دانمارک

بررسی شرح وظایف پرستار در دانمارک

شرح وظایف پرستار در دانمارک

مهاجرت پرستاران به دانمارک و شرح وظایف پرستار در دانمارک دغدغه‌ی بسیاری از افرادی است که قصد مهاجرت به دانمارک رادارند. در این مقاله از موسسه ویکو به تمام این سؤالات پاسخی واضح و کامل داده‌شده است. پس تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

در این مقاله می‌خواهیم در مورد در مورد شرح وظایف پرستار در دانمارک صحبت کنیم ولی در وهله اول چرا مهاجرت به دانمارک در بین کادر درمان این‌همه محبوبیت دارد؟ با ما تا انتهای مقاله همراه ما باشید. در دانمارک دلایل زیادی برای مهاجرت و یافتن کار در دانمارک وجود دارد، اول‌ازهمه، دانمارک دارای محیط کاری مطلوب  با شرایط فوق العاده است و شرایط جذابی برای فرد اصلی و خانواده‌های متقاضی دارد.

دانمارک کشوری امن و مطمئن است و برای بسیاری از خارجی‌ها با مهاجرت به دانمارک تعادلی بین زندگی خانوادگی و کار پیدا می‌کنند زیرا هفته کاری در دانمارک 37 ساعت است.

شغل پرستاری در دانمارک

یکی از مشاغل پر تقاضا در دانمارک با درآمد بالاتر از میانگین کشورهای دیگر شغل پرستاری در است که در این مقاله به شرح آن می‌پردازیم. قبل از هر چیز باید بدانید که تحصیل و کار به‌عنوان پرستار در دانمارک مستلزم دانش زبان دانمارکی و داشتن مدرک زبان دانمارکی ضروری است. اما علاوه بر مدرک زبان باید مدرک لیسانس و سوابق حرفه‌ای خود را ارائه دهید. اگر شما هم می‌خواهید شرایط مهاجرت خود به دانمارک را بسنجید می‌توانید از مشاوره تخصصی و به‌روز کارشناسان موسسه مهاجرتی ویکو بهره‌مند شوید.

شرح وظایف پرستار در دانمارک

  • معرفی بیمار و خانواده با محیط فیزیکی بیمارستان، تجهیزات و گروه‌درمانی
  • مشاوره به مراجعان و خانواده‌ها در مورد فرآیندهای درمان برای کاهش اضطراب.
  • پس از جراحی، پرستار بیمار، مدارک بیمار را دریافت و تحویل می‌دهد
  •  گرفتن شرح‌حال بیمار
  • بررسی و کنترل سطح هوشیاری
  • نظارت بر عملکرد دستگاه‌ها و تجهیزات پزشکی مورداستفاده برای بیماران
  • آزمایش‌های روتین بخش را بررسی و موارد لازم را به پزشک گزارش دادن
  • بررسی عملکرد تنفسی بیمار

شرح وظایف پرستار در دانمارک

انواع پرستاران در دانمارک

علاوه بر دانستن شرح وظایف پرستار در دانمارک باید بدانید که در این کشور چندین رشته تخصصی برای پرستاران متخصص وجود دارد که عبارت‌اند از:

  1.  پرستاری مراقبت‌های فشرده
  2.  پرستاری کنترل عفونت
  3.  پرستاری آنکولوژی
  4.  پرستاری بهداشت عمومی
  5.  پرستار هوش بری

مزایای شغل پرستاری در دانمارک

پرستاران شاغل در دانمارک زیر نظر سازمان پرستاران دانمارک (DNO) هستند که سازمان حرفه‌ای پرستاران در دانمارک است و باید اشاره کرد که  به صورت حدودی 90 درصد از پرستاران دانمارکی عضو DNO هستند و هدف این سازمان حمایت از پرستاران دارای مجوز یا ثبت‌نام‌شده می‌باشد. اکثر خدمات بهداشتی دانمارکی دولتی هستند و هر چه پرستاران باتجربه‌تر باشند، داری مزایای شغلی بیشتری هستند و به‌صورت کلی به دلیل سیستم قانونمند بهداشت این کشور پرستاران دارای ساعات کاری منعطف هستند.

در دانمارک، پرستاران ثبت‌نام‌شده به‌طور خودکار حق بازنشستگی دارند. واریز سهم اجباری 13% برای محاسبه ماهانه الزامی است. درواقع بسته بازنشستگی پرستاری طیف وسیعی از شرایط ازجمله بازنشستگی و ازکارافتادگی را پوشش می‌دهد، زمانی که مجوز پرستاری در دانمارک را دریافت می‌کنید، شرایط دقیق کار شما در قرارداد کاری شما مشخص می‌شود. علاوه بر این مزایا، تعدادی مزایای کلی برای همه افرادی که در دانمارک کار می‌کنند، ازجمله پرستاران، وجود دارد. از آن جمله می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • قدرت خرید بالا وزندگی راحت و بدون دغدغه  در دانمارک
  • اقامت دائم دانمارک یا PR بعد از 3 سال و 6 ماه پس از اخذ ویزای کار دانمارک و امکان اقامت در این کشور برای مدت مشخص 4 سال قبل از درخواست اقامت دائم.
  • از نکات مهم در شرح وظایف پرستار در دانمارک شیفت‌های کاری کم است که تعادل بین کار وزندگی شخصی فرد را فراهم می‌کند.

شرح وظایف پرستار در دانمارک

شرایط بازنشستگی پرستاری در دانمارک در سال 2023

دانمارک کشوری است که شرایط کاری پرستاران این کشور در سالیان اخیر از جمله سال 2023 از همه جهات فوق العاده بوده و پرستاران از کار خود راضی هستند. به‌عنوان عضو DNO می‌توانید به‌راحتی به انجمن‌های حرفه‌ای، آموزش و شبکه دسترسی داشته باشید. همچنین شما در موقعیتی هستید که می‌توانید مشاوره حقوقی و همچنین مشاوره در مورد حقوق و شرایط استخدام و غیره دریافت کنید.

قبل از درخواست برای ویزای دانمارک، باید مدرک تحصیلی خود را به خدمات بهداشت عمومی دانمارک (DPSA) ارسال کنید. پس از بررسی و تائید مدارک شما می‌توانید برای ویزا اقدام کنید.

ویزاهایی که پزشکان و پرستاران برای مهاجرت به دانمارک می‌گیرند کاملاً متفاوت است. اعتبار ویزای دکتر 5 ساله و ویزای 3 ساله برای پرستاران صادر می‌شود.

پس از انجام این مراحل فرد می‌تواند به دانمارک مهاجرت کند البته با حضور در دانمارک اجازه کار در این کشور را ندارد و باید مراحل و دوره‌هایی را برای اخذ تأییدیه از وزارت بهداشت دانمارک طی کند.

مدارک الزامی برای اخذ مجوزهای لازمه برای کار پرستاری در دانمارک

بعد از مطالبی مربوط به شرح وظایف پرستار در دانمارک نوبت به معرفی الزامات لازم برای مهاجرت به دانمارک و اخذ مجوز برای کار پرستاری می‌باشد تا افرادی که قصد مهاجرت به کشور وایکینگ‌ها رادارند راحت و بدون دغدغه اقدام به جمع‌آوری مدارک خود کنند.

اگر از دانشگاه در خارج از دانمارک فارغ‌التحصیل شده‌اید، باید اقدامات لازم را برای کار در دانمارک انجام دهید تا واجد شرایط شغل پرستاری یا پزشکی شوید.

یکی از شرایط کاری پرستاران و پزشکان در دانمارک این است که اگر بیش از 6 سال از صدور دوره آموزش پرستاری یا پزشکی شما در زمان ارائه درخواست به وزارت بهداشت گذشته باشد، درخواست شما رد می‌شود.

تماس با ما

مشروط بر اینکه در زمان درخواست، مدرکی دال بر حداقل 12 ماه تجربه به‌عنوان یک پرستار یا پزشک حرفه‌ای در مدت 6 سال ارائه دهید.

برای درخواست، باید فرم مربوطه را پرکرده و به‌صورت الکترونیکی ارسال کنید. همچنین می‌توانید اسناد را مستقیماً به وزارت بهداشت (DPSA) ارائه دهید.

پس از بررسی درخواست شما، در صورت تائید صلاحیت‌های شما، اطلاعاتی در مورد شرایط اخذ مجوز کار در دانمارک برای شما ارسال می‌شود. لطفاً توجه داشته باشید که این نامه به معنای اخذ مجوز کار نیست.

شرایط کار پرستاران در دانمارک بدون مدرک زبان

در چندین قسمت قبل در مورد شرح وظایف پرستار در دانمارک و مزایای مهاجرت پرستاران به دانمارک مطالبی خواندید، اما آیا می‌شود بدون داشتن مدرک زبان به دانمارک مهاجرت کرد؟ دانمارکی سخت‌ترین زبان برای یادگیری است. اما یکی از مزایای مهاجرت به دانمارک به‌عنوان پرستار و پزشک این است که نیاز به ارائه مدرک زبان اولیه وجود ندارد.

در فرآیند درخواست مجوز کار به‌عنوان پزشک یا پرستار در دانمارک، نیازی به ارائه گواهی معتبر انگلیسی یا دانمارکی نیست. با توجه به این مشکل بسیاری از پزشکان و پرستاران دانمارک را برای مهاجرت انتخاب می‌کنند.

البته دوره زبان دانمارکی باید پس از مهاجرت به این کشور، قبل از شروع تحصیلات بالینی تکمیل شود. این دوره‌ها دو بار در سال برگزار می‌شود و مراکز زبان مختلفی برای شرکت در این دوره‌ها وجود دارد.

این آزمون شامل قطعات کتبی و شفاهی است تا درک و مهارت‌های ارتباطی شمارا آزمایش کند. شما باید در آزمون مهارت‌های ارتباط کلامی حداقل نمره 10 و در آزمون درک مطلب و ارتباط نوشتاری خواندن و نوشتن کسب کنید. پس از قبولی در این آزمون می‌توانید مراحل زیر را برای اخذ مجوز کار در دانمارک انجام دهید.

شرایط مجوز کار برای پرستاران در دانمارک

برای کار در مراکز بهداشتی دانمارک مانند بیمارستان‌ها ، گذراندن دوره بالینی ۶ ماهه پس از تائید درخواست، مهاجرت به این کشور و شرکت در دوره زبان دانمارکی ضروری است. هدف از این دوره ارزیابی مهارت‌های بالینی و ارتباطی شماست.

برای شرکت در این دوره باید موقعیت مناسبی برای خود پیدا کنید و درخواست ارسال کنید. شرط مهم این دوره یافتن شغل تمام‌وقت است. همچنین باید مطمئن شوید که مرکز یا موسسه برای اجرای دوره‌های بالینی تائید شده است.

قبل از شروع دوره بالینی به مجوز ارزیابی (مجوز موقت) نیاز دارید. هنگامی‌که پیشنهاد شغلی دریافت می‌کنید، باید فرم ارزیابی را در وب‌سایت وزارت بهداشت تکمیل کنید. هنگام درخواست برای مجوز موقت، باید یک رزومه به‌روز ارسال کنید.

همچنین باید مطمئن شوید که مقامات بهداشتی کشوری که قبلاً به‌عنوان پرستار در آن کار می‌کردید، اعلام رضایت خود را از عملکرد شمارا به وزارت بهداشت دانمارک ارسال کرده‌اند.

رسیدگی به درخواست حداقل 14 روز از لحظه ارسال کامل مدارک طول می‌کشد. پس از اتمام دوره بالینی و دریافت ارزیابی مثبت از وزارت بهداشت، مجوز پرستاری دانمارکی به شما اعطا می‌شود.

شرح وظایف پرستار در دانمارک

مدارک لازم برای مهاجرت پرستاران به دانمارک

برای کار در دانمارک باید مدارک ارسال شود تا به متقاضی ویزا و اجازه اقامت اعطا شود. پرستاران باید مدارک زیر را برای مهاجرت به دانمارک جمع‌آوری و ارسال کنند.

  1. لیسانس پرستاری از یک دانشگاه معتبر
  2. در برخی موارد، دوره پرستاری موردنیاز است تا با حداقل‌های شرح وظایف پرستار در دانمارک آشنا باشند.
  3. شناسنامه و سند ازدواج اعضای خانواده
  4. اثبات توانایی مالی برای تأمین هزینه‌های زندگی خود و خانواده‌تان در طول اقامتتان
  5. مدارک موردنیاز برای اخذ مجوز کار برای پرستاران در دانمارک
  6. پس از مهاجرت به دانمارک باید مدارکی را به وزارت بهداشت ارائه دهید تا به درخواست مجوز کار رسیدگی شود. این اسناد به شرح زیر است:
  7. پاسپورت با کپی
  8. گواهی تغییر مشخصات در صورت وجود
  9. فهرستی از شرایط و سابقه کاری شما به ترتیب زمانی
  10. مدارک تحصیلی
  11. شرح دقیق برنامه تحصیلی موسسه آموزشی با اطلاعات موردنظر شامل شرایط پذیرش، مدت‌زمان تحصیل، آموزش نظری (دوره‌ها و ساعات هر موضوع)، آموزش بالینی (مدت‌زمان) و ذکر و تعداد دپارتمان‌ها. اگر بیش از 6 سال از صلاحیت شما گذشته باشد، به مدرکی مبنی بر 12 ماه کار تمام‌وقت به‌عنوان پرستار یا پزشک نیاز دارید.
  12. فرم و گواهی دریافتی از موسسه آموزشی که باید توسط موسسه ارسال و در پرونده آن ثبت شود. در صورت ارسال متقاضی، گواهی تائید نخواهد شد.
  13. گواهی مرجع بهداشت در کشور آخرین شغل یا کشور محل اقامت. این گواهی باید تأیید کند که شما ازنظر قانونی مجوز کار به‌عنوان پرستار یا پزشک رادارید و هیچ اشتباهی انجام نداده‌اید. مقامات بهداشتی مربوطه باید گواهی را مستقیماً به وزارت بهداشت ارسال کنند.

مدارک اضافی، در صورت وجود، در ارزیابی مدارک شما بسیار مؤثر است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *