دانمارک

نکات مهم در مورد مهاجرت پرستاران به دانمارک

مهاجرت پرستاران به دانمارک

در این مقاله در مورد شرایط مهاجرت پرستاران به دانمارک، دریافت تأییدیه مدرک پرستاری برای مهاجرت به دانمارک، مزایایی مهاجرت پرستاران به دانمارک، مدارک موردنیاز برای دریافت مجوز اقامت در دانمارک، بررسی ویزای کار پرستاری در دانمارک، پیدا کردن شغل پرستاری در دانمارک صحبت شده است پس تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

مهاجرت پرستاران به دانمارک

دانمارک، کشوری که برای مهاجرت پرستاران بسیار مساعد است و شرایط کاری و مهاجرت کادر درمانی به دانمارک در این مقاله به‌صورت خاص موردبررسی و تحلیل قرارگرفته است. اما مراحل مهاجرت پرستاران به دانمارک چیست؟ معادل مدرک پرستاری در دانمارک چیست؟ بهترین راه برای مهاجرت پرستاران به دانمارک چیست؟ پرستاری یکی از پر تقاضاترین مشاغل در اروپا و حتی کشورهایی مانند کانادا و استرالیا در سال‌های اخیر بوده است و قوانین مختلفی برای حمایت از پرستاران و حرفه پرستاری وضع‌شده است.

پرستاری مانند سایر مشاغل مرتبط با شاخه پزشکی بدون گذراندن دوره‌ها و آزمون‌های هم ارزی خاص کشور امکان‌پذیر نیست و پرستاران برای کار در کشورهای خارجی باید دوره‌های معادل‌سازی را بگذرانند. فرآیند ارزیابی برای هر کشور متفاوت است و این مقاله به‌طور خاص به فرآیند مهاجرت و مدارک پرستاری به دانمارک می‌پردازد.

موسسه مهاجرتی ویکو با سال‌ها تجربه درزمینهٔ مهاجرت و حقوق بین‌الملل درزمینهٔ مهاجرت پرستاران به دانمارک و مهاجرت متخصصان بهداشت و درمان به دانمارک تخصص دارد و به پرستاران درزمینهٔ مهاجرت قانونی به دانمارک کمک می‌کند. برای این منظور می‌توانید با موسسه مهاجرتی ویکو تماس بگیرید و یا فرم تماس را پرکنید و از مشاوره کارشناسان مجرب این گروه به‌صورت تلفنی استفاده کنید. موضوعات زیر در موضوع مهاجرت پرستاری به دانمارک بررسی می‌شود:

مهاجرت پرستاران به دانمارک

مهاجرت به دانمارک برای پرستاران

دانمارک برای مشاغل خاصی به کارگران ماهر نیاز دارد و این مشاغل شامل مشاغل فناوری اطلاعات، فروش و پیراپزشکی مانند پرستاری است. درواقع دانمارک راحت‌ترین کشور برای مهاجرت پرستاران است.

زیرا همان‌طور که گفته شد با توجه به کمبود کادر پزشکی در این کشور شرایط مهاجرت کادر پزشکی به دانمارک فراهم‌شده است، برای مشاغلی مانند کامپیوتر و فروشندگی امکان کاریابی و کار وجود دارد. دارای مدرک زبان انگلیسی هستند، اما برخی از مشاغل مانند پرستاری به آموزش زبان دانمارکی نیاز دارند.

شرایط مهاجرت پرستاران به دانمارک

شرایط اقتصادی و کاری در کشور دانمارک بسیار خوب است و به دلیل نیاز این کشور به پرستار، شرایط و قوانین مناسبی در سال ۲۰۱۹ برای مهاجرت پرستاران به دانمارک وضع‌شده است. در ادامه مقاله به بررسی شرایط مهاجرت پرستاران به دانمارک خواهیم پرداخت.

دانمارک یکی از مقاصد برتر مهاجرت پرستاران است. ازآنجایی‌که دولت دانمارک بدون نیاز به شرکت در آزمون معادل‌سازی و تنها بر اساس دانش زبان دانمارکی به پرستاران مجوز کار می‌دهد، می‌توان این کشور را بهترین کشور برای مهاجرت و استخدام پرستار نامید. فرآیندهای مهاجرت پرستار و ویزای معادل‌سازی پرستار گام مهمی در جهت جذب متقاضیان بین‌المللی برداشته است.

شرایط لازم برای مهاجرت پرستاران به دانمارک

  • حداقل لیسانس پرستاری
  • حداقل 1 سال تجربه حرفه‌ای مرتبط
  • فرصت مالی برای ماندن در کنار شما و شریک زندگی‌تان به مدت شش ماه

مهاجرت پرستاران به دانمارک

مراحل دریافت مجوز پرستاری در دانمارک

شرط مهم مهاجرت پرستاران به دانمارک، اخذ مجوز پرستاری در این کشور است. برای دریافت این لایسنس باید مراحلی را که در زیر به آن‌ها اشاره‌کرده‌ایم انجام دهید:

  1. اخذ تأییدیه مدرک پرستاری برای مهاجرت به دانمارک

اولین قدم برای دریافت مجوز پرستاری دانمارک، تائید صلاحیت‌های شما توسط مقامات مربوطه سازمان بهداشت و ایمنی دانمارک است. برای این منظور باید درخواست خود را تکمیل و به‌صورت الکترونیکی برای این سازمان ارسال کنید. همچنین باید مدارک دیگری را با این درخواست ارسال کنید. این اسناد عبارت‌اند از:

  • مدارک هویتی، مانند کپی مورد تائید صفحه شناسنامه یا گذرنامه؛
  • مدرک مربوط به تغییر نام (در صورت وجود)؛
  • رزومه تحصیلی؛
  • مدرک تحصیلی؛
  • رونوشت کامل برنامه دانشگاهی، ازجمله شرایط پذیرش، کل مدت دوره آموزشی و غیره؛
  • یک سال سابقه کار (درصورتی‌که بیش از 6 سال از مدرک پرستاری گذشته باشد).
  • معرفی‌نامه از دانشگاه محل تحصیل؛
  • معرفی از وزارت بهداشت؛
  •  وکالت‌نامه (اگر شخص دیگری کارهای مهاجرت به دانمارک شمارا پیگیری می‌کند).

توجه داشته باشید که تمامی این مدارک باید به‌صورت رسمی به انگلیسی یا دانمارکی ترجمه شوند. البته متأسفانه روند رسیدگی به این درخواست‌ها طولانی است و حدود 3 سال به طول می‌انجامد. به‌عنوان‌مثال، این سازمان در حال حاضر در حال بررسی درخواست‌های دریافتی در ژوئن 2021 است. در صورت تائید صلاحیت‌های شما، به شما 3 سال فرصت داده می‌شود تا کلیه شرایط لازم برای مهاجرت به‌عنوان پرستار، ازجمله قبولی در آزمون زبان دانمارکی را تکمیل کنید.

مهاجرت پرستاران به دانمارک

شرکت در آزمون زبان دانمارکی برای مهاجرت پرستاران به دانمارک

آیا میدانید دانش زبانی در امر مهاجرت به دانمارک و یا مهاجرت پرستاران به دانمارک به چه میزان اهمیت دارد؟

از آزمون‌های زبان دانمارکی اطلاعاتی دارید؟

به‌صورت کلی به چه میزان در مورد این زبان اطلاعاتی دارید؟

به نظر شما این زبان سخت است یا آسان؟

زبان دانمارکی چه ویژگی‌های دارد؟

مزایا و مزایای یادگیری زبان دانمارکی چیست؟ هزینه آموزش زبان دانمارکی به‌صورت خصوصی در ایران چقدر است؟ اگر این مقاله را بخوانید، پاسخ این سؤالات را خواهید یافت.

زبان دانمارکی

ازنظر ریشه‌شناسی، اگر از گروه زبان‌های هندواروپایی به زبان‌های ژرمنی و سپس به زبان‌های ژرمنی شرقی برسیم، به زبان‌های اسکاندیناوی شرقی می‌رسیم که معروف‌ترین زبان این زبان دانمارکی است که حدود 6 تا 7 میلیون نفر به آن صحبت می‌کنند و امروزه در سرتاسر جهان به آن صحبت می‌کنند. امروزه زبان دانمارکی در مناطق خودمختار دانمارک، جزایر فارو، گرینلند، ایسلند و آلمان صحبت می‌شود و در ایسلند به‌عنوان زبان دوم در مدارس تدریس می‌شود.

البته نکته مهم در مورد زبان دانمارکی این است که این زبان به‌صورت رسمی و قانونی به‌عنوان زبان رسمی کشور دانمارک انتخاب‌نشده است و تنها به دلیل استفاده اکثریت مردم و فرهنگ رسمی می‌شود. زبان دانمارکی شباهت زیادی به زبان‌های کشورهای اسکاندیناوی دارد.

تاریخچه زبان دانمارکی

همان‌طور که قبلاً ذکر شد، دانمارکی عضوی از گروه زبان‌های اسکاندیناوی شرقی و خانواده بزرگ زبان‌های هندواروپایی است. به دلیل ریشه‌اش، شباهت‌های زیادی بین این زبان و نروژی، ایسلندی و سوئدی وجود دارد و کسانی که یکی از این زبان‌ها را بلد باشند، برای یادگیری زبان‌های دیگر مشکلی نخواهند داشت.

در زمان حضور وایکینگ‌ها در مناطق اسکاندیناوی، این زبان‌ها از یکدیگر جدا شدند و دستخوش تغییرات زیادی شدند. پس از دوره وایکینگ‌ها، زبان دانمارکی مانند بسیاری از زبان‌های جهان، 3 دوره زمانی متفاوت را تجربه کرد که عبارت‌اند از دوره باستان، دوره میانی و دوره مدرن.

  • از دوران باستان این زبان، کتیبه‌ها، نوشته‌ها و کتیبه‌هایی که متعلق به دوره رونی‌ها بوده و بسیار قدیمی هستند، و تعداد بسیار محدودی در دسترس است.
  • در طول قرون‌وسطی، زبان دانمارکی دستخوش تغییرات زیادی برای ساده‌سازی زبان شد که به‌طور قابل‌توجهی پردازش افعال، ساختار دستوری و استفاده از کلمات خارجی را در مقایسه با دوران باستان ساده کرد و این زبان به گویش‌های مختلف تقسیم شد.

دوران مدرن این زبان در سال 1500 میلادی آغاز شد. و تغییرات اساسی منجر به گسترش این زبان در سراسر دانمارک و به رسمیت شناخته شدن آن به‌عنوان یک‌زبان رسمی شد. در قرن هفدهم این زبان دوباره به آلمانی کشیده شد و کلمات زیادی از آن به عاریت گرفته شد و از آن استفاده شد، بنابراین بیشتر آثار قرن هجدهم که به زبان دانمارکی نوشته‌شده بودند، از بسیاری از کلمات آلمانی استفاده می‌کردند که خودشان می‌دیدند. پس‌ازآن، با تغییرات دیگری که بر روی زبان اعمال شد، این زبان به شکل کنونی مورداستفاده دانمارکی‌ها تبدیل شد.

دانمارکی زبان رسمی اصلی دانمارک است و 200000 نفر دیگر در آلمان، ایالات‌متحده، کانادا به زبان دانمارکی صحبت می‌کنند. علاوه بر این، دانمارکی‌ها و نوادگان آن‌ها را می‌توان تقریباً در هر کشوری یافت، بنابراین مطمئناً فرصت‌های زیادی برای تمرین مهارت‌های دانمارکی خود در هرکجا که سفر می‌کنید، خواهید یافت. البته، اگر واقعاً می‌خواهید خود را در زبان و فرهنگ دانمارکی غرق کنید، ناگفته نماند که دانمارک بهترین مقصد برای شماست.

 

مهاجرت پرستاران به دانمارک

ویژگی‌های زبان دانمارکی

مهاجرت پرستاران به دانمارک تنها به دانستن مدارک موردنیاز خلاصه نمی‌شود بلکه شما باید از زبان موردنظر نیز اطلاعاتی داشته باشید. شاید شنیده باشید که سطح سختی زبان دانمارکی با زبان‌های چینی، ژاپنی، آلمانی و سایر زبان‌های دشوار مقایسه می‌شود، اما این درست نیست. البته باید به یاد داشته باشید که قطعاً زبان دانمارکی برای یک فارسی‌زبان سخت‌تر از یک نروژی یا انگلیسی‌زبان است و این‌یک امر طبیعی است.

یادگیری هر زبان جدید ممکن است دشوار باشد، اما ممکن است. زبان دانمارکی مانند تمام زبان‌های زنده دنیا منحصربه‌فرد است و با صرف زمان و تلاش مناسب برای تمرین، قطعاً به نتایج دلخواه خواهید رسید و آن را به‌خوبی یاد خواهید گرفت. برخی از ویژگی‌های اصلی این زبان عبارت‌اند از:

  • الفبای دانمارکی 26 حرف دارد که شباهت زیادی به الفبای لاتین دارد و فقط 3 حرف æ، ø و å متفاوت است.
  • این زبان دارای 40 مصوت است که 16 تای آن به دودسته صداهای کوتاه و بلند تقسیم می‌شود.

قوانین و مقررات خاصی برای جمع بستن اسامی در دانمارکی وجود ندارد.

  • یکی از دلایلی که باعث می‌شود این زبان برای زبان آموزان تا حدودی مشکل باشد، محور بودن آن است.
  • در زبان دانمارکی افعال و صفت صرف می‌شود و این برخلاف زبان فارسی است که فقط فعل‌ها صرف می‌شود.

مهاجرت پرستاران به دانمارک

 راهنمای آزمون زبان دانمارکی DANSK، آشنایی با منابع و ثبت‌نام

برای مهاجرت پرستاران به دانمارک آشنایی با آزمون زبان دانمارکی و منابع آن الزامی است. آزمون دانمارکی DANSK، چه آزمون زبان باشد و چه آزمون شهروندی دانمارکی، درهای زیادی را برای کسانی که می‌خواهند از این کشور شگفت‌انگیز بازدید کنند، بازخواهد کرد. بنابراین، اگر می‌خواهید بدانید برای تحصیل در دانمارک یا درخواست شهروندی دانمارک به چه مدارکی نیاز دارید، این مقاله را تا انتها بخوانید!

ساختار آزمون زبان دانمارکی DANSK

محبوب‌ترین آزمون‌های دانمارکی danish 1، 2 و 3 نام دارند و توسط دولت دانمارک ارائه می‌شوند. این تست ها دارای دو بخش هستند. بخش کتبی شامل یک آزمون درک مطلب (90 دقیقه) و یک آزمون کتبی (60 دقیقه) است. بخش گفتاری شامل درک شنیداری است و حدود 30 دقیقه طول می‌کشد. بیایید نگاهی دقیق‌تر به آنچه از شما در هر بخش از امتحان انتظار می‌رود بیندازیم.

درک مطلب

متون در بخش درک مطلب موضوعات کلی را با تمرکز بر حوزه‌های کار، تحصیل، زندگی روزمره و شهروندی پوشش می‌دهد. برای اینکه امتحان منصفانه باشد و اطمینان حاصل شود که هیچ‌کس صرفاً به دلیل ناآشنا بودن موضوعات مردود نمی‌شود، متون برای همه بزرگ‌سالان صرف‌نظر از جنسیت، سن یا سابقه تحصیلی مناسب است. در این آزمون از شما انتظار می‌رود که بتوانید سریع بخوانید و اطلاعات واقعی و همچنین ریز متن و نگرش را پیدا کنید. درک متون این بخش مستلزم دانش خاصی از جامعه دانمارک است.

نوشتن

بخش نوشتن شامل دو آزمون فرعی است:

  • در آزمون اول اطلاعات واقعی را به‌صورت گرافیکی یا متنی دریافت می‌کنید که باید از آن برای نوشتن یک انشا استدلالی حداقل 400 کلمه استفاده کنید. شما سه محتوا دریافت می‌کنید و باید یکی را انتخاب کنید.
  • این امر مستلزم نوشتن متون رسمی و غیررسمی مانند تبلیغات و ایمیل است.

در هر دو آزمون فرعی، داوطلبان باید بسته به آزمون دانمارکی که در آن شرکت می‌کنند، داده‌های عینی و همچنین نظرات و ایده‌های خود را به زبانی قابل‌فهم با درجات مختلف پیچیدگی و دقت بیان کنند.

مهاجرت پرستاران به دانمارک

ارتباط شفاهی

در قسمت ارتباط شفاهی باید با داوطلب دیگری تعامل داشته باشید. آزمون فرعی 1 شامل ارائه یک موضوع انتخاب‌شده توسط شرکت‌کننده و سؤالات پس از مصاحبه است، درحالی‌که آزمون فرعی 2 شامل دو وظیفه است: ممتحن ابتدا با هر شرکت‌کننده به‌صورت جداگانه مصاحبه می‌کند و سپس با دو شرکت‌کننده در آزمون در مورد موضوعی متفاوت مصاحبه می‌کند.

اگرچه سطح تخصص و دقت مورد انتظار داوطلبان بسته به سطح آزمون متفاوت است، مهارت‌های مورد آزمایش در این بخش شامل ارائه و سخنرانی می‌باشد. تبادل اطلاعات؛ بیان افکار و احساسات توجیه دیدگاه‌ها است.

سطوح آزمون دانمارکی DANSK

آزمون‌های دانمارکی 1، 2 و 3 از نمره کل بخش کتبی (خواندن و نوشتن) و نمره بخش شفاهی (گفتار و شنیدن) که در مقیاس 7 درجه‌ای اندازه‌گیری می‌شوند، نمره‌گذاری می‌شوند. نکته جالب در مورد روش نمره دهی این آزمون‌های دانمارکی این است که نمره ارتباط شفاهی هنگام محاسبه میانگین نمره دو برابر می‌شود. بنابراین می‌توانید در حین مطالعه به این حوزه توجه بیشتری داشته باشید. به یاد داشته باشید که بهترین راه برای بهبود تلفظ و یادگیری طبیعی صحبت کردن به یک‌زبان خارجی، به کمک یک نیتو است.

پس از اتمام آزمون در هر سه مهارت، داوطلبان گواهینامه آزمون را دریافت می‌کنند که مدرک ارزشمندی برای کاریابی در دانمارک است. اکنون‌که می‌دانید سیستم امتحانی چیست، بیایید ببینیم داوطلبان هر سطح چه چیزی را باید بدانند.

آزمون دانمارکی DANSK

دانمارکی 1

دانستن سطح های مختلف ازمون زبان دانمارکی برای مهاجرت پرستاران به دانمارک ضروری است. دانمارکی سطح 1 یک آزمون مهارت زبان است که نشان می‌دهد آیا داوطلب به‌اندازه کافی مهارت‌های زبان دانمارکی را برای عادت به شرایط فرهنگی و اجتماعی در دانمارک کسب کرده است یا خیر. با گذراندن نمره 1 دانمارکی، شرکت‌کنندگان نشان می‌دهند که می‌توانند ارتباطات روزانه را در یک محیط کاری مدیریت کنند و می‌توانند به‌عنوان یک شهروند فعال عمل کنند.

آزمون دانمارکی صلاحیت زبانی را که شامل واژگان، دستور زبان، تلفظ و املا و همچنین صلاحیت عمل‌گرایانه است، که شامل توانایی تطبیق زبان با زمینه، ثبت و هدف ارتباط است، اندازه‌گیری می‌کند. به‌عبارت‌دیگر، از شما انتظار می‌رود در شرایط خاصی از زبان دانمارکی استفاده کنید.

دانمارکی 2

هدف دانمارکی 2 این است که ارزیابی کند که آیا دانش‌آموز باکار، تحصیل وزندگی روزمره کنار می‌آید و آیا می‌تواند در مکالمه یک‌طرفه و دوطرفه با استفاده از زبانی منسجم و دقیق با سطح معینی از پیچیدگی به زبان دانمارکی صحبت کند.

در این سطح، داوطلبان باید قادر به یافتن اطلاعات و درک طیف گسترده‌ای از متون، تکمیل فرم‌های نسبتاً پیچیده و بیان نظرات مکتوب در مورد موقعیت‌های واقعی و معمول روزمره باشند. علاوه بر این، شرکت‌کنندگان Dansk 2 باید نشان دهند که دیدی کلی از شرایط فرهنگی و اجتماعی در دانمارک به دست آورده‌اند و می‌توانند تجربیات شخصی خود را با آن‌ها مرتبط کنند.

تماس با ما

دانمارکی 3

داوطلبانی که آزمون دانمارکی 3 را پشت سر می‌گذارند، نکات اصلی متون پیچیده در موضوعات ملموس و انتزاعی، ازجمله بحث‌های فنی در مورد موضوعات دانشگاهی را درک می‌کنند. قبولی زبان دانمارکی 3 همچنین به این معنی است که متقاضیان می‌توانند با تسلط و انعطاف بالایی به زبان دانمارکی ارتباط برقرار کنند، بنابراین تعاملات خودجوش با زبان مادری فشاری بر شرکت‌کنندگان وارد نمی‌کند.

علاوه بر این، دانش‌آموزی که دانمارکی 3 را گذرانده بود با موفقیت توانایی بیان واضح، مختصر و مناسب خود را به‌صورت نوشتاری در مورد طیف وسیعی از موضوعات، بیان دیدگاه‌های خود و بحث در مورد مزایا و معایب مسائل مختلف نشان داد.

آزمون شهروندی دانمارک

آزمون شهروندی یکی از شرایطی است که اگر می‌خواهید شهروند دانمارک شوید باید در آن شرکت کنید. این‌یک آزمون چهارگزینه‌ای 45 سؤالی در مطالعات اجتماعی و تاریخی است که برای دریافت نمره قبولی باید به 36 سؤال آن پاسخ صحیح داده شود. علاوه بر این، داوطلبان باید حداقل به 4 سؤال از 5 سؤال در مورد ارزش‌های دانمارکی به‌درستی پاسخ دهند. با انجام این کار، نامزدها نشان می‌دهند که فرهنگ دانمارکی را درک می‌کنند و آماده زندگی بر اساس ارزش‌های کشور جدید خود هستند. مدت‌زمان آزمون 45 دقیقه هست. برای مهاجرت پرستاران به دانمارک قبولی در ازمون زبان بسیار حیاتی است.

نحوه قبولی در آزمون دانمارکی

بنابراین اکنون‌که تمام اصول اولیه امتحانات دانمارکی را بررسی کردیم، شما آماده شروع مطالعه هستید! این‌ها نکاتی است که معلمان به شما توصیه می‌کنند برای کسب بهترین امتیاز از آن‌ها پیروی کنید.

مرحله 1: مطالب رسمی را مطالعه کنید

قبل از ثبت‌نام برای شرکت در آزمون‌های دانمارکی زیر، با یک تیم مشاوره وزبده مانند گروه مهاجرتی ویکو تماس بگیرید تا اطلاعات و منابع لازم را به شما معرفی کنند. این مطالب تمرین ارزشمندی برای سه امتحان دانمارکی است. آهنگ‌ها، فیلم‌ها و یا هر ابزاری که به شما درراه یادگیری زبان دانمارکی کمک کند بسیار مفید است.

مهاجرت پرستاران به دانمارک

مرحله 2: تست‌های آزمایشی را تمرین کنید

همان‌طور که مطالب دوره مرور می‌کنید، در پایان هر ماژول آزمون‌هایی خواهید یافت. این تست‌ها به شما می‌گویند که آیا در مسیر درستی هستید یا خیر؟ و آیا به شما کمک می‌کند تصمیم بگیرید که چه زمانی برای درخواست امتحان است؟ اگر می‌خواهید ارزیابی حرفه‌ای‌تری داشته باشید، همیشه می‌توانید از معلم دانمارکی خود بخواهید تا در مورد پیشرفت شما به شما بازخورد بدهد!

مرحله 3: با یک دانمارکی تمرین کنید

ارتباط برقرار کردن اساسی‌ترین نکته درراه مهاجرت به دانمارک برای پرستاران است و ارتباط شفاهی چالش‌برانگیزترین بخش آزمون زبان دانمارکی است و در این قسمت باید نشان دهید که می‌توانید دیدگاه‌ها را بیان و توجیه کنید، یک تعامل موفق را حفظ کنید و نشان دهید که واژگان کافی برای یادگیری در دانمارک دارید.

اما اگر بازخورد شخصی نداشته باشید، چگونه متوجه خواهید شد که در سطح مناسبی هستید؟ برنامه‌های زبان دولتی راه بسیار خوبی برای شروع هستند، اما گروه‌ها معمولاً بزرگ هستند، بنابراین احتمالاً توجهی که بتواند تفاوت بین موفقیت و شکست را ایجاد کند، جلب نخواهید کرد. اینجا جایی است که ما می‌توانیم کمک کنیم.

شرکت در آزمون زبان دانمارکی برای مهاجرت پرستاران به دانمارک

آزمون زبانی که برای مهاجرت به‌عنوان پرستار باید شرکت کنید، آزمون دانمارکی 3 (Prøve i dansk 3) نامیده می‌شود. این آزمون به‌صورت کتبی و شفاهی در سه بخش درک مطلب، ارتباط کتبی و ارتباط شفاهی برگزار می‌شود. در آزمون ارتباط شفاهی باید حداقل نمره 10 و در آزمون ریدینگ و ارتباط کتبی حداقل 7 را کسب کنید.

این آزمون دو بار در سال در ماه‌های اردیبهشت یا خرداد و آبان یا آذر برگزار می‌شود. شما باید حداکثر 12 ماه قبل از درخواست مجوز پرستاری در این آزمون شرکت کنید، مگر اینکه بتوانید ثابت کنید که در طول دوره پس از قبولی در آزمون زبان به‌طور مداوم در دانمارک اقامت داشته‌اید.

استخدام به‌عنوان کارآموز پرستاری در دانمارک

یک گام اساسی درراه مهاجرت پرستاران به دانمارک گذراندن دوره کارآموزی است. هنگامی‌که در آزمون زبان دانمارکی قبول می‌شوید، باید به‌عنوان یک کارآموز (evaluatingsansättel) کارکنید تا با سیستم پرستاری آشنا شوید و با این سیستم در دانمارک منطبق شوید و آشنایی‌های لازم را کسب باشید. استخدام به‌عنوان کارآموز حداقل 6 ماه است و هدف آن ارزیابی مهارت‌های بالینی و ارتباطی شماست و شما باید خودتان یک دوره کارآموزی را پیدا کنید و درخواست دهید و این نکته مهم درراه مهاجرت به دانمارک برای پرستاران در نظر داشته باشید که این شغل شما باید تمام‌وقت باشد.

مهاجرت پرستاران به دانمارک

همچنین باید مطمئن شوید که موقعیتی که برای آن درخواست می‌کنید مورد تائید سازمان بهداشت و ایمنی دانمارک باشد. در صورت تائید موقعیت، سازمان برای دوره کارآموزی مجوز کار صادر می‌کند.

قبل از شروع کار، به مجوز ارزیابی (مجوز موقت) نیاز دارید. هنگامی‌که شغل موردنظر خود را پیدا کردید، باید فرمی را پرکنید و درخواستی را به سازمان بهداشت و ایمنی دانمارک (مجوز ارزیابی Ansonning om) ارسال کنید.

علاوه بر این فرم، باید رزومه به‌روز شده و گواهی عدم سوءپیشینه را نیز ارسال کنید.

زمان رسیدگی به درخواست مجوز موقت حداقل 14 روز از زمانی است که بهداشت و ایمنی دانمارک مدارک موردنیاز را دریافت می‌کند. هنگامی‌که دوره کارآموزی خود را به پایان رساندید و ارزیابی‌های مثبت از محل کار خود را از سازمان ایمنی دانمارک دریافت کردید، مجوز دانمارکی به‌عنوان پرستار برای شما صادر می‌شود.

درصورتی‌که سازمان حمایت در دوره کارآموزی ارزیابی منفی از کارفرما دریافت کند، در مرحله بعدی تصمیم‌گیری خواهد کرد.

کسب مجوز دائمی پرستاری و اشتغال به‌عنوان پرستار در دانمارک

اگر کارفرمای شما بعد از اتمام دوره کارآموزی به شما ارزیابی مثبت بدهد، به‌عنوان پرستار در آژانس بهداشت و ایمنی دانمارک ثبت‌نام می‌کنید و اجازه کار دائمی به شما داده می‌شود و این شیرین مرحله برای کسانی که قصد مهاجرت پرستاران به دانمارک است و پس از دریافت مجوز کار در دانمارک، می‌توانید در مراکز درمانی دولتی و خصوصی در سراسر دانمارک کارکنید.

شما اکنون مجوز کار خود را دریافت کرده‌اید و قدم بعدی شما برای تبدیل‌شدن به یک پرستار ثبت‌نام‌شده در دانمارک، یافتن شغل در این کشور است. اگر در طول دوره کارآموزی خود با کارفرمای خود رابطه کاری خوبی ایجاد کنید آن‌ها ممکن است به شما یک کار دائمی پیشنهاد دهند یا شمارا به بیمارستان دیگری معرفی کنند.

مراحل دریافت مجوز اقامت پرستاران در دانمارک

برای مهاجرت پرستاران به دانمارک وبرای شرکت در آزمون زبان، کارآموزی و … نیاز به اجازه اقامت دارید. برای دریافت مجوز اقامت به‌عنوان پرستار در دانمارک، باید به آژانس بین‌المللی انتخاب و ادغام دانمارک (SIRI) درخواست دهید. این پیشنهاد شامل مراحل زیر است:

  1. ایجاد شناسه سفارش پرونده: باید به وب‌سایت SIRI وارد شوید و شناسه سفارش مربوط به درخواست خود را دریافت کنید. قیمت این ثبت درخواست 1890 کرون (271.25 دلار) است.
  2. پرداخت هزینه‌ها: تمام هزینه‌ها در تاریخ 1 ژانویه هرسال پرداخت می‌شود. برای نمایش هزینه باید شناسه سفارش کالای خود را در سایت وارد کنید. سپس باید هزینه را پرداخت کنید و از رسید پرینت بگیرید.
  3. جمع‌آوری مدارک: قبل از شروع پر کردن پرسشنامه، بهتر است مدارک را تهیه کنید. مدارک شما باید به زبان دانمارکی یا انگلیسی ترجمه شوند.
  4. پر کردن فرم درخواست: در این مرحله باید فرم درخواست مجوز اقامت دانمارک را پرکنید.
  5. ارسال درخواست: در این مرحله باید درخواست خود را ارسال کنید باید توجه داشته باشید که ثبت‌نام اینترنتی امکان‌پذیر است.
  6. ارائه اطلاعات بیومتریک: در این مرحله، برای جمع‌آوری اطلاعات بیومتریک مانند عکس و اثرانگشت خود، شخصاً باید به سفارت یا کنسولگری دانمارک مراجعه کنید.
  7.  دریافت جواب: رسیدگی به درخواست شما حدود یک ماه طول می‌کشد و زمانی که تصمیمی در مورد پرونده شما گرفته شود به شما اطلاع داده خواهد شد. در صورت نیاز به اطلاعات اضافی برای بررسی پرونده، SIRI با شما تماس خواهد گرفت. پس از تائید درخواست، اجازه اقامت برای شما صادر می‌شود که تا 3 سال اعتبار دارد.
  8.  مدارک موردنیاز برای دریافت مجوز اقامت در دانمارک
  9. رسید پرداخت هزینه‌های مربوطه؛
  10. فتوکپی تمام صفحات پاسپورت؛
  11. مدارک تائید کننده مدرک پرستاری؛
  12. اثبات تمکن مالی

مهاجرت پرستاران به دانمارک

اثبات تمکن مالی:
  • ۳۸۱ کرون دانمارک (۵.۳۴ دلار) برای متقاضی اصلی
  • ۷۶.۲ کرون دانمارک (۱۰.۹۲۲ دلار) در صورت داشتن همسر
  • ۹۱.۴۱۶ کرون دانمارک (۱۳.۱۰۳ دلار) در صورت داشتن همسر و یک یا چند فرزند
  • ۷۶.۱۹۴ کرون؛ دانمارک (۱۰.۹۲۱ دلار) در صورت داشتن یک یا چند فرزند بدون همسر.

پیدا کردن شغل پرستاری در دانمارک

پس از انجام کلیه مراحل اخذ مجوز پرستاری در دانمارک، پس از دریافت این مجوز باید شغلی به‌عنوان پرستار در دانمارک پیدا کنید. مدارک زیر برای این موردنیاز است:

  • رزومه؛
  • گواهی پزشکی
  • عکس پاسپورت؛
  • گواهی سابقه کار؛
  • مدرک زبان دانمارکی؛
  • مجوز پرستاری در دانمارک؛
  • سطح تحصیلات؛
  •  ریزنمرات؛
  • کپی پاسپورت (صفحات جلو و پشت).

لیست مشاغل موردنیاز پرستاران مستقیماً در بیمارستان‌ها و مراکز بهداشتی دانمارک منتشر می‌شود. همچنین قبل از شروع پروسه مهاجرت پرستاران به دانمارک باید بدانید که می‌توانید از طریق وب‌سایت‌هایی مانند sygeplejerskejob.dk یا jobindex.dk یا linkdin یا indeed کار پیدا کنید. در دانمارک، کارفرمای شما هرماه درصد معینی از حقوق شمارا به صندوق بازنشستگی می‌پردازد که پس از بازنشستگی قابل‌برداشت است.

دریافت اقامت دانمارک از طریق مهاجرت پرستاران

شما می‌توانید تا 3 سال با اجازه اقامت در دانمارک که برای شغل پرستاری دارید در دانمارک بمانید این مجوز قابل تمدید نیست، اما هنگامی‌که شغل پرستاری دائمی در دانمارک را به دست آوردید، می‌توانید اجازه اقامت دانمارک را دریافت کنید. پس از 8 سال اقامت و کار متوالی در دانمارک می‌توانید برای اقامت دائم این کشور اقدام کنید.

درآمد پرستاران در دانمارک

همان‌طور که می‌دانید دانمارک کشوری بسیار پیشرفته است و به همین دلیل یکی از پیشرفته‌ترین و به‌روزترین سیستم‌های پزشکی دنیا را دارد. بنابراین جایگاه نظام پزشکی دانمارک در دنیا بسیار بالاست. دولت این کشور خدمات ضروری را برای ارائه خدمات پزشکی به شهروندان و حتی سایر افراد ساکن در این کشور ارائه می‌دهد، شرایط کاری پرستاران در دانمارک نیز بسیار خوب است. به یاد داشته باشید که دولت دانمارک از پرستاران بسیار حمایت می‌کند و این کمک بزرگی برای این حرفه است.

حقوق پرستاران یکی از بهترین حقوق در دانمارک است و همچنین پرستاران با شرایط بهتری در دانمارک پذیرش می‌شوند و به‌نوعی دریافت آن‌ها بسیار راحت‌تر است. بنابراین، پرستاری در دانمارک مزایای بسیاری دارد.

بنابراین فضای کار پرستاری در دانمارک از سطح بسیار قابل قبولی برخوردار است و باید گفت که هزینه خدمات درمانی در دانمارک برای شهروندان این کشور و حتی برای بسیاری از شهروندان کشورهای دیگر مقیم این کشور صفر است.، و این واقعاً به این نقطه منجر می‌شود که وقتی فردی مشکل سلامتی دارد باید با پزشک و متخصصان مرتبط مشورت کند. مسیر مهاجرت بدون دانستن دور نمای اینده سخت است بنابراین در راه مهاجرت پرستاران به دانمارک ما در ادامه مطلب در مورد درآمد پرستاران صحبت خواهیم کرد.

مهاجرت پرستاران به دانمارک

جایگاه ویژه‌ پرستاران و درآمد خوب

از آنجایی‌که تحصیلات پرستاری در این کشور جایگاه ویژه‌ای دارد، درآمد پرستاران در این کشور از میانگین حقوق و درآمد ملی بیشتر است. متوسط ​​حقوق پرستاران در دانمارک 27288 کرون در ماه است. کمترین حقوق برای پرستاران در این کشور 52933 DKK (کرون) است. ناگفته نماند که سطح حقوق پرستاران در این کشور یکسان نیست. بر اساس معیارهای خاصی مانند سابقه کار، مدرک تحصیلی، تخصص، نیمی از پرستاران بیش از 36640 DKK (کرون) در ماه دریافت می‌کنند، درحالی‌که نیمی دیگر کمتر از تعداد ذکرشده دریافت می‌کنند.

میانگین حقوق برای یک پرستار جدید با حدود. 1-3 سال تجربه 413398 کرون (59345 دلار) است. از طرف دیگر، متوسط ​​حقوق یک پرستار حرفه‌ای ارشد با تقریباً 8 سال سابقه، 721,816 کرون (103,620 دلار) است.

ما در جدول زیر متوسط درآمد پرستاران را با توجه به تخصص آن‌ها بیان نموده‌ایم:

تخصصمیانگین درآمد به کرون دانمارک
پرستاری مراقبت حادDKK37038
معاون مدیر پرستاریDKK47068
مدیر پروندهDKK44039
پرستار شرکتDKK29276
پرستار مراقبت ویژهDKK35197
پرستار بخشDKK36310
پرستار خانهDKK32613
سرپرستارDKK39638
پرستار ثبتی ICUDKK34559
متخصص پرستار انفورماتیکDKK38402
پرستار حرفه‌ای مجوز دارDKK36310

 

بررسی ویزای کار پرستاری در دانمارک

اکثر افرادی که قصد دریافت ویزای پرستاری در دانمارک رادارند می‌خواهند شرایط اقامت دائم را بدانند و درنهایت پاسپورت این کشور را دریافت کنند. طبق قوانین اتحادیه اروپا، شما می‌توانید پس از 5 سال زندگی در هر کشور عضو اتحادیه، اجازه اقامت دائم اروپا را دریافت کنید. در دانمارک علاوه بر این قانون، عموماً اقامت دائم پس از 8 سال کار وزندگی در این کشور به افراد اعطا می‌شود که در برخی موارد به 4 سال کاهش می‌یابد.

پس از 9 سال زندگی مداوم، فرد می‌تواند برای اخذ تابعیت این کشور اقدام کند. باید بدانید که دانمارک حق شهروندی دوم را می‌پذیرد و نیازی به لغو شهروندی اول خود ندارید. زمانی که شهروند این کشور شوید، پاسپورت دانمارکی نیز دریافت خواهید کرد. بر اساس آخرین رتبه‌بندی جهانی، پاسپورت با کشورهایی مانند آمریکا، سوئیس، اتریش، پرتغال، هلند، ایرلند و کره جنوبی در رتبه سوم قرار دارد و امکان ورود بدون ویزا به 127 کشور را فراهم می‌کند.

پرستاران در دانمارک درآمد بسیار خوبی دارند و درعین‌حال از طریق مهاجرت کاری و به‌طورکلی با توجه به اینکه امکان اقامت دارند، امکان جذب آن‌ها بیشتر است.

بنابراین باید این نکته مهم را در حرفه پرستاری به‌ویژه در دانمارک به خاطر بسپاریم. هرکسی که می‌خواهد در حین زندگی در دانمارک پیشرفت کند باید بداند که مشاغل در این کشور می‌تواند نقش بسیار مهمی در این توسعه ایفا کند، زیرا خود دولت دانمارک نیازهای مشاغل و تخصص‌های مختلف در کشور را در نظر می‌گیرد. مهاجران با تخصص‌های مختلف را جذب می‌کنند و از ویژگی‌های مختلف پرستاری در دانمارک می‌تواند رفاه نسبی برای شما و خانواده همراهتان باشد.

قوانین راحت تر برای کادر درمان به‌ویژه پرستاران در دانمارک

خوشبختانه دولتمردان دانمارک در زمینهٔ جذب نیروی کادر درمان به‌ویژه پرستاران قوانین راحتی وضع کرده‌اند و این سیاست باعث تسهیل جذب مهاجران با این حوزه و تخصص شده است که می‌تواند نشانه مثبتی برای کسانی باشد که قصد مهاجرت به این کشور و تحصیل و کار رادارند و شغلی در بخش بهداشت و درمان داشته باشند.

بااین‌حال باید در نظر بگیریم که مسئله مهاجرت کادر درمان نه‌تنها در دانمارک، بلکه در همه کشورها طرفداران زیادی دارد و تقریباً همه مایل به فعالیت در این زمینه هستند. بنابراین تقاضا برای مهاجرت زیاد است، اما باید بدانیم که همیشه کشورهای زیادی هستند که سعی می‌کنند از خدمات متخصصان بهداشت و درمان استفاده کنند و خدمات مهاجرتی خوبی را به متخصصان این حوزه ارائه می‌دهند.

مهاجرت پرستاران به دانمارک

نرخ بیکاری و نیاز دانمارک به پرستاری

زندگی در دانمارک چگونه است؟ دانمارک در بسیاری از شاخص‌های سلامت در مقایسه با سایر کشورها در شاخص زندگی خوب عمل می‌کند. دانمارک در بسیاری از زمینه‌ها بالاتر از حد متوسط ​​است و این خبر خوب و نکته بسیار مهمی درراه مهاجرت پرستاران به دانمارک است.

نکات مثبت درراه مهاجرت به دانمارک عبارت‌اند از:

  • روابط اجتماعی
  • کار با دستگاه‌های پزشکی فوق پیشرفته پزشکی پ 0 این گزینه مخصوص پرستاران و پزشکان عزیز می‌باشد)
  •  مشارکت‌های اجتماعی
  • آموزش
  • یادگیری مهارت‌ها
  •  تعادل بین کار وزندگی
  • امنیت شغلی

هزینه کم برای دریافت ویزای کار پرستاری، عدم نیاز به پیشنهاد شغلی از دانمارک، درآمد و حقوق بالای پرستاران، حقوق برابر بین پرستاران زن و مرد، رواج زبان انگلیسی در جامعه، استاندارد بالای زندگی، رفاه اجتماعی، امنیت.. کیفیت بالای زندگی و استاندارد زندگی دریکی از ثروتمندترین و زیباترین کشورهای اروپا دلیل مهمی برای مهاجرت پرستاران به دانمارک است.

همچنین امکان اخذ ویزای همراه برای همسر و فرزندان و امکان اخذ اقامت دائم و تابعیت دانمارک را می‌توان از مهم‌ترین مزیت‌های مهاجرت به این کشور برشمرد.

یکی از مشاغل پر تقاضا در دانمارک با درآمد متوسط بالاتر از میانگین کشوری، پرستاری در دانمارک است. دانمارک این روزها به یکی از مقاصد محبوب ایرانیان به‌ویژه پرستاران تبدیل‌شده است.

رفاه اقتصادی و اجتماعی در دانمارک بسیار محرز است و ابزار مهمی برای مهاجران دانمارکی برای دستیابی به استانداردهای بالای زندگی است. در دانمارک، متوسط ​​درآمد خانوار بر اساس درآمد سالانه خانوار 28950 دلار در سال است که کمتر از میانگین OECD 30563 دلار در سال است. اما شکاف قابل‌توجهی بین ثروتمندترین و فقیرترین افراد وجود دارد، به این معنی که 20 درصد بالای جمعیت حدود چهار برابر کمتر از 20 درصد جمعیت هستند.

مهاجرت پرستاران به دانمارک

در مورد اشتغال، 75 درصد افراد 15 تا 64 ساله در دانمارک کار می‌کنند که بالاتر از میانگین 67 درصدی OECD است. حدود 78 درصد از مردان در مقایسه با 72 درصد از زنان کار می‌کنند. در دانمارک، حدود 2 درصد از کارکنان ساعات طولانی کار می‌کنند که کمتر از میانگین 13 درصدی OECD است. حدود 3 درصد از مردان ساعت‌های طولانی کار می‌کنند، درحالی‌که این میزان در زنان یک درصد است.

وضعیت اقتصاد دانمارک

نرخ تورم سالانه دانمارک در سال 2022 دسامبر بدون تغییر نسبت به ماه قبل 5.8 درصد بود. قیمت‌ها در بخش حمل‌ونقل (0.7٪ افزایش) و بخش سرگرمی (1.6 تا 1.7٪) افزایش یافت. قیمت‌ها در بخش مسکن و آب و برق سریع‌تر (از 1.3 درصد به 1.5 درصد) افزایش یافت. در رستوران‌ها و هتل‌ها (1.4 درصد به 1.7 درصد) افزایش یافت و قیمت کالاها و خدمات متفرقه، غذا و مشروبات الکلی کاهش یافت.

دانمارک دارای یک سیستم رفاهی عالی است که مراقبت‌های بهداشتی، مراقبت از کودکان، مراقبت از سالمندان و تحصیل برای کسانی که در دانمارک ثبت‌نام کرده‌اند را تضمین می‌کند، البته بعد از پرداخت مالیات می‌توانید از این مزایا و خدمات استفاده کنید. شما باید بیشتر درآمد خود را به دولت دانمارک (مالیات) بپردازید. هدف اصلی سیستم رفاه دانمارک دسترسی برابر به خدمات اجتماعی برای همه است، صرف‌نظر از پیشینه اجتماعی آن‌ها.

ساختار سازمانی در محل کار دانمارک یک‌لایه است و به‌عنوان‌مثال تفاوت زیادی در قدرت بین مدیران و کارکنان وجود ندارد. موقعیت هر فرد در یک شرکت با توجه به تحصیلات عالی او تعیین می‌شود، اما همه حقوق یکسانی دارند. شرکت‌های دانمارکی شرایط کاری خوب، امکانات مدرن و تجهیزات فنی باکیفیت را ارائه می‌دهند.

به گفته اکثر کسانی که به دانمارک مهاجرت کرده‌اند، ایجاد تعادل بین کار وزندگی خانوادگی یکی از بزرگ‌ترین مزیت‌های زندگی در دانمارک است. کار تمام‌وقت در دانمارک 37 ساعت در هفته است. ساعات کاری محدود باعث افزایش راندمان و دقت کار می‌شود.

ایمنی شخصی در دانمارک بسیار بالاست. کودکان دوچرخه‌سوار یا پیاده به مدرسه، تاجران مشهور، بازیگران و سیاستمداران می‌توانند بدون محافظ به مراکز عمومی بروند. در مقایسه با بسیاری از کشورهای توسعه‌یافته اقتصادی، دانمارک نرخ جرم و جنایت بسیار پایینی دارد.

دانمارک اقتصاد کوچکی دارد و تمرکز زیادی بر تجارت با سایر کشورها دارد. آلمان مهم‌ترین شریک تجاری دانمارک است. سوئد، بریتانیا و نروژ مهم‌ترین شرکای دانمارک هستند. جدا از اتحادیه اروپا، ایالات‌متحده و ژاپن مهم‌ترین شرکای تجاری دانمارک هستند.

مهاجرت پرستاران به دانمارک

دانمارک متعهد به تجارت آزاد است، دانمارک عضو سازمان‌هایی مانند OECD و HTW است. فعالیت اقتصادی در دانمارک در سال 2019 بر اساس اصول کلان اقتصادی است. رشد اقتصادی در بخش خصوصی باید با بازار کار سالم و رشد دستمزد همراه باشد. همچنین انتظار می‌رود تولید ناخالص داخلی در سال 2019 به 1.9 درصد رشد کند.

سیاست اقتصادی ملی دانمارک عمدتاً مبتنی بر قانون است. سیاست بازاریابی انعطاف‌پذیر و رقابتی، سرمایه‌گذاری‌های بزرگ، محیط قانونی شفاف و کارآمد، فعالیت‌های تجاری قوی اقتصاد دانمارک را تقویت کرده است. مقررات بانکی در دانمارک منصفانه است و آن‌ها سابقه وام‌دهی خوبی دارند.

آمار بیکاری در دانمارک

دانستن نرخ بیکار و تورم برای کسانی که قصد مهاجرت الزامی است، بنابراین ما در مقاله مهاجرت پرستاران به دانمارک این نکات را بیان کرده‌ایم. نرخ بیکاری در دانمارک بر اساس تعداد افرادی است که قادر به کار در دانمارک هستند و به‌طور فعال در این کشور به دنبال کار بوده‌اند، اما نتوانسته‌اند آن را پیدا کنند، در مقایسه با کل نیروی کار (شاغل + بیکار) این کشور به‌صورت درصد محاسبه و بیان می‌شود. نرخ بیکاری دانمارک در ژوئن 2022 نسبت به رقم اعلام‌شده در مارس همان سال که معادل 5.10 درصد است تا حدودی افزایش‌یافته و به 5.20 درصد رسیده است.

مهاجرت پرستاران به دانمارک

اما بر اساس آخرین آمار منتشرشده در دسامبر 2022، بیکاری به 3.8 درصد کاهش‌یافته است.. اطلاعات و آمار بیکاری کشور هر سه ماه یک‌بار به‌روز می‌شود.

نرخ بیکاری در دانمارک در ژوئن 2012 به سطح 8.10 درصد رسید و کمترین نرخ بیکاری در این کشور در ژوئن 2008 بود که 3.20 درصد گزارش شد. این توسط آمار دانمارک گزارش‌شده است. بر اساس گزارش‌های اخیر، جمعیت دانمارک در دسامبر 2017، 5.78 میلیون نفر بوده است. متوسط ​​درآمد ماهانه مردم دانمارک 6207.10 دلار است. نرخ مشارکت نیروی کار این کشور در دسامبر 2016 به 75.50 درصد افزایش یافت.

بررسی نرخ تورم نقش مهمی در آگاهی از شرایط اقتصادی و هزینه زندگی در دانمارک دارد که در این قسمت به بررسی آن پرداخته‌ایم. بر اساس نمودار زیر، متوسط ​​نرخ تورم دانمارک در بازه زمانی 1981 تا 2019، 2.85 درصد بوده است که در ماه‌های پایانی سال 2019 به صفر رسیده است.

مهاجرت پرستاران به دانمارک

  • نرخ بیکاری: 3.80 درصد
  • تعداد کارکنان: 2801.00 هزار نفر
  • تعداد بیکاران: 105529.50 نفر
  • نرخ بیکاری بلندمدت: 0.9 درصد
  • اشتغال موقت: 659.60 هزار نفر
  • اشتغال تمام‌وقت: 2140.80 هزار نفر
  • نرخ بیکاری جوانان: 8.40 درصد
  • آمار اشتغال جمعیت: 65.90 درصد
  • نرخ بیکاری مردان: 5.1 درصد
  • نرخ بیکاری زنان: 5.1 درصد
  • بیکاری در میان جوانان زیر 25 سال: 8.7 درصد
  • آمار بیکاری برای افراد بالای 24 سال: 4.4 درصد
  • سن بازنشستگی: 65 سال
به‌طور مثال لیست برخی اقلام غذایی مصرفی در زندگی در دانمارک در زیر بیان‌شده است:
  1. شیر (1 لیتر)    ۱.۳۲ €
  2. قرص نان        ۲.۵۴ €
  3. تخم‌مرغ         ۳.۵۰ €
  4. پنیر               ۱۰.۸۶ €
  5. سینه مرغ       ۸.۴۷ €
  6. آب                ۲.۵۵ €

اجاره خانه در دانمارک

ساکنان دانمارک یک ویزای موقت دریافت می‌کنند که به آن‌ها اجازه می‌دهد فقط یک‌بار وارد دانمارک شوند. کسانی که با ویزای بلندمدت به دانمارک می‌روند می‌توانند مدت طولانی‌تری در این کشور بمانند، اجاره، این خانه فقط برای کسانی است که ویزای بلندمدت دانمارک دارند.

به‌این‌ترتیب فرد نیاز به ثبت آدرس خود در شهرداری این کشور دارد. در چنین مواقعی خرید یا اجاره ملک و خانه در دانمارک ضروری است، به یاد داشته باشید که مجبور نیستید خانه شخصی در دانمارک اجاره کنید، همچنین می‌توانید یک اتاق اجاره کنید و آدرس خود را در شهرداری ثبت کنید.

 مدارک موردنیاز برای ویزای کار پرستاری در دانمارک

دانمارک به دلایل زیادی ازجمله استانداردهای بالای جهانی، سلامت، سطح بالای بهداشت و تحصیلات، یکی از کشورهای مهاجرپذیر است و همان‌طور که قسمت‌های بالای مقاله اشاره شد دانمارک یکی از قوی‌ترین سیستم‌های آموزشی در جهان را دارد.

مهاجرت خود شامل پیچیدگی و استرس کار و ناراحتی دوری از خانواده است پس درراه مهاجرت پرستاران به دانمارک دانستن تمامی نکات و مدارک الزامی است. جدا از این، متقاضی باید جزئیات هر مدرک، تاریخ ارائه، مرحله بعدی و بسیاری موارد دیگر را بررسی کند.

دانمارک با تسهیل این مرحله برای پرستاران، این مشکل را بسیار آسان کرده و روند مهاجرت را ساده کرده است.

بااین‌حال، درهرصورت، قبل از شروع فرآیند معادل‌سازی مدارک برای مهاجرت پرستار به دانمارک، متقاضی باید از مدارک لازم و شرایط پذیرش آگاه باشد.

برای این نوع مهاجرت متقاضی باید دارای پاسپورت، لیسانس پرستاری از دانشگاه‌های معتبر و ترجیحاً فارغ‌التحصیل رشته پرستاری باشد. علاوه بر این مدارک، در صورت ازدواج، متقاضی باید مدارک خانوادگی مانند سند ازدواج و شناسنامه فرزند را به سفارت دانمارک ارائه دهد. نکته مهم درراه مهاجرت پرستاران به دانمارک در صورت تأهل نشان دادن اسنادی که تمکن مالی یک فرد را از جهت اینکه می‌تواند از خانواده خود در طول اقامتش در دانمارک نشان دهد ضروری است. لازم به ذکر است که این ویزا مخصوص پرستاران بوده و مدرک تحصیلی متقاضی باید در رشته پرستاری باشد.

مهاجرت پرستاران به دانمارک

برای دریافت ویزای کار پرستاری در دانمارک، باید فرم درخواست آنلاین را تکمیل و ارسال کنید. سپس فرم را پرینت بگیرید، امضا کنید و همراه با سایر مدارک خود به بخش بهداشت پست کنید.

مدارک موردنیاز عبارت‌اند از:
  • مدارک شامل کپی اصلی صفحه اول گذرنامه
  • گواهی تغییر نام و سند ازدواج در صورت ازدواج
  • دیپلم
  • اطلاعات مربوط به برنامه تحصیلی از دانشگاه مربوطه شامل اطلاعاتی مانند: ریزنمرات، شرایط پذیرش، کل مدت‌زمان تحصیل، مطالعات نظری و مطالعات نظری.
  • اگر 6 سال از فارغ‌التحصیلی شما گذشته است، باید مدرکی دال بر حداقل 12 ماه سابقه کار تمام‌وقت مرتبط ارائه دهید.
  • رزومه شامل مهارت و سابقه شغلی به ترتیب زمان
  • گواهی‌های آموزشی که دانشگاه‌ها باید به مقامات بهداشت دانمارک ارائه کنند
  • فرم تکمیل‌شده یا گواهی از مراجع ذیصلاح بهداشتی کشور محل کار و سکونت متقاضی که نشان دهد شما از آمادگی جسمانی برای کار در این زمینه برخوردار هستید و هیچ شرط و احتیاط برای ثبت‌نام شما وجود ندارد. این سند باید توسط همان ارگان برای اداره بهداشت دانمارک ارسال شود
  • هرگونه اطلاعات و مدارک پشتیبان به ارزیابی صلاحیت شما کمک می‌کند
  • وکالت‌نامه درصورتی‌که شخص یا موسسه‌ای درخواست شمارا اجرا می‌کند.

مزایای مهاجرت به دانمارک برای پرستاران

دانمارک یکی از زیباترین کشورهای جهان است و پایتخت دانمارک کپنهاگ است، آب‌وهوای این کشور معتدل است. دانمارک فقط با آلمان مرز زمینی و با سوئد و نروژ مرز دریایی دارد. این کشور همچنین یکی از اعضای سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) است.

دانمارک یک کشور سوسیال دموکراتیک و مرفه با نرخ مالیات بالا است. البته توجه داشته باشید که این مالیات صرف خدمات اجتماعی برای شهروندان می‌شود. مردم دانمارک کیفیت زندگی خوبی دارند. زیرا دولت این کشور درزمینهٔ های بهداشتی، درمانی، آموزشی، مراقبت از کودکان و… به‌تمامی شهروندان خود خدمات رایگان ارائه می‌کند. این نکته خوب برای مهاجرت پرستاران به دانمارک است.

دانمارکی‌ها به‌عنوان شادترین و راضی‌ترین مردم جهان شناخته می‌شوند. دانمارک اولین کشور جهان ازنظر نابرابری کم‌درآمد در بین شهروندانش است.

هزینه زندگی در دانمارک با هزینه زندگی در آلمان و سوئد برابری می‌کند. هزینه زندگی در دانمارک تقریباً بین 900 تا 700 یورو در ماه است. البته این در شهرهای مختلف دانمارک متفاوت است. به‌عنوان‌مثال، در شهرهای بزرگ دانمارک هزینه زندگی حدود 7000 کرون در ماه است که به ازای هر نفر 3500 کرون اضافه می‌شود، اما هزینه زندگی در شهرهای کوچک دانمارک ماهیانه 5000 کرون است و به ازای هر نفر 2500 کرون اضافه می‌شود.

مهاجرت پرستاران به دانمارک

ساعات کاری منعطف

درحالی‌که ساعات کار در ایران برای مشاغل عمومی 44 ساعت در هفته و برای مشاغل سنگین 36 ساعت در هفته است، جالب است بدانید که ساعات کار در دانمارک 37.5 ساعت در هفته است. این بدان معناست که دولت دانمارک برای اوقات فراغت و سرگرمی شهروندان خود ارزش قائل است.

خدمات بهداشتی و سلامت عمومی

مراقبت‌های بهداشتی که در دانمارک دریافت می‌کنید ارزان و مناسب است و این موضوع یکی از مهم‌ترین شاخص‌هایی است که همیشه هنگام بررسی و تجزیه‌وتحلیل کیفیت زندگی در این کشور مورد ارزیابی قرار می‌گیرد. مراقبت‌های بهداشتی در دانمارک کاملاً رایگان نیست، اما خوب است بدانید که هنگام مراجعه به پزشک هیچ هزینه‌ای پرداخت نمی‌کنید، زیرا این هزینه‌ها قبلاً به‌صورت مالیات از حقوق شما کسر می‌شود.

اگر به‌عنوان یک شهروند دانمارکی در دانمارک زندگی می‌کنید، یک کارت زرد کوچک خواهید داشت که به شما امکان می‌دهد از خدمات دولت دانمارک ازجمله مراقبت‌های بهداشتی بهره‌مند شوید. شاخص سلامت بالا مزیت زندگی در دانمارک است که همیشه به آن توجه می‌شود و می‌تواند تأثیر بسزایی در انتخاب فرد برای مهاجرت به دانمارک داشته باشد.

خدمات برای کودکان

والدین شاغل در دانمارک یک امر عادی هستند، بنابراین دولت خدمات ویژه مراقبت از کودکان را ایجاد کرده است تا مردم بتوانند ساعات کاری خود را بدون نگرانی در مورد مراقبت از فرزندان خود بگذرانند. این‌یک خبر فوق‌العاده درراه مهاجرت پرستاران به دانمارک است.

کودکان در دانمارک با معلمان حرفه‌ای کار می‌کنند و علاوه بر زبان دانمارکی و هنجارهای مختلف اجتماعی، تحصیلات عالی می‌بینند، به‌طوری‌که علاوه بر رشد مهارت‌های شخصی، مهارت‌های اجتماعی آن‌ها نیز مؤثر است. هزینه مهدکودک در شهرها متفاوت است، اما هرکسی با هر سطح درآمدی می‌تواند از آن بهره‌مند شود. خدمات ارائه‌شده به کودکان در مهدکودک‌های دانمارکی به‌قدری منحصربه‌فرد است که حتی خانواده‌های سلطنتی نیز از این امتیاز استفاده می‌کنند.

سطح امنیت بالا

تمام جنبه‌های زندگی در دانمارک سالم است. اگر بخواهیم صریح باشیم، باید بدانید که علاوه بر نرخ پایین جرم و جنایت در دانمارک، از عوامل ایمنی دیگری نیز بهره‌مند هستید. به‌عنوان‌مثال، می‌توانید پس‌انداز و آینده خود را با امنیت مالی برنامه‌ریزی کنید.

مهاجرت پرستاران به دانمارک

در زمان بیماری از بهترین خدمات درمانی استفاده کنید و پس از اتمام تحصیلات خود در دانمارک در دانشگاه یا آموزش فنی، نگران ورود به بازار کار نباشید. امنیت بالا یکی از بهترین مزیت‌های زندگی در دانمارک است و باید جابجایی و مقایسه و ارزیابی این موضوع مهم در دانمارک و سایر کشورها را مدنظر قرارداد.

تأکید بر برابری

اگر از طریق یکی از روش‌های قانونی مهاجرت موفق به اقامت قانونی در دانمارک شدید شما از مزایای زندگی در دانمارک به‌عنوان یک شهروند دانمارکی برخوردار خواهید شد. فرقی نمی‌کند چه جنسیتی باشی. چقدر تحصیلات دارید و چه شغلی دارید، از چه کشوری، چه ملیتی و یا حتی طرفدار کدام مدارس سیاسی و مذهبی هستید؟ درهرصورت شما هم مثل بقیه دارای موقعیت و حقوق اجتماعی هستید. و می‌توانید از زندگی دریکی از کشورهای برتر اروپا لذت ببرید.

دسترسی به مزایای شهری

به‌عنوان فردی که در دانمارک زندگی می‌کند، همچنان می‌توانید از تمام امکاناتی که در دسترس شماست استفاده کنید، چه در شهرهای بزرگ دانمارک مانند کپنهاگ زندگی کنید یا حتی در شهرهای کوچک‌تر با جمعیت کمتر. کتابخانه‌های بزرگ؛ استراحتگاه; سواحل و سایر امکانات رفاهی به‌طور طبیعی برای مالیات‌دهندگان دانمارک فراهم می‌شود. علاوه بر این، ارائه حمایت‌های رفاهی خوب از سوی دولت دانمارک برای کودکان عامل بسیار مؤثری در انتخاب این کشور برای کسانی است که نگران آینده فرزندان خود هستند.

در دانمارک هیچ تفاوت طبقاتی وجود ندارد.

دولت دانمارک قوانین مالیاتی را به‌گونه‌ای تنظیم کرده است که همه مردم بتوانند از امکانات و خدمات موجود در این کشور استفاده کنند و سعی در کاهش شکاف طبقاتی داشته است. بنابراین افراد جامعه سعی می‌کنند به دیگران کمک کنند و مفاهیم فقر یا ثروت بی‌معنی است زیرا میزان درآمد برای طبقات مختلف تقریباً برابر است.

ازاین‌رو در مقایسه با بسیاری از کشورها، مکانی برای یافتن فرصت‌های شغلی مناسب فراهم‌شده است، البته نرخ اشتغال در کشور 75 درصد است که از بسیاری از کشورهای اروپایی یا آمریکا بالاتر است. بنابراین لازم نیست نگران پیدا کردن یک شغل خوب باشید.

اگر سواحل و دریا را دوست دارید، دانمارک یک انتخاب عالی است

اگر به تعطیلات دریا و ساحل علاقه دارید، دانمارک با بیش از 100 جزیره یک انتخاب عالی است. مهم نیست در کجای دانمارک زندگی می‌کنید، بیش از 30 مایل با ساحل فاصله ندارید و به‌راحتی می‌توانید اوقات خوبی را در آنجا سپری کنید.

دانمارک یکی از کشورهای عضو پیمان شینگن است

این‌یکی از ویژگی‌های عالی دانمارک است، به این معنی که اگر در این کشور زندگی می‌کنید، می‌توانید بدون نیاز به ویزا به سایر کشورهای شینگن سفر کنید. این مزیت به شما این امکان را می‌دهد که پس از اخذ پاسپورت دانمارکی علاوه بر مزایای زندگی در دانمارک از مزایای زندگی در سایر کشورهای اروپایی نیز بهره‌مند شوید. قبل از دریافت پاسپورت دانمارکی، می‌توانید 6 ماه در سال بدون نیاز به ویزا دریکی از کشورهای عضو شنگن بمانید که درراه مهاجرت پرستاران به دانمارک نکته‌ی مهمی است.

خدمات حمل‌ونقل عمومی فوق‌العاده

علیرغم این واقعیت که دانمارک کشور کوچکی است و در مقایسه با اکثر کشورهای پرجمعیت جمعیت زیادی ندارد، دولت دانمارک سرمایه‌گذاری زیادی در بخش حمل‌ونقل عمومی انجام داده است. دانمارک خطوط مترو زیادی دارد و روزانه بیش از 450000 نفر از این سرویس استفاده می‌کنند، بنابراین برای سفرهای کوتاه، خطوط مترو بهتر از اتومبیل و حتی هواپیما است.

علاوه بر خطوط مترو، دولت دانمارک به زیرساخت‌های خطوط دوچرخه توجه زیادی کرده است. این مشکل باعث افزایش تعداد دوچرخه‌سواران و کاهش استفاده از خودرو و ازدحام ترافیک شده است. استفاده از دوچرخه نه‌تنها هزینه‌های رفت‌وآمد روزانه دانمارکی‌ها را کاهش داده است، بلکه باعث ترویج فرهنگی شده است که به‌سلامت کلی جامعه کمک می‌کند.

سابقه کار برای پرستاران چقدر باید باشد؟

کسانی که دارای مدرک لیسانس حداقل 4 سال در رشته پرستاری هستند می‌توانند برای مهاجرت به دانمارک به‌عنوان پرستار اقدام کنند. ولی حداقل 1 سال سابقه کار برای مهاجرت پرستاران به دانمارک موردنیاز است.

هیچ محدودیت سنی برای مهاجرت پرستاران به دانمارک وجود ندارد، فقط باید بدانید که مجوز پرستاری شما در دانمارک پس از 75 سالگی باطل می‌شود.

مدت‌زمان صدور ویزای اقامت و کار برای مهاجرت پرستاران به دانمارک چقدر است؟

در مورد این سؤال گفتن یک تایم طولانی کار اشتباهی است زیرا عوامل مختلف دران نقش دارند ولی به‌صورت کلی

زمانی که در زیر بیان‌شده است مربوط به زمان کرونا است:

مراحل اخذ ویزای پرستاری دانمارک به سه مرحله ارائه مدارک جهت اخذ تأییدیه، تائید سازمان ایمنی بیمار دانمارک و درنهایت مرحله پرداخت ویزای کار و هزینه‌های شینگن و ثبت اطلاعات بیومتریک تقسیم می‌شود.

لازم به ذکر است که با توجه به وضعیت کرونا، مدت مرحله دوم بین 6 تا 10 ماه است. اما مرحله سوم فقط یک ماه طول می‌کشد.

توصیه می‌شود برای مدیریت مهاجرت پرستاران به دانمارک از یک موسسه مهاجرتی معتبر مانند ویکو کمک بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *