دانمارک

همه چیز درمورد دانمارک و معرفی راه‌های مهاجرت به دانمارک

مهاجرت به دانمارک

دانمارک کشوری در شمال اروپا و پایتخت آن کپنهاگ است در این مقاله انواع راه‌های مهاجرت به دانمارک برسی شده است و سؤالاتی که ممکن است برای کسانی که قصد مهاجرت به کشور وایکینگ‌ها رادارند به‌دقت و با تمام جزئیات پاسخ‌داده‌شده است. پس تا انتهای مقاله همراه مجله گروه مهاجرتی ویکو باشید.

اولین ساکنان دانمارک

قبل از معرفی راه‌های مهاجرت به دانمارک اطلاعاتی در مورد این کشور زیبا به‌صورت خلاصه آورده شده است تا کسانی که قصد مهاجرت به دانمارک رادارند با آگاهی و دانش کامل اقدام به مهاجرت کنند.

بر اساس  شواهدتاریخی مربوط به دانمارک از گذشته تا به امروز، ورود اولین ساکنان دانمارک به 12000 سال قبل از میلاد برمی‌گردد، زمانی که آب‌وهوا گرم شد و یخچال‌های طبیعی پلیستوسن (حدود 2600000 تا 11700 سال پیش) ذوب شدند.. این‌ها احتمالاً شکارچیان و ماهیگیرانی بوده‌اند که از دانمارک به جنوب و شرق اروپا مهاجرت کرده‌اند.

 

عصر وایکینگ‌ها در دانمارک

عصر وایکینگ‌ها در دانمارک به‌عنوان یکی از معروف‌ترین دوره‌های تاریخ دانمارک در نظر گرفته می‌شود. بین قرن‌های 8 و 11 مردم دانمارک ازجمله مردمانی بودند که به‌عنوان وایکینگ‌ها شناخته می‌شدند. وایکینگ‌ها کشتی‌سازان و ملوانان بسیار خوبی بودند، کشتی‌های بزرگ آن‌ها به در دریاها بسیار معروف بودند و در دریاها همه از آن‌ها می‌ترسیدند.

هنگامی‌که وایکینگ‌ها برای اولین بار ایسلند را در قرن نهم کشف و ساکن شدند، جزایر فارو را ترک کردند، در گرینلند مستقر شدند و از مهارت‌های عالی کشتی‌سازی و ناوبری خود برای حمله و تسخیر مردم فرانسه و جزایر بریتانیا استفاده کردند. حتماً کسانی که علاقه به مهاجرت به دانمارک دارند داستان‌های افسانه‌ای شجاعت و غارتگری وایکینگ‌ها ر ا شنیده‌اند.

مهاجرت به دانمارک

تاریخ اجتماعی دانمارک در قدیم

بحث‌های زیادی در مورد نقش و جایگاه زنان وایکینگ در میان محققان وجود داشته است، اگرچه جامعه به‌وضوح مردسالار بود، زنان حق طلاق و مالکیت داشتند و برخی از زنان استثنایی نقش رهبری را در خانه‌های خود داشتند. اگرچه هیچ خط مشخصی نمی‌توان ترسیم کرد، عصر وایکینگ‌ها در اواسط قرن یازدهم به پایان رسید.

ساختار اجتماعی به‌تدریج توسعه یافت و در آن زمان جامعه دانمارک معمولاً به سه گروه بزرگ تقسیم می‌شد: اشراف، مردان وزنان آزاد، و بردگان. مفهوم سلطنت به‌صورت تدریجی مطرح شد، وضعیت اشراف موروثی شد.

به‌طورکلی تاریخ این کشور از قرن 10 به بعد واضح‌تر است. در آغاز قرن یازدهم، پسر سوین، کانوت، پیروزی‌های بسیاری را به نام خود و دانمارک به دست آورد. پس از مرگ وی، تا مدت‌ها درگیری‌های داخلی در این کشور متوقف نشد.

در قرون 12 و 13، سرزمین‌های تسخیرشده دانمارک همچنان رو به افزایش بوده و پادشاهی این کشور گسترش می‌یابد. فتوحات از قرن چهاردهم و دوران پادشاهانی مانند والدمار اول، دوم و والدمار چهارم ادامه یافت که برای شکوه و عظمت دانمارک تلاش های مستمر انجام دادند و پادشاهان این کشور را به پیشرفت واداشتند، اما این پیشرفت‌ها دیری نپایید.. و در مقابل رقبای اروپایی شکست خوردند. اتحاد این کشور با نروژ تا سال 1814 ادامه داشت و در جنگ جهانی دوم، دانمارک توسط آلمان نازی اشغال شد و پس از پایان جنگ، به‌سرعت توسعه یافت.

اطلاعات کلی در مورد کشور دانمارک

مهاجرت بدون دانستن اطلاعات کلی مانند زبان، پول رایج و محدوده جغرافیایی عملاً غیرممکن است. در مورد این کشور زبان رسمی دانمارک، دانمارکی است و فاروئی، گرینلند و آلمانی نیز به‌عنوان زبان‌های محلی در این کشور شناخته می‌شوند. واحد پول دانمارک کرون دانمارک است و اگرچه این کشور در سال 1973 به اتحادیه اروپا پیوست، اما به منطقه یورو نپیوست. علاوه بر این، کشور دانمارک از چندین جزیره در دریای بالتیک تشکیل‌شده است.

مهاجرت به دانمارک

آب‌وهوای دانمارک

قبل از بحث در مورد مهاجرت به دانمارک توجه به آب‌وهوای این کشور بسیار مهم است زیرا با توجه به حضور این کشور در اسکاندیناوی و شمال اروپا، آب‌وهوای دانمارک سوا لاتی زیادی را برای مهاجران به دانمارک ایجاد می‌شود.

به‌طورکلی دانمارک کشوری مرطوب و خنک با آب‌وهوای معتدل است و برخلاف تصورعموم مردم ، آن‌قدرها هم سرد نیست. دانمارک دریکی از 3 منطقه آب و هوایی اروپا قرار دارد که آب‌وهوای بورا در شمال، آب‌وهوای اقیانوس اطلس در غرب و آب‌وهوای قاره‌ای در شرق قرار دارد.

آب‌وهوای دانمارک ترکیبی از این تأثیرات است. به‌طورکلی مناطق غربی کشور دارای آب‌وهوای اطلسی و مناطق شرقی دارای آب‌وهوای قاره‌ای هستند و لازم به ذکر است که تغییرات شدید دما برای این کشور معمول نیست. اما فصول می‌توانند در درازمدت تغییر کنند. علاوه بر این، رطوبت نسبتاً بالا در دانمارک با رطوبت حدود 90 درصد رایج است.

همچنین در دانمارک باران زیادی می‌بارد و در سال حدود 170 روز باران می‌بارد. در سواحل غربی دانمارک کمتر از سواحل شرقی باران می‌بارد. تغییرات آب و هوایی همه کشورها ازجمله دانمارک را تحت تأثیر قرار داده است. بنابراین گاهی اوقات روزهای گرمی وجود دارد که دمای هوا را تا 30 درجه سانتی‌گراد و بالاتر می‌برد. پاییز در دانمارک اغلب بادی و بارانی است، زمستان سرد و روزها بسیار کوتاه است.

دمای هوا در طول سال به‌طور طبیعی در نواحی جنوبی کشور بالای 8.5 درجه سانتی‌گراد و در نواحی شمالی گوتلند زیر 7.5 درجه سانتی‌گراد است.

جولای گرم‌ترین ماه با میانگین دمای بالای 17.5 درجه سانتی‌گراد در جنوب شرقی و زیر 16 درجه سانتی‌گراد در شمال غربی گوتلند است. ژانویه سردترین زمان دانمارک است.

بهار در دانمارک

قبل از تصمیم به مهاجرت دانستن آب‌وهوای یک کشور بسیار ضروری است. بنابراین در ادامه مقاله مهاجرت به دانمارک ما فصل‌های مختلف را موردبررسی قرار داده‌ایم. بهار در دانمارک کمی دیر شروع می‌شود، زیرا هنوز می‌توانید یخبندان و برف را در ماه مارس ببینید، زمستان نمی‌خواهد تمام شود و آب‌وهوا غیرقابل‌پیش‌بینی است.

اما معمولاً در پایان ماه هوا کمی گرم می‌شود و شب‌ها گرم‌تر می‌شود. بارش‌ها تقریباً متوقف می‌شوند و خورشید شروع به تابیدن می‌کند. در فروردین‌ماه دمای پایتخت به 10 درجه سانتی‌گراد می‌رسد و دمای هوا در غرب کشور 2 درجه سردتر است.

باوجود دمای مناسب، حتی بهار در دانمارک به دلیل بادهای شدید سرد است. در اردیبهشت‌ماه درختان جوانه می‌زنند و گل‌ها شکوفا می‌شوند و طبیعت سبز می‌شود. دمای روزانه در آخرین ماه بهار در شبه‌جزیره گوتلند حدود 15 درجه سانتی‌گراد است. تغییرات دمای سالانه در جزایر فارو آهسته و حدود 9 درجه سانتی‌گراد است.

آب‌وهوا دانمارک در تابستان

در تابستان در دانمارک دمای هوا مطبوع است و حداکثر دما در ماه‌های جولای و آگوست در کپنهاگ و سایر شهرهای بزرگ ازجمله آرهوس، آلبورگ، اودنسه و غیره حدود 22 درجه سانتی‌گراد است.

حتی در سواحل غربی دریای شمال، دما اندکی کاهش می‌یابد و حدود 20 درجه است. دمای شب در تابستان خنک و حدود 13 تا 15 درجه است. عملاً تابستان در دانمارک مانند نیمه اول ماه می در نیویورک است. در تابستان، هرازگاهی امواج جنوب می‌تواند روزهای گرمی را به همراه داشته باشد که معمولاً دو یا سه روز بیشتر طول نمی‌کشد. بهترین فصل برای مهاجرت به دانمارک یا حتی اقدام برای ویزای توریستی دانمارک وسیاحت در این کشور فصل تابستان است.

تماس با ما

آب‌وهوا دانمارک در پاییز

در پاییز هوا ابری و بارانی و گاهی بسیار باد می‌باشد و در ماه نوامبر میزان نور خورشید بسیار کم است. در کپنهاگ، حداکثر دما در ماه سپتامبر حدود 18 درجه سانتی‌گراد است، سپس در اکتبر به 13 درجه سانتی‌گراد و در نوامبر به 8 درجه سانتی‌گراد کاهش می‌یابد. اشتباه است اگر بگوییم آغاز پاییز در دانمارک با سرمای شدید همراه است. چون در شهریورماه هوا کاملاً مطبوع است. اما در این مدت باران شدیدی می‌بارد.

فصل زمستان در دانمارک

زمستان‌های دانمارک سرد است و میانگین دما در ژانویه و فوریه نزدیک به صفر درجه سانتی‌گراد است. همچنین روزها بسیار کوتاه هستند، خورشید در ساعت 15 دی‌ماه غروب می‌کند و اختلاف دمای شب و روز کم است. زمستان‌ها در سواحل غربی و جزایر کوچک معتدل است، اما باد در شمال می‌وزد،. همچنین دمای هوا در سراسر کشور یکسان است.

در زمستان در دانمارک میزان نور خورشید کم است و درواقع آسمان پوشیده از ابر است. وزش باد می‌تواند تند باشد و ممکن است باران شدید ببارد، اگرچه معمولاً زیاد نیست.

بهترین زمان برای سفر

هتل‌های کپنهاگ در تمام طول سال گران هستند و به‌خصوص در فصل شلوغی از اواسط ژوئن تا پایان آگوست و تعطیلات کریسمس، قیمت‌ها کمی افزایش می‌یابد. فصل کم توریستی، یعنی ارزان‌ترین زمان سال، از اواسط ژانویه تا مارس طول می‌کشد که در این زمان قیمت کمی کمتر است و می‌توانید بهترین اتاق‌ها را باقیمت پایین اجاره کنید.

ماه‌های جولای و آگوست می‌تواند بسیار شلوغ باشد، بنابراین اگر تصمیم دارید در این مدت به این شهر سفر کنید، اکیداً توصیه می‌کنیم که از قبل اتاق رزرو کنید. در این زمان هاستل ها پر از جمعیت است و اتاق خالی پیدا نمی‌کنید پس بهتر است قبل از سفر هر چه زودتر اتاق خود را اجاره کنید.

می‌توانید در بیشتر روزهای سال اتاقی را برای اقامت پیدا کنید، اما بازهم، گرفتن بهترین نتایج (باقیمت) مستلزم اجاره آنلاین اتاق و آمادگی برای تخفیف‌هایی است که گاهی اوقات اعمال می‌شود. شما می‌توانید قبل از مهاجرت به دانمارک وضعیت مسکن و قیمت‌ها را از سایت‌های آنلاین چک کنید.

مهاجرت به دانمارک

پایتخت دانمارک

کپنهاگ، پایتخت دانمارک، دارای تاریخ طولانی و باشکوهی  بوده است و دارای مکان‌ها، آثار تاریخی و ارزش‌های فرهنگی بسیاری است. بااین‌حال، کپنهاگ مدرن شهری نیست که درگذشته غرق‌شده باشد، بلکه شهری است که به آینده می‌نگرد. معماری‌های کلاسیک و کانال‌ها در کنار ساختمان‌های مدرن، ساختمان‌های جدید و آسیاب‌های بادی باشکوه قرارگرفته‌اند که چهره‌ای زیبا به این شهر می‌دهند.

اگر از گردشگرانی که به این شهر سفرکرده‌اند بپرسید، مطمئناً اکثر آن‌ها خواهند گفت که از سفر در این شهر خسته نمی‌شوند. کپنهاگ یک شهر تمیز و زیبا با مردم بزرگی است که از صحبت کردن با آن‌ها لذت خواهید برد.

شهر کپنهاگ پایتخت دانمارک است و شادترین شهر جهان نامیده می‌شود و سطح زندگی در این شهر بسیار بالاست. کپنهاگ، دانمارک دارای آثار تاریخی و جواهرات فرهنگی بسیاری است، درحالی‌که یکی از مدرن‌ترین شهرهای جهان به‌حساب می‌آید. معماری باستانی و کانال‌ها در ترکیب با ساختمان‌های جدید جلوه بسیار زیبایی به شهر بخشیده است. مانند سایر مقاصد، قبل از سفر باید با هتل‌ها و رستوران‌های این شهر آشنا شوید و بدانید که باید از کدام نقاط کپنهاگ دیدن کنیم.

به همین دلیل مجله مهاجرتی ویکو چنین اطلاعاتی را در راهنمای مهاجرت به دانمارک برای شما جمع‌آوری کرده است. با ما به کپنهاگ دانمارک، پایتخت و پرجمعیت‌ترین شهر دانمارک سفر کنید. ازنظر جغرافیایی، این شهر در ساحل شرقی Zeland قرار دارد. مساحت آن 86 هزار کیلومترمربع است و بر اساس سرشماری انجام‌شده در سال 1396، 606057 نفر در این شهر زندگی می‌کنند.

اطلاعات کلی در مورد شهر کپنهاگ در دانمارک
  • زبان رسمی: دانمارکی
  • واحد پول رسمی: کرون دانمارک (10 کرون = 1.25 دلار آمریکا)

این شهر در منطقه هوودستادن واقع‌شده است و یکی از مناطق دانمارک است که قسمت شمالی جزیره Sealand و جزیره Burnholm را دربرمی گیرد. کپنهاگ دانمارک به مدت 40 سال یکی از بزرگ‌ترین شهرهای جهان با عابر پیاده بوده است و در سال 2004 توسط پنجمین نمایشگاه بین‌المللی عابر پیاده به‌عنوان یکی از موفق‌ترین شهرهای عابر پیاده جهان شناخته شد.

دانشگاه کپنهاگ، دانمارک قدیمی‌ترین دانشگاه و مرکز تحقیقاتی دانمارک است و بهترین زمان برای سفر به کپنهاگ تابستان است، از اواخر آوریل تا اواسط سپتامبر. یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های این شهر زیرساخت‌های بسیار مرتبط آن است که خدمات رفاهی عالی برای شهروندان و استانداردهای زندگی لازم وجود دارد. اگر به دنبال رستوران‌های مجلل و متنوع هستید، قطعاً کپنهاگ یکی از بهترین شهرهای دانمارک برای زندگی ایرانیان است. وجود روستای زیبای وایکینگ‌ها جلوه‌ای منحصربه‌فرد و متفاوت به این شهر می‌بخشد.

مهاجرت به دانمارک

زمانی که در این شهر زندگی می‌کنید، فضای منحصربه‌فردی را به دست می‌آورید که در هیچ جای دیگری نمی‌توانید آن را تجربه کنید. وجود معماری باشکوه، پل‌های جذاب و آبراه‌های متعدد این شهر را به یک مقصد گردشگری تبدیل کرده است. یکی از جذاب‌ترین عناصر شهر کپنهاگ، دوچرخه‌های شهری فراوان است. حتماً قبل از مهاجرت به دانمارک اگر دوچرخه‌سواری بلد نیستید سعی کنید یاد بگیرید.

همه این‌ها حضور مشهورترین دانشگاه‌ها را هم اضافه کنید تا بفهمید چرا کپنهاگ یکی از بهترین شهرهای دانمارک برای ایرانیان و دانشجویان است. مسئولان این شهر به مهاجران و دانشجویان بین‌المللی احترام می‌گذارند و شما می‌توانید تجربه‌آموزشی متفاوتی داشته باشید.

سیستم حمل‌ونقل عمومی برای مهاجرت به دانمارک

سیستم حمل‌ونقل عمومی در کپنهاگ بسیار قابل‌اعتماد، وقت‌شناس و گسترده است. و برای کسانی که قصد مهاجرت به دانمارک دانستن اطلاعات در مورد سیستم حمل‌ونقل عمومی بسیار ضروری است.

این سیستم شامل مترو، قطار و اتوبوس است که از یک بلیت استفاده می‌کنند و در ادامه مقاله به‌عنوان‌مثال سیستم اتوبوس‌ها کپنهاگ برای کسانی که قصد مهاجرت به دانمارک رادارند موردبررسی قرارگرفته است.

اتوبوس: اتوبوس اولین سرویس اتوبوس در مرکز کپنهاگ است. در ساعات شلوغی (بین 7-9:00 و 15:30-17:30) وسایل نقلیه عمومی هر 3-7 دقیقه یک‌بار توقف می‌کنند و نکته مهم اینکه اتوبوس‌ها تمام‌وقت کار می‌کنند. انواع دیگر اتوبوس‌ها گروه S هستند.

اتوبوس‌های سری S سریع‌تر از سری A هستند زیرا توقف‌های کمتری دارند. این اتوبوس‌ها معمولاً بین ساعت 6:00 صبح تا 1:00 بعدازظهر کار می‌کنند. سری دیگر اتوبوس‌های شبانه هستند که بین ساعت 01:00 تا 05:00 مسافران را جابه‌جا می‌کنند. رنگ‌های این نوع اتوبوس‌ها را می‌توانید بارنگ خاکستری آن‌ها تشخیص دهید. به این نوع اتوبوس‌ها N می‌گویند.

می‌توانید بلیت‌ها را از دستگاه‌های ویژه‌ای که هم کارت اعتباری و هم پول نقد دانمارکی را می‌پذیرند، خریداری کنید. همچنین می‌توانید این کار را در 711 کیوسک واقع در ایستگاه‌های مترو و قطار انجام دهید. علاوه بر این، یک دفتر فروش بلیت DSB و همچنین دستگاه‌های بلیت در لابی فرودگاه کپنهاگ و در مرکز شهر وجود دارد.

همیشه به یاد داشته باشید که بلیت‌های خود را همراه داشته باشید، زیرا سفر بدون آن‌ها 750 کرون جریمه خواهد داشت.

یکی دیگر از راه‌های تهیه بلیت که دردسر کمتری دارد و در وقت شما صرفه‌جویی می‌کند، دانلود اپلیکیشن Mobilbilletter Hovedstaden از اپ استور و گوگل پلی استور است. پس از نصب نرم‌افزار و ورود به آن، روی گزینه تنظیمات در گوشه پایین سمت راست کلیک کرده و گزینه زبان انگلیسی را انتخاب کنید. پس‌ازآن می‌توانید هر نوع بلیتی را که نیاز دارید انتخاب کرده و باکارت اعتباری معتبر هزینه آن را پرداخت کنید. بلیت مترو، قطار و اتوبوس را می‌توان از این طریق تهیه کرد.

انواع هزینه‌های حمل‌ونقل در کپنهاگ به شرح زیر است:

در ادامه مقالات مهاجرت به دانمارک هزینه‌های سیستم حمل‌ونقل را برای کسانی که قصد سفر دارند به‌صورت نمونه آورده شده است.

  • تاکسی از فرودگاه تا مرکز شهر ۳۳۰ تا ۳۵۰ کرون
  • قطار از فرودگاه تا مرکز شهر ۳۶ کرون
  • هر ۳ کیلومتر جابجایی توسط تاکسی ۵۸ تا ۷۳ کرون
  • مترو و اتوبوس در کپنهاگ ۲۴ تا ۳۶ کرون
  • بلیت ۲۴ ساعته نامحدود در همه‌ مناطق (بزرگ‌سالان) ۱۳۰ کرون
  • بلیت ۲۴ ساعته نامحدود در همه‌ مناطق (زیر ۱۶ سال) ۶۵ کرون

آشنایی با شهرهای مهم دانمارک

در ادامه معرفی راه‌های مهاجرت به دانمارک شهرهای مهم این کشور معرفی می‌شود.

مهاجرت به دانمارک

آشنایی با شهر آرهوس

در لیست بهترین شهرهای دانمارک برای ایرانیان آرهوس است و این شهر را می‌توان یکی از اصلی‌ترین شهرهای تجاری دانمارک دانست. آرهوس دارای کیفیت زندگی عالی، ضریب ایمنی بالا، آمار جرم و جنایت بسیار پایین و اهمیت دادن به محیط‌زیست است. یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های آرهوس دانمارک این است که بندر اصلی این کشور نیز در آن واقع‌شده است.

اگر به غذاهای دریایی علاقه دارید، بدون شک این شهر بهترین شهر دانمارک برای ایرانیان است. این شهر در ساحل شرقی یوتلند تنها سه ساعت با پایتخت دانمارک فاصله دارد. یکی دیگر از ویژگی‌های آرهوس که زندگی را دلپذیر می‌کند، وجود سواحل بسیار جذاب و دیدنی است که برای استراحت بسیار مناسب هستند و یکی از بهترین فصل‌های این شهر تابستان است.

در این فصل هوای بسیار مطبوعی را تجربه خواهید کرد و می‌توانید از سواحل خنک و زیبای این شهر برای رسیدن به آرامش استفاده کنید. جدای از این موارد، شهر آرهوس مکانی مناسب برای دانشجویان بین‌المللی محسوب می‌شود. یکی از بهترین دانشگاه‌های دانمارک که در مورد رتبه جهانی خود حرف‌های زیادی برای گفتن دارد، در این شهر قرار دارد. دانشگاه آرهوس هرساله میزبان صدها دانشجوی بین‌المللی است. اگر قصد به مهاجرت به دانمارک برای تحصیل‌دارید شهر ارهوس را باید مدنظر داشته باشید.

جالب است که این شهر در سال 2017 به‌عنوان قطب فرهنگی اروپا شناخته شد و اکثر جمعیت این شهر را جوانان تشکیل می‌دهند و 13 درصد آن‌ها را دانشجویان بین‌المللی تشکیل می‌دهند. شهر آرهوس را می‌توان آمیزه‌ای از معماری و اقتصاد نامید که می‌توان آن را در زمره بهترین شهرهای دانمارک برای ایرانیان و مکانی مناسب برای بازدیدکنندگان مختلف دانست.

مهاجرت به دانمارک

معرفی شهر آلبورگ

حالا نوبت به معرفی شهر آلبورگ رسیده است. این شهر با جمعیتی حدود 215 هزار نفر سالانه پذیرای حدود 25 هزار دانشجو است، پس بدون شک می‌توان این شهر را به‌عنوان یکی از محبوب‌ترین مقاصد دانشجویان و مناسب برای زندگی ایرانیان معرفی کرد. وجود دانشگاه‌های مختلف با رتبه بین‌المللی مناسب در کنار بهترین مؤسسات علمی باعث پیشرفت و رشد شهر آلبورگ شده است.

جالب اینجاست که این شهر در رشته‌های مختلف مانند فناوری و ارتباطات و علوم اجتماعی رتبه بسیار خوبی دارد. مزیت کلیدی آلبرگ که آن را به بهترین مقصد برای ایرانیان تبدیل می‌کند، وجود سیستم حمل‌ونقل شهری هوشمند است. علاوه بر این، این شهر سابقه طولانی در استفاده از منابع انرژی تجدید پذیر دارد و به‌عنوان سبزترین و تمیزترین شهر قاره شناخته‌شده است. افرادی که به دنبال مهاجرت سرمایه‌گذاری هستند قطعاً باید این شهر را در اولویت قرار دهند

ازآنجایی‌که سالانه تعداد زیادی شرکت در این شهر به ثبت می‌رسند، آلبورگ را به یکی از مناسب‌ترین شهرها برای سرمایه‌گذاری و توسعه تبدیل می‌کند.

علاوه بر این رشد این شرکت‌ها باعث ایجاد فرصت‌های شغلی برای مهاجران شده است. بنابراین دور از انتظار نیست اگر گفته شود آلبورگ یکی از بهترین شهرهای دانمارک برای ایرانیان است. همچنین، آلبورگ برای دسترسی به کشورهای اتحادیه اروپا و جهان بسیار راحت است.

این شهر در شمال دانمارک قرار دارد. فرودگاه‌ها و بنادر بین‌المللی وجود. این شهر ارتباط خوبی با شهرهای دیگر دارد. برای درک بهتر این باید بدانید که آلبورگ تا کپنهاگ تنها 35 دقیقه و با آمستردام 1 ساعت با هواپیما فاصله دارد و از طرفی باید بدانید که این شهر یکی از ارزان‌ترین شهرهای دانمارک برای زندگی است. نکاتی که در بالا گفته شد در مورد شهر آلبورگ می‌تواند راهنمای مناسبی برای مهاجرت به دانمارک و انتخاب شهر مناسب برای زندگی باشد.

مهاجرت به دانمارک

معرفی شهر اودنسه

اودنسه، دانمارک شهر بعدی است که ما می‌خواهیم در لیست بهترین شهرهای دانمارک برای ایرانیان قرار دهیم. این شهر حدود 200000 نفر سکنه دارد و در جزیره فونن واقع‌شده است و شهر اودنسه یکی از بهترین شهرها برای مهاجرت و زندگی است. مانند تمام شهرهای بزرگ و توسعه‌یافته دانمارک، این شهر نیز استانداردهای بالایی از زندگی را برای شهروندان خود ارائه می‌دهد.

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های این شهر این است که مانند کپنهاگ استفاده از دوچرخه در بین مردم رواج دارد. به‌طورکلی مردم دانمارک به دوچرخه‌سواری علاقه دارند و این را می‌توان بازندگی در شهر اودنسه فهمید. حواستان باشد که دولت محلی این شهر بسیار حامی دوچرخه‌سواران است و حدود 560 کیلومتر را برای دوچرخه‌سواری اختصاص داده است.

حتی وجود پل‌های زیادی برای دوچرخه‌سواری، Óðinvé را می‌توان به‌عنوان یک شهر دوچرخه‌سواری در کپنهاگ معرفی کرد. در کنار همه این ویژگی‌ها، ارزان بودن این شهر نیز از مهم‌ترین عواملی است که باید به آن اشاره‌کنیم. در لیست ارزان‌ترین شهرهای دانمارک برای زندگی باید به شهر ادونسه نیز اشاره کرد. بنابراین ادونسه در فهرست بهترین شهرهای دانمارک برای ایران جایگاه خوبی دارد. بنابراین، بسیاری از مهاجران در تلاش هستند تا ادونسه را برای اقامت انتخاب کنند.

اجاره آپارتمان در اودنسه

وقتی می‌خواهید خانه، آپارتمان یا خانه بخرید یا اجاره کنید، به‌راحتی می‌توانید دلایل تمایل مهاجرین به اقامت در این شهر را درک کنید و از طرفی شهر اودنسه یکی از متنوع‌ترین شهرهای دانمارک است که پذیرای ملیت های از کشورهای مختلف است و طبق آخرین آمار 155 ملیت مختلف در این کشور وجود دارد، پس قبل از مهاجرت به دانمارک و انتخاب شهر برای اقامت باید به این نکات توجه کنید. بنابراین هنگام حرکت احساس تنهایی نخواهید کرد. همچنین تنوع، غذاهای این کشور را منحصربه‌فرد کرده است و شما این فرصت رادارید که غذاهای مختلف بین‌المللی را امتحان کنید.

برای تمام مزایای زندگی در اودنسه دانمارک ما باید به وجود یک سیستم آموزشی قدرتمند بیفزاییم دانشگاه جنوب دانمارک در این شهر واقع‌شده است. این‌یکی از دانشگاه‌های برتر دانمارک برای دانشجویان است. بنابراین دور از ذهن نیست اگر بخواهیم اودنسه را به‌عنوان یکی از بهترین شهرهای دانمارک برای زندگی ایرانیان معرفی کنیم.

مهاجرت به دانمارک

معرفی شهر روسکیلد

اگر به دنبال شهری آرام و آرام هستید، قطعاً روسکیلد انتخاب مناسبی برای شماست. این شهر با 50 هزار نفر جمعیت یکی از بهترین شهرهای دانمارک برای مردم ایران است. روسکلید در 19 مایلی غرب پایتخت دانمارک قرار دارد و یکی از دلایل محبوبیت آن در نزدیکی کپنهاگ است. همچنین لازم به ذکر است که روسکلید دارای بناها و مناظر تاریخی زیبایی است که چشم همه بازدیدکنندگان را به خود جلب می‌کند.

مردم این شهر از شادترین مردم دنیا هستند و دلیل این امر جشنواره روسکلید است که هرساله در ماه ژوئن برگزار می‌شود. این بازی محبوبیت و محبوبیت زیادی در بین مردم سراسر جهان دارد. به‌طوری‌که سالانه 13000 نفر از سراسر جهان برای بازدید از آن جمع می‌شوند. در این جشنواره هشت‌روزه می‌توانید جشن‌ها و سنت‌های مختلف و همچنین آثار هنری و غذاهای لذیذ را بیابید.

در بیشتر ایام سال، روسکلید آرام و به‌دوراز همهمه و شلوغی است، بنابراین برای افرادی که می‌خواهند مکانی آرام برای زندگی پیدا کنند، می‌تواند انتخاب خوبی باشد. اگر دوست دارید در شهری که زندگی می‌کنید همیشه فستیوال و جشنواره برگزار شود پس این شهر را درراه مهاجرت به دانمارک فراموش نکنید.

آشنایی با جزایر فارو

مهاجرت به دانمارک

اگر به دنبال مکانی هستید که بتوانید طبیعت شگفت‌انگیز آن را ببینید، جزایر فارو انتخاب مناسبی برای شما هستند. شاید به دلیل تعداد کم این جزایر و جاده‌های پیچیده، نتوان آن را به‌عنوان یکی از بهترین شهرهای دانمارک برای ایرانیان انتخاب کرد، اما طبیعت بی‌نظیر و طبیعت پاک آن، نادیده گرفتن آن را غیرممکن می‌کند. این جزایر صخره‌های بسیار زیبا و درختان بی‌نظیری دارند که می‌توانند ساعت‌ها شمارا در خود نگه‌دارند.

دیدار دریا و صخره یکی از دیدنی‌ترین مناظری است که در کمتر جایی خواهید دید. می‌توانید زیر آفتاب و کنار صخره‌های زیبا بنشینید و از آرامش و سکوت این جزایر لذت ببرید.

اکنون‌که با مهم‌ترین و بهترین شهرهای دانمارک آشنا شدید، وقت آن است که شمارا به‌طورکلی ازنظر اقتصادی، اجتماعی وزندگی با شهرهای دانمارک آشنا کنیم. البته بازهم می‌گوییم که انتخاب بهترین شهرها برای زندگی در دانمارک به علایق، انتخاب‌ها و نیازهای شما بستگی دارد.

گران‌ترین شهرهای دانمارک

همان‌طور که قبلاً ذکر شد، دانمارک یکی از گران‌ترین کشورهای جهان است. به‌خصوص در شهرهای بزرگ این کشور، زندگی می‌تواند گران‌تر از آن چیزی باشد که فکر می‌کنید. به‌عنوان‌مثال، کپنهاگ و آرهوس گران‌ترین شهرهای دانمارک هستند و هر دو جزو 15 شهر گران اروپا هستند.

البته شایان‌ذکر است که حقوق بالا در دانمارک می‌تواند هزینه‌های بالای زندگی در این کشور را پوشش دهد. باید بدانید که میانگین حقوق در کپنهاگ 53000 کرون دانمارک است. (حدود 7850 دلار آمریکا) درعین‌حال در بسیاری از مؤسسات تجاری این کشور کارمندان سطح بالایی وجود دارد. حداقل دستمزد نیز در منطقه یوتلند شمالی پرداخت می‌شود که 45800 کرون دانمارک است. (6800 دلار آمریکا)

درواقع این تعادل بین دریافت حقوق و میزان هزینه‌ها باعث شده تا شهرهای این کشور به‌عنوان بهترین شهرهای دانمارک برای ایرانیان انتخاب شوند و قبل از مهاجرت به دانمارک باید به این نکات توجه کنیم.

ارزان‌ترین شهرهای دانمارک

با درک اینکه اکثر شهرهای دانمارک جزو گران‌ترین شهرهای اروپا هستند، باید بدانید که شهرهای ارزان‌تری نیز وجود دارند که می‌توانید در آن‌ها زندگی کنید. اودنسه، ویبورگ، هورسنز و راندرز از ارزان‌ترین شهرهای دانمارک هستند.

در ادامه مقاله مهاجرت به دانمارک هزینه زندگی در این شهرها آورده شده است.

ادونسه 1410 دلار در ماه، ویبورگ: ۱۱۰۸ دلار در ماه، هورسنس: ۱۴۲۱ دلار در ماه، رندرز: ۱۴۱۴ دلار در ماه

تماس با ما

بهترین شهرهای اقتصادی دانمارک

اقتصاد اصلی دانمارک بر اساس مواد غذایی، کشاورزی، ماشین‌آلات صنعتی، دارو، مبلمان و غیره است. درعین‌حال، کپنهاگ با داشتن حداقل 30 درصد از تولید ناخالص داخلی این کشور، رتبه اول را در میان شهرهای اقتصادی دانمارک دارد. بعد شهر آرهوس آمد که اقتصاد آن بر پایه علم و فناوری استوار است. شهر بندری اودنسه را نیز می‌توان به این لیست اضافه کرد.

بهترین شهرهای توریستی دانمارک

اکثر شهرهای دانمارک دارای مناظر طبیعی دست‌نخورده‌ای هستند و مکان‌های ایده آلی برای بازدیدکنندگان در نظر گرفته می‌شوند. بیش از 400 جزیره مختلف در دانمارک وجود دارد و به این جزایر می‌توان قلعه، مکان‌های تاریخی و غیره را اضافه کرد. از بهترین شهرهای دانمارک برای ایرانیان که جنبه گردشگری هم دارند می‌توان به کپنهاگ، جزایر فارو و روسکیلد اشاره کرد.

پرجمعیت‌ترین شهرهای دانمارک

بدون شک پرجمعیت‌ترین شهر هر کشوری پایتخت آن است. بنابراین کپنهاگ را می‌توان در صدر فهرست پرجمعیت‌ترین شهرهای این کشور قرارداد. بعدازاین شهر دو شهر آرهوس و اودنسه قرار دارند.

مزایای مهاجرت به دانمارک

در هر مقاله‌ای که به زبان انگلیسی در مورد دانمارک و مزایا و معایب زندگی در دانمارک می‌خوانید، شهروندان، خارجی‌ها و بازدیدکنندگان در مورد میزان خوشحالی دانمارکی‌ها اظهارنظر می‌کنند. سبک زندگی در دانمارک بسیار جالب است و بر فرهنگ، آموزش و برنامه‌های اجتماعی تأکید دارد.

همه این عوامل باعث می‌شود که استاندارد زندگی دانمارک بسیار بالا باشد و از مزایای زندگی در دانمارک این است که مکان‌های بسیار زیبا و طبیعی برای لذت بردن از کمپینگ آرام، پیاده روی و اوقات فراغت ساحل وجود دارد.

درواقع آب اطراف کپنهاگ به‌قدری تمیز است که برای توریست‌ها دیدن این رودها تمیز آرزو شده شده است. درواقع، سلامت و تناسب‌اندام نیز فاکتورهای مهمی هستند که باید هنگام نقل‌مکان وزندگی در دانمارک، بافرهنگ دوچرخه‌سواری و خیابان‌های مناسب برای عابر پیاده، در نظر گرفت. دولت دانمارک و شهروندان به چشم‌انداز سبز که عوامل محیطی و انسانی را به‌عنوان عوامل اصلی در برنامه‌ریزی شهری در اولویت قرار می‌دهد، افتخار می‌کنند.

فرهنگ کار در دانمارک

یکی از بزرگ‌ترین شوک‌ها برای تازه‌واردان دانمارک این است که فرهنگ کار در آنجا با اکثر کشورهای انگلیسی‌زبان بسیار متفاوت است و این نکته بسیار مهم ومثبت درراه مهاجرت به دانمارک است. دانمارکی‌ها به ساختار مدیریتی بدون تبعیض خود افتخار می‌کنند و به همین  دلیل بسیار مشهور هستندوباید اشاره کرد  که برای همه کارمندان ارزش قائل هستند و بر کار گروهی تأکید دارند. همه کارمندان و مدیران یکدیگر را بانام کوچک صدا می‌زنند و انجمن‌های کارمندان رایج است که در آن هر کارمند این فرصت را دارد که در مورد بسیاری از تصمیمات نظر خود را بیان کند.

فرهنگ کار دانمارکی همچنین دارای تعادل سالم بین کار وزندگی است که در جهان بی‌نظیر است. شاید تعجب‌آور باشد که با توجه به این سطح از توانمندی و چنین احساس استقلال در محیط کار، کارگران دانمارکی از مولدترین و سخت‌کوش‌ترین در اروپا هستند.

یکی دیگر از مزیت‌های زندگی در دانمارک به زبان انگلیسی از دید کارمندان این است که کارفرما و دولت باهم درزمینهٔ انعطاف‌پذیری کار می‌کنند که به آن انعطاف‌پذیری می‌گویند. این فلسفه استخدام به کارکنان احساس امنیت می‌دهد زیرا اگر به دلیل بیماری یا سایر موانع بر عملکرد آن‌ها در کار تأثیر بگذارد، اخراج نمی‌شوند. درعین‌حال، مدیریت و دارایی انعطاف لازم برای ایجاد تغییرات موردنیاز در یک اقتصاد جهانی سریع رادارند.

شگفتی دیگر برای مهاجران اخیر ساکن دانمارک این است که نابرابری درآمد در بین کشورهای OECD کمترین میزان را دارد. این به این معنی است که استاندارد بالای زندگی در دانمارک به زبان انگلیسی یک نظر رایج است.

مهاجرت به دانمارک

محبوبیت دوچرخه در دانمارک

شاید شنیده باشید که آمستردام پایتخت دوچرخه‌سواری جهان است، اما می‌توانیم به شما اطمینان دهیم که کپنهاگ رقیب قدرتمندی برای هلند است. درحالی‌که ساکنان کپنهاگ ممکن است به‌اندازه هلندی‌ها دوچرخه نداشته باشند، ساکنان شهر به زیرساخت دوچرخه‌سواری خوبی دسترسی دارند. تنها در کپنهاگ بیش از 220 مایل مسیر دوچرخه‌سواری وجود دارد. این جاده‌ها دارای حاشیه‌های بتنی برای محافظت از دوچرخه‌ها در برابر خطر سایر وسایل نقلیه در جاده هستند.

کپنهاگ علاوه بر مسیرهای دوچرخه‌سواری در فضاهای سبز نیز سرمایه‌گذاری کرده است. تعداد دوچرخه‌سواران از زمان ساخت خطوط دوچرخه‌سواری در کپنهاگ به‌طور چشمگیری افزایش‌یافته است که باعث کاهش ترافیک در جاده‌ها شده است. چه راننده باشید و چه دوچرخه‌سوار، داشتن دوچرخه در دانمارک یک مزیت بزرگ است. حواستان به این نکته بعد از مهاجرت به دانمارک باشید.

ترکیب کار وزندگی در دانمارک

دانمارک کشور بسیار خوبی برای کار است و یکی از بزرگ‌ترین مزیت‌های زندگی در دانمارک تعادل عالی بین کار وزندگی است. میانگین ساعات کار هفتگی 34 ساعت است. بنابراین زمان کافی برای لذت بردن از زندگی در کنار کار وجود دارد. اما تعادل بین کار وزندگی در دانمارک محدود به ساعات کاری نیست و وقتی یک فرزند جدید به خانواده اضافه می‌شود، دانمارک مرخصی والدین را ارائه می‌دهد.

همچنین، در دانمارک می‌توانید 5-7 هفته مرخصی منظم، 3-5 روز مرخصی استعلاجی و 10 تعطیلات داشته باشید. اگر اخراج شدید یا استعفا دهید، می‌توانید تا زمانی که شغل بهتری پیدا کنید، برای پوشش زندگی و تحصیلات خودروی بیمه حساب کنید و نیازی نیست اولین شغل پیشنهادی را انتخاب کنید.

 راه‌های مهاجرت به دانمارک

بر اساس آمارهای جهانی، دانمارک بعد از فنلاند دومین کشور شاد است. سطح بالای سیستم رفاهی، آموزش رایگان و بهداشت عمومی، مناظر زیبا و ایمنی بر جذابیت کشور افزوده است. با توجه به تغییرات قانون دانمارک در سال 2018، دولت این کشور چندین راه قانونی را برای دریافت ویزا و مهاجرت به این کشور به مهاجران ارائه می‌دهد:

  1.  مهاجرت تحصیلی
  2.  مهاجرت کاری
  3.  مهاجرت از طریق برنامه سرمایه‌گذاری و ثبت شرکت
  4.  مهاجرت از طریق ازدواج
  5.  مهاجرت از طریق پناهندگی
  6.  مهاجرت افراد خاص

شرایط مهاجرت به دانمارک از طریق ازدواج

اخذ اقامت دانمارک از طریق ازدواج بعد از ثبت ازدواج امری خودکار و ساده نیست. پس از انجام مراحل قانونی ثبت ازدواج، زوج برای مدت 2 سال اجازه اقامت و سپس برای مدت 4 سال اجازه اقامت دریافت می‌کند. با پیگیری و گذراندن مراحل قانونی به روش صحیح، می‌توانید تابعیت دانمارک را دریافت کنید. شرایط لازم برای اخذ تابعیت از طریق ازدواج در دانمارک عبارت‌اند از:

  • تمکن مالی

درهرصورت همسرتان باید ثابت کند که از تمکن مالی برخوردار است و می‌تواند ازنظر مالی شمارا به‌طور کامل حمایت کند. حمایت مالی عامل مهمی برای اخذ اقامت دانمارک از طریق ازدواج است. درواقع، همسر آینده شما که شهروند دانمارک است، باید از وضعیت مالی مناسبی برخوردار باشد که بتواند ثابت کند که می‌تواند هزینه‌های ورود وزندگی شما در این کشور را بپردازد.

  • سن

به‌طورکلی، اگر بالای 18 سال دارید، می‌توانید به‌طور قانونی در دانمارک ازدواج کنید. اما برای کاهش آمار ازدواج اجباری باید حداقل 24 سال سن برای مهاجرت داشته باشند.

  • تابعیت با پناهندگی

همان‌طور که در قسمت‌های قبلی اشاره کردیم، اگر همسر شما تابعیت خود را در دانمارک از طریق پناهندگی به دست آورد، نمی‌توانید از طریق این ازدواج اقامت دانمارک را دریافت کنید. مگر در شرایط خاص که نیاز به بررسی بیشتر دارد.

متقاضیانی که قصد اخذ اقامت دائم دانمارک رادارند باید به مدت پنج سال شغل خاصی در دانمارک داشته باشند. البته  بازنشستگان  از این بخش مستثنا هستند، همچنین زوجین برای دریافت اجازه اقامت باید در حال کار یا تحصیل باشند. اگر مقامات مهاجرت اجازه الحاق خانواده را ندهند، متقاضی نمی‌تواند در دانمارک زندگی کند و در این صورت باید دانمارک را ترک کند.

شرط اصلی مهاجرت به دانمارک از طریق ازدواج این است که متقاضی بتواند صحت ازدواج را ثابت کند. درواقع او باید ثابت کند که این ازدواج بر اساس منافع است و نه‌تنها به‌منظور اخذ اقامت دانمارک. برای واجد شرایط بودن برای این روش، ازدواج باید در طول اقامت شما در دانمارک انجام شود. اگر متقاضی قبل از سفر به دانمارک با یک شهروند آن کشور ازدواج‌کرده باشد، مسیر پیش رو آسان‌تر خواهد بود.

مدارک موردنیاز برای اخذ اقامت دانمارک

مهم‌ترین و موردنیاز برای اخذ اقامت و مهاجرت به دانمارک از طریق ازدواج به شرح زیر است:

  • مدارک شناسایی مانند شناسنامه و گذرنامه
  • گواهی تجرد
  • گواهی فوت یا طلاق (درصورتی‌که یکی از طرفین ازدواج قبلی داشته باشد.)
  • اثبات تمکن مالی با ارائه صورت‌حساب بانکی
  • تکمیل فرم درخواست و امضای آن

علاوه بر موارد فوق، بسته به شرایط خاص، ممکن است از شما مدارک اضافی نیز بخواهند. در صورت داشتن وکیل معتبر می‌توانید اطلاعات دقیقی کسب کرده و مدارک لازم را تهیه کنید. مهاجرت به دانمارک از طریق ازدواج پیچیده‌تر و دشوارتر شده است. به این دلیل که ازدواج‌های ساختگی فقط برای گرفتن اجازه اقامت افزایش‌یافته است. بنابراین، اگر در مرحله اول موفق به اخذ اقامت از طریق ازدواج نشدید، می‌توانید از راه دیگری اقدام کنید

موارد زیر در مورد شرایط خاص که منجر به اخذ اقامت دائم دانمارک از طریق ازدواج

نمی شود عبارتند از:

  • زن/شوهر تابعیت دانمارکی را ندارند.
  • همسر تابعیت کشورهای شمال اروپا را ندارد.
  • همسری که در دانمارک پناهنده است.
  • شما نباید سابقه کیفری با حکم حبس یا بازداشت بیش از 18 ماه داشته باشید.
  • نباید متهم به جنایت علیه امنیت باشد و بیش از 60 روز حبس داشته باشد.
  • طبق قانون شرکت‌ها و قوانین سیاسی، شما نباید در 3 سال گذشته از دولت کمک مالی دریافت کرده باشید.
  • شما باید آزمون‌های دانمارکی یا معادل آن شرکت کرده باشید و نمره قبولی به دست آورده باشید.

اخذ تابعیت دانمارک

افراد می‌توانند پس از 9 سال اقامت در دانمارک تابعیت دانمارک را دریافت کنند اما تائید تابعیت باید در آزمون شهروندی و آزمون زبان دانمارکی قبول شود بااین‌حال، شرط اقامت 9 ساله را می‌توان در 6 مورد کوتاه کرد:

  • پناهندگان پس از 8 سال واجد شرایط شهروندی دانمارک هستند.
  • ازدواج دائم با یک شهروند با تابعیت دانمارک. هرسال زندگی با یک شهروند دانمارکی، شرایط اقامت 9 ساله را تا یک سال، حداکثر تا 3 سال کاهش می‌دهد. بنابراین با این روش می‌توان حداقل 6 سال نیاز به اقامت دائم را کاهش داد.
  • داشتن تابعیت یک کشور اسکاندیناوی دیگر، یعنی سوئد، نروژ یا فنلاند، شرایط اقامت را حذف می‌کند و درخواست شهروندی دانمارک پس از ورود به دانمارک مستقیماً به وزارت مهاجرت ارسال می‌شود.

مهاجرت به دانمارک

 مهاجرت تحصیلی به دانمارک

تحصیل یک گزینه محبوب برای مهاجرت به دانمارک است و دانشگاه‌ها و کالج‌های زیادی در دانمارک وجود دارد که در رشته‌های مختلف دانشجوی بین‌المللی می‌پذیرند.

دانشگاه کپنهاگ (دانشگاه کپنهاگ)، دانشگاه آرهوس (دانشگاه آرهوس)، دانشگاه فنی دانمارک (DTU) و دانشگاه آلبورگ (دانشگاه آلبورگ) ازجمله دانشگاه‌های اصلی دانمارک هستند که هرساله دانشجوی بین‌المللی می‌پذیرند.

برای تحصیل در دانمارک به ویزای دانشجویی دانمارک نیاز دارید. دولت این کشور برای مقاطع مختلف تحصیلی ویزای دانشجویی ارائه می‌دهد و تحصیل رایگان در دانمارک شرایط خاص خود را دارد که به‌راحتی به آن دست نمی‌یابید.

درنتیجه برای تحصیل در دانمارک باید بتوانید هزینه‌های خود را بپردازید و برای تحصیل وزندگی در دانمارک به‌طور متوسط ​​به 6000 کرون دانمارک در ماه نیاز دارید

پس از اتمام تحصیلات خود در دانمارک، شش ماه فرصت دارید تا به دنبال کار در دانمارک باشید. این دوره را دوره جستجوی کار می‌نامند.

در طول دوره تحصیل خود در دانمارک، می‌توانید در برخی از ماه‌ها 20 ساعت در هفته و در ماه‌های دیگر سال به‌صورت تمام‌وقت کارکنید. همچنین می‌توانید بسته به شرایط خود اقامت تحصیلی خود در دانمارک را تا 2 سال تمدید کنید.

مهاجرت کاری به دانمارک

یکی از راه‌های مهاجرت به دانمارک مهاجرت کاری است. سال‌هاست که دانمارک به‌عنوان یکی از کشورهایی با کمترین میزان فساد اقتصادی شناخته می‌شود.

شاخص‌های رضایت از زندگی، درآمد و تعادل بین کار وزندگی در دانمارک در مقایسه با سایر کشورها بالاترین میزان است. نرخ بیکاری در دانمارک نیز بسیار کم است و این نشان‌دهنده کیفیت بالای زندگی کاری در این کشور است.

با توجه به رشد اقتصاد دانمارک، انتظار می‌رود دانمارک در سال‌های آینده با کمبود شدید نیروی کار مواجه شود.

بر اساس برنامه‌های توسعه اقتصادی دانمارک، پیش‌بینی می‌شود که بخش تجاری این کشور تا سال 2025 به حداقل 150000 کارگر جدید و نیروی ماهر برای حفظ رشد اقتصادی نیاز داشته باشد.

دولت دانمارک برای رفع نیازهای نیروی کار خود به مهاجرانی از اروپا و سایر کشورها روی آورده است و این نیاز فرصت خوبی را برای کسانی که می‌خواهند در دانمارک کار کنند ایجاد کرده است.

این کشور برای ورود نیروی کار متقاضی  ویزاهای مختلفی صادر می‌کند و متقاضیان کاری که قصد مهاجرت به دانمارک را دارند باید شرایط را به طور کامل بررسی کنند.

مهاجرت به دانمارک از طریق سرمایه‌گذاری

با خرید ملک، خرید اوراق قرضه، تجارت و ثبت شرکت می‌توانید در دانمارک سرمایه‌گذاری کنید و اقامت این کشور را بگیرید.

ثبات بازار اقتصادی و مزیت‌های بزرگ سرمایه‌گذاری در دانمارک این کشور را به یکی از بهترین کشورها برای سرمایه‌گذاری تبدیل کرده است.

هرکدام از این روش‌ها شرایط و قوانین خاص خود رادارند. فعال‌ترین حوزه‌های بخش سرمایه گذاری  در دانمارک، بخش‌های فناوری پاک، فناوری، پزشکی، صنایع غذایی، صنایع دریایی و نوآوری‌های صنعتی است.

ویزای استارت آپ دانمارک یکی از برنامه‌های مهاجرتی در این زمینه است. افرادی که می‌خواهند کسب‌وکار خود را در دانمارک راه‌اندازی کنند و یا ایده‌های تجاری خوبی دارند می‌توانند با اخذ ویزای سرمایه گذاری  به کشور زیبای دانمارک مهاجرت کنند.

مهاجرت شرایط خاص به دانمارک

مهاجرت به دانمارک

ویزای کارآفرینی

کارآفرینی در دانمارک در سال 2023 توجه بسیاری از افراد را برای مهاجرت و اخذ اقامت به خود جلب کرده است. چون دانمارک اقتصاد باثباتی دارد. در سال‌های اخیر تعداد نسبتاً زیادی از مردم توانسته‌اند از طریق سرمایه‌گذاری و کارآفرینی به دانمارک برسند و درنتیجه اقامت در این کشور را داشته باشند.

با توجه به شرایط زندگی ایدئال و مناسب، افراد قصد مهاجرت به این کشور را از طرق مختلف دارند. کارآفرینی یکی از بهترین راه‌ها برای مهاجرت به دانمارک است. به‌این‌ترتیب می‌توان در هر یک از کشورهای مدرن کسب‌وکار راه‌اندازی کرد. دولت دانمارک از کارآفرینانی که تصمیم به راه‌اندازی کسب‌وکار در این کشور با ایده‌های جدید و خلاقانه دارند حمایت می‌کند و شایان‌ذکر است که این کشور در بین 137 کشور کارآفرین جهان در رتبه چهاردهم قرار دارد.

یکی از مهم‌ترین دلایل جذب کارآفرینان، فضای کسب‌وکار منعطف، شفاف و امن، فرصت‌هایی برای به اشتراک گذاشتن تجربیات کارآفرین و غیره است. اتباع کشورهای غیر اتحادیه اروپا برای راه‌اندازی یک تجارت در دانمارک باید مجوز کار دریافت کنند. این مجوز از طریق سامانه امتیازدهی به متقاضیان اعطا می‌شود. در دانمارک، سیستم امتیازدهی مجوز کسب‌وکار بر اساس امتیاز 1 تا 5 است. افراد با حداقل 3 امتیاز می‌توانند در دانمارک کسب‌وکار و کارآفرینی راه‌اندازی کنند. در مرحله اول به کارآفرینان اجازه اقامت 2 ساله داده می‌شود. در صورت موفقیت در کار، مدت اقامت آن‌ها قابل تمدید است.

بررسی شرایط کارآفرینی برای مهاجرت به دانمارک

کارآفرینان به دو صورت آنلاین و حضوری می‌توانند برای کارآفرینی اقدام کنند. درخواست آنلاین ساده و آسان است. اما درروش حضوری فرد باید به سفارت دانمارک مراجعه کرده و درخواست کارآفرینی بدهد. متقاضیان باید قبل از ارسال درخواست خود هزینه بررسی درخواست را پرداخت کنند. کارآفرینان باید ایده‌های تجاری خوبی داشته باشند که منجر به رشد اقتصادی در دانمارک شود. قبل از درخواست برای اجازه کار و اقامت در دانمارک، کارآفرینان باید ایده کسب‌وکار خود را به متخصصان تأسیسات تجاری دانمارک ارائه دهند.

این گروه توانایی‌های افراد را بر اساس معیارهای زیر بررسی می‌کند:

  • نوآوری و خلاقیت
  • پتانسیل بازار
  • توانایی کار گروهی
  • مقیاس‌پذیری
  • توسعه پروژه

کارآفرینان می‌توانند ایده‌های تجاری خود را در وب‌سایت اداره بازرگانی دانمارک ارسال کنند. پس از بررسی، نتیجه را بررسی کرده و برای اجازه کار و اقامت اقدام کنید. یکی دیگر از نیازهای راه‌اندازی کسب‌وکار در دانمارک این است که فرد توانایی مالی برای حمایت از فعالیت‌های تجاری را داشته باشد. متقاضی باید حقوقی معادل 130188 کرون (کرون) در سال دریافت کند.

شرایط ویزای تجاری دانمارک

متقاضیانی که قصد دارند کارآفرین شوند می‌توانند ویزای دانمارک را شروع کنند. مهم‌ترین شرط برای اخذ ویزا ارائه یک طرح تجاری قوی است که سود بیشتری را در اقتصاد دانمارک به همراه داشته باشد. علاوه بر این، کارآفرینان باید طرح کسب‌وکار خود را با جزئیات توضیح دهند. اگر ایده‌های تجاری کارآفرینان تائید شود. سفارت کشور به آن‌ها اجازه اقامت 2 ساله می‌دهد.

سؤالات درراه مهاجرت به دانمارک از طریق ویزای کارآفرینی عبارت‌اند از:

میزان موفقیت روز ویزای کارآفرینی در دانمارک چقدر است؟

هزینه این مسیر چقدر است؟

آیا خانواده هم از این اقامت سود می‌برند؟

هزینه آموزش کودکان در این مدل چقدر است؟

تجارت در دانمارک و شرایط کسب‌وکار در این کشور موضوعی است که در این مقاله به بررسی آن پرداخته‌ایم و اطلاعات کاملی در این زمینه در اختیار شما قرار داده‌ایم.

 دریافت شناسه پرونده کارآفرینی برای مهاجرت به دانمارک

قبل از درخواست باید شناسه بررسی کسب‌وکار را دریافت کنید. برای بررسی پرونده باید هزینه پرداخت کنید و اتصال الکترونیکی نیاز به شناسه تولیدشده دارد و اگر درخواست شما به هر دلیلی رد شود، هزینه پرداختی مسترد نخواهد شد. برای پردازش هزینه پرداختی باید شناسه ایجادشده در نرم‌افزار آژانس بین‌المللی کار و اشتغال دانمارک را وارد کنید. تا زمانی که آژانس بین‌المللی هزینه‌ای را که پرداخت کرده‌اید تائید نکند، به درخواست شما رسیدگی نخواهد شد.

ثبت مشخصات بیومتریک برای ویزای کارآفرینی برای مهاجرت به دانمارک

اطلاعات بیومتریک شامل به تصاویر چهره و اثرانگشت است. در صورت عدم ثبت بیومتریک درخواست شما رد خواهد شد. ثبت بیومتریک بسته به نحوه اجرا و مکان آن متفاوت است.

ارسال درخواست ویزای کارآفرینی، خارج از دانمارک

قبل از ورود به دانمارک باید اجازه اقامت دریافت کنید. درخواست آنلاین سریع‌ترین و بهترین گزینه برای همه متقاضیان است و راه دیگر ارسال درخواست خود از طریق سفارت دانمارک است. حتماً با سفارت تماس بگیرید تا تائید شود که درخواست شما پذیرفته‌شده است. سفارت معمولاً هزینه‌ای دریافت می‌کند.

قبل از درخواست، مطمئن شوید که هزینه را در سفارت پرداخت کرده‌اید، سفارت درخواست شمارا برای رسیدگی به درخواست به آژانس بین‌المللی کار و کار ارسال می‌کند. تنها درصورتی‌که مبلغ صحیح را پرداخت کرده باشید به درخواست شما رسیدگی می‌شود. اگر خیلی کم بپردازید، ممکن است درخواست شمارد شود و اگر بیش‌ازحد پرداخت کنید، ممکن است درخواست شما به تأخیر بیفتد.

شرایط مالی برای اخذ ویزای تجاری دانمارک

برای اخذ اقامت این کشور با طرح استارتان، متقاضیان باید مدارکی مبنی بر توانایی مالی ارائه دهند. در زمان ارائه درخواست، متقاضی باید دارای مدرک یا معادل یک سال مزایای اجتماعی معاف از مالیات باشد. همچنین شما باید حداقل 30 سال سن داشته باشید.

این مدارک باید به‌عنوان سند ارائه شوند. برای پیوست مدارک یک صورت‌حساب بانکی به نام متقاضی که نشان‌دهنده مبلغ موردنظر باشد کافی است. این گواهی و گزارش باید حداقل 30 روز قبل از ارائه درخواست باشد. متقاضی اصلی باید سالانه 130188 کرون دانمارک (کرون دانمارک) برای دریافت ویزا بپردازد.

 

انواع شرکت‌ها در دانمارکشرایط
شرکت با مسئولیت محدود و خصوصیحداقل با یک سهامدار

برای ثبت این نوع شرکت‌ها متقاضی نیازی به سرمایه اولیه ندارد. اما می‌باید خود توانایی پرداخت بدهی‌ها و تعهدات لازم را داشته باشد.

شرکت با مسئولیت محدود و عمومیحداقل با یک سهامدار

ثبت شرکت با 670DKK (کرون)

در صورت تمایل می‌توان با سرمایه‌ای معادل 50000DKK (کرون) این شرکت را توسعه داد.

شراکت‌های عمومیحداقل 2 سهامدار

نیاز به سرمایه‌ای معادل 500000DKK (کرون)

پرداخت 670DKK (کرون) برای ثبت شرکت

شراکت‌های محدودحداقل 2 شریک

هر یک از شرکا خود مسئول حیطه کاری خود هستند.

هزینه ویزای کارآفرینی برای مهاجرت به دانمارک

آیتمهزینه‌ها به کرون دانمارک
متقاضی با همسرDKK260376
متقاضی با همسر و فرزندDKK303108
متقاضی با فرزندDKK172992
همسر متقاضی به‌تنهاییDKK130188
همسر متقاضی با فرزندDKK172992
فرزند متقاضی به‌تنهاییDKK42804

ویزای توریستی

در این مقاله به بررسی شرایط، مدارک و هزینه‌های موردنیاز برای اخذ ویزای توریستی دانمارک در سال 2023 پرداخته‌ایم. مهاجرت به دانمارک به‌عنوان یکی از توسعه‌یافته‌ترین کشورهای جهان، می‌تواند مقصد مناسبی برای زندگی شما باشد.

این کشور دارای بافت‌های زیبا و معماری شگفت‌انگیزی است که همه را تشویق به بازدید می‌کند. دولت دانمارک هرساله به دلیل توسعه صنعت گردشگری به رشد اقتصادی دست می‌یابد. هزینه سفر به دانمارک به عوامل زیادی ازجمله هزینه هتل‌ها، هزینه رستوران‌ها، هزینه بلیت هواپیما، هزینه اخذ ویزای توریستی «این کشور» و غیره بستگی دارد.

افرادی که قصد دریافت ویزای توریستی دانمارک و بازدید از مکان‌های این کشور رادارند باید به این نکته توجه داشته باشند که دانمارک کشوری گران است و هزینه‌های زندگی در آن بالاست.

مهاجرت به دانمارک

ویزای توریستی دانمارک

در ادامه دلایل محبوبیت دانمارک در بین گردشگران، شرایط اخذ ویزای توریستی دانمارک، مدارک موردنیاز برای اخذ این ویزا، هزینه‌های لازم برای اخذ ویزای توریستی دانمارک و مدت‌زمان اعتبار آن را بررسی کرده‌ایم. ویزای توریستی کشور دانمارک و بسیاری موارد دیگر را پوشش داده‌ایم تا خواننده بامطالعه آن‌ها هر آنچه را که برای ویزای توریستی دانمارک نیاز دارد به دست آورد.

چرا دانمارک مقصد خوبی برای گردشگری است؟

گردشگران معمولاً کشورهای مختلف را از منظرهای مختلف ارزیابی می‌کنند تا مقصد مناسبی را برای گردشگری انتخاب کنند. این افراد به هزینه‌های سفر، مکان‌های فرهنگی، آداب‌ورسوم، موزه‌ها، جشنواره‌ها کشور مقصد، رستوران‌ها و قیمت بلیت، فرهنگ مردم، آب‌وهوا و بسیاری موارد دیگر توجه می‌کنند.

البته ویزای توریستی دانمارک برای دستیابی به اهداف دیگری نیز به متقاضی اعطا می‌شود. افرادی که به دلایل مختلف ازجمله دیدار دوستان، شرکت در جلسات مختلف و موارد مشابه قصد سفر به دانمارک رادارند باید برای ویزای توریستی دانمارک اقدام کنند.

هزینه اخذ ویزای توریستی دانمارک منطقی است اما هزینه موردنیاز برای بلیت رفت‌وبرگشت، اقامت در هتل و …. باید به‌دقت موردبررسی قرار گیرد.

کشور وایکینگ‌ها به دلیل وجود جاذبه‌های گردشگری فراوان، آب‌وهوای متعادل، مردم بافرهنگ، سیستم حمل‌ونقل مقرون‌به‌صرفه و کیفیت زندگی خوب برای شهروندان خود گزینه خوبی برای سفر یا مهاجرت در نظر گرفته می‌شود.

شرایط ویزای توریستی دانمارک

ویزای توریستی دانمارک به دارنده این امکان را می‌دهد که برای مدت کوتاهی در دانمارک یا سایر کشورهای شینگن اقامت کنند. کسانی که مایل به اقامت بیشتر در دانمارک هستند باید برای اجازه اقامت اقدام کنند. اگر اداره مهاجرت تصمیم بگیرد که شما قصد دارید برای مدت طولانی به‌طور غیرقانونی در کشور بمانید، افسر درخواست ویزای شمارا رد خواهد کرد. اگر اجازه اقامت در کشور دیگری از شنگن رادارید، نیازی به ویزای دانمارک ندارید. شما حق کار با ویزای توریستی دانمارک را ندارید مگر اینکه این حق توسط اداره مهاجرت به شما داده‌شده باشد.

 درخواست ویزا توریستی

درخواست ویزا باید سه ماه قبل از تاریخ ورود به دانمارک ارسال شود و این درخواست باید از کشور محل اقامت ارسال شود. اطلاعات باید به‌طور کامل پر و امضا شود، عکس پاسپورت و اثرانگشت بسیار مهم است. همچنین متقاضی باید 60 یورو هزینه پرداخت کند و فرد باید ثابت کند که دلیل سفر به دانمارک گردشگری است و بیمه‌نامه حداقل 30000 یورویی نیز برای پوشش خدمات درمانی فرد موردنیاز است.

این ویزا حداکثر 90 روز در یک دوره 180 روزه معتبر است. پردازش درخواست ویزای توریستی دانمارک 10 تا 12 روز طول می‌کشد. کسانی که از کشورهای دیگر درخواست می‌کنند ممکن است تا 30 روز طول بکشد.

هزینه درخواست ویزای توریستی دانمارک

برای دریافت ویزای توریستی دانمارک، ابتدا باید هزینه پردازش را پرداخت کنید. هزینه درخواست ویزای توریستی دانمارک برای بزرگ‌سالان 70 دلار، برای کودکان بین 6 تا 11 سال 40 دلار و برای کودکان زیر 6 سال رایگان است.

فرم درخواست ویزای توریستی دانمارک

شما باید درخواست ویزای توریستی دانمارک را تکمیل کرده و به سفارت ارسال کنید. این فرم را می‌توانید از سایت سفارت دریافت کنید. سپس از آن پرینت بگیرید و با خودکار آبی آن را تمیز و اصلاح کنید.

زمان کنسولی برای دریافت ویزای توریستی دانمارک

برای دریافت ویزای توریستی دانمارک باید از سفارت دانمارک وقت بگیرید. برای تعیین وقت می‌توانید با سفارت تماس بگیرید. سفارت دانمارک هر هفته از یکشنبه تا پنجشنبه پاسخگوی متقاضیان است و می‌توانید از ساعت 9 الی 12:30 با شماره تلفن‌های سفارت دانمارک تماس بگیرید و ساعت سفارت دانمارک را دریافت کنید. شما می‌توانید از دوشنبه تا پنجشنبه از ساعت 9 تا 12 به‌صورت حضوری به سفارت دانمارک مراجعه کنید.

آدرس سفارت دانمارک در تهران:
  • تهران، خیابان دکتر شریعتی، بالاتر از پل صدر، کوچه هدایت، کوچه دشتی، شماره ۱۰
  • تلفن سفارت: ۲۸۱۵۵۰۰۰ (021)
  • فکس سفارت: ۲۲۶۴۰۰۰۷ (021)
  • ایمیل سفارت: thramb@um.dk

اطلاعات مهم برای اخذ ویزای توریستی دانمارک

یکی از مواردی که می‌تواند شانس شمارا برای دریافت ویزای توریستی دانمارک افزایش دهد، داشتن ارتباطات درجه‌یک در دانمارک است. دریافت دعوت‌نامه، گرفتن ویزای توریستی دانمارک را آسان می‌کند. دانمارکی ترجمه شوند. نکاتی که در بالا گفته شد برای مهاجرت به دانمارک و یا اخذ ویزای توریستی بسیار مهم است.

مزایای داشتن ویزای توریستی دانمارک

ویزای توریستی دانمارک به‌غیراز سفر به کشور زیبای دانمارک مزایای دیگری نیز دارد، ازجمله این مزایا می‌توان گفت که سفر به سایر کشورهای عضو معاهده شینگن راحت‌تر است. همچنین داشتن ویزای توریستی دانمارک روند اخذ ویزای توریستی سایر کشورها را برای فرد کمی آسان می‌کند.

مدارک موردنیاز برای ویزای توریستی دانمارک

  1. ارسال فرم درخواست ویزای دانمارک: فرم درخواست ویزای دانمارک را با اطلاعات صحیح تکمیل و امضا کنید و آن را ارسال کنید.
  2. ارائه دو قطعه عکس بیومتریک: دو عکس بیومتریک یکسان طبق استانداردهای شنگن طی سه ماه گذشته گرفته‌شده است.
  3. ارائه پاسپورت: پاسپورت باید حداقل سه ماه پس از تاریخی که قصد خروج از دانمارک رادارید معتبر باشد. همچنین پاسپورت باید حداقل یک صفحه خالی برای چسباندن برچسب ویزا داشته باشد.
  4. رزرو پرواز: باید شواهدی از تاریخ‌هایی که قصد سفر به آن‌ها رادارید و سپس دانمارک را ترک کنید ارائه دهید. این سند رزرو بلیت هواپیما بانام شما و تاریخ و محل ورود و خروج است.
  5. پوشش بیمه سلامت: حداقل پوشش بیمه مسافرتی باید 30000 یورو باشد.
  6. ارائه مدارک اقامت: مدرکی مبنی بر اینکه در طول سفر به دانمارک محل اقامت دارید، به‌عنوان‌مثال، فرم رزرو هتل، اجاره‌نامه، دعوت از خانواده یا دوستان در دانمارک.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *