازه اقامت شما به طور خودکار تمدید می‌شود. اگر مجوز اقامت اصلی شما در زمان انتظار منقضی شود، نمی‌توانید سفر کنید، اما می‌توانید در آلمان بمانید و به کار خود ادامه دهید.

دریافت وقت از اداره مهاجرت آلمان: به صورت حضوری

بدون وقت قبلی به Ausländerbehörde نروید. کمکی نخواهید گرفت. شما نمی‌توانید صبح زود صف بکشید و به آنچه می‌خواهید برسید.

تماس با ما

در طول قرار ملاقات شما چه اتفاقی می‌افتد

 ورود به Ausländerbehörde

هنگام رزرو باید جزئیات قرار خود را از طریق ایمیل دریافت کرده باشید. از قبل وارد شوید. شما برای یافتن دفتر، طبقه و اتاق مناسب به زمان نیاز دارید. شما می‌توانید این جزئیات را در تأیید قرار ملاقات خود بیابید.

در Ausländerbehörde، در اتاق انتظار بنشینید و منتظر بمانید تا با شماره شما تماس گرفته شود. شماره‌ها از طریق تلویزیون خوانده می‌شوند. وقتی با شماره شما تماس گرفته می‌شود، باید به شماره دفتری که در تلویزیون موجود در آنجا می‌بینید، بروید.

مصاحبه اجازه اقامت

شما جلوی یک کارمند Ausländerbehörde می‌نشینید و مدارک خود را نشان می‌دهید. این حدود 10 دقیقه طول می‌کشد کارمند به شما می گوید که دوباره به اتاق انتظار بروید. بعد از 5 تا 45 دقیقه دوباره با شماره شما تماس خواهند گرفت.

برخی از کارمندان Ausländerbehörde انگلیسی صحبت می‌کنند، اما بسیاری از آن‌ها فقط آلمانی صحبت می‌کنند. اگر آلمانی بلد نیستید مترجم همراه خود بیاورید. همچنین می‌توانید یک وکیل مهاجرت یا یک مشاور جابجایی به همراه داشته باشید.

دریافت وقت از اداره مهاجرت آلمان: اگر درخواست شما تأیید شد

اگر خوش‌شانس باشید، در همان روز اجازه اقامت جدید خود را دریافت خواهید کرد. شما فقط باید برای اجازه اقامت هزینه کنید و کارتان تمام است. چند هفته بعد، اجازه اقامت الکترونیکی خود را از طریق پست دریافت خواهید کرد.

اگر خوش‌شانس نباشید، چند هفته دیگر اجازه اقامت خود را دریافت خواهید کرد. در برلین، شما اجازه اقامت خود را 3 تا 6 ماه بعد دریافت می‌کنید. اگر ویزای فعلی شما به پایان می‌رسد، نترسید! شما معمولاً یک مجوز موقت (Fiktionsbescheinigung) دریافت می‌کنید. این به شما امکان می‌دهد مدتی طولانی‌تر در آلمان بمانید.

شما نامه‌ای با PIN و PUK برای اجازه اقامت الکترونیکی خود (elektronischer Aufenthaltstitel یا eAT) دریافت خواهید کرد. شما هنوز نیازی به انجام کاری ندارید. چند هفته بعد، شما اجازه اقامت خود را دریافت خواهید کرد.

دریافت وقت از اداره مهاجرت آلمان

مجوز اقامت شما بین 6 ماه تا 4 سال معتبر است. این بستگی به این دارد که چه مجوز اقامتی دریافت می‌کنید و درخواست شما چقدر خوب است. فریلنسرها می‌توانند ویزای فریلنسری کوتاه‌تری دریافت کنند اگر درآمدشان کم باشد یا بیمه درمانی‌شان به اندازه کافی خوب نباشد. زمانی که مجوز اقامت شما به پایان می‌رسد، می‌توانید آن را تمدید کنید. روند بسیار مشابه است.

اگر بیش از 3 سال اجازه اقامت آلمان را داشتید، ممکن است یک اجازه اقامت بدون محدودیت دریافت کنید. یک مجوز اقامت نامحدود به شما امکان می‌دهد هر نوع کاری را که می‌خواهید انجام دهید. به‌عنوان‌مثال، می‌توانید یک شغل تمام‌وقت پیدا کنید، مطالعه کنید یا یک رستوران برگر باز کنید.

اجازه اقامت شما یک کارت پلاستیکی است، نه برچسبی در پاسپورت شما. آدرس شما روی کارت نوشته شده است. اگر به آدرس دیگری نقل مکان کنید، آن‌ها اجازه اقامت شما را در طول Anmeldung به روز می‌کنند. آن‌ها فقط یک برچسب با آدرس جدید شما روی مجوز اقامت شما می‌گذارند. اگر می‌خواهید برای مهاجرت کاری به آلمان بروید و دریافت وقت از اداره مهاجرت آلمان و ویزای کاری آلمان را لازم دارید می‌توانید به موسسه کاریابی بین‌المللی ویکو مراجعه کنید تا روند برای شما راحت‌تر شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *