آلمان

انواع مشاغل آزاد برای مهاجرت کاری به آلمان

انواع مشاغل آزاد برای مهاجرت کاری به آلمان

کارهای دیجیتال و مشاغل آزاد(انواع مشاغل آزاد برای مهاجرت کاری به آلمان) به انواع رایج خوداشتغالی تبدیل شده‌اند زیرا نسبت به کارهای سنتی انعطاف پذیری و بوروکراسی کمتری را ارائه می‌دهند. وقتی به عنوان فریلنسر کار می‌کنید، رئیس خود هستید. آزادی زیادی از نظر روز و ساعت کاری وجود دارد. علاوه بر این، شما کنترل کاملی بر هر مشتری و پروژه‌ای که می‌خواهید روی آن کار کنید، دارید. تقریباً هیچ پروتکل کاری برای دنبال کردن ندارید.

انواع مشاغل آزاد برای مهاجرت کاری به آلمان

کارهای دیجیتال و مشاغل آزاد به انواع رایج خوداشتغالی تبدیل شده‌اند زیرا نسبت به کارهای سنتی انعطاف پذیری و بوروکراسی کمتری را ارائه می‌دهند. وقتی به عنوان فریلنسر کار می‌کنید، رئیس خود هستید. آزادی زیادی از نظر روز و ساعت کاری وجود دارد. علاوه بر این، شما کنترل کاملی بر هر مشتری و پروژه‌ای که می‌خواهید روی آن کار کنید، دارید.

تقریباً هیچ پروتکل کاری برای دنبال کردن ندارید. این امکان وجود دارد که برای انجام کار خود نیازی به دفتر نداشته باشید. در این پست توضیح خواهیم داد که چگونه می‌توانید ویزای فریلنسری آلمان را دریافت کنید و زندگی جدید خود را در آلمان شروع کنید و شما را با انواع مشاغل آزاد برای مهاجرت کاری به آلمان آشنا خواهیم کرد.

فریلنسر در مقابل خوداشتغال

تعیین اینکه آیا شما یک فریلنسر هستید، نه خوداشتغال، کلید ویزای فریلنسری آلمان است. در آلمان بین مشاغل آزاد (Freiberufler) و افراد خوداشتغال (selbständig) تفاوت وجود دارد.

انواع مشاغل آزاد برای مهاجرت کاری به آلمان

برای در نظر گرفتن یک فریلنسر در آلمان، باید دو شرط کلیدی را داشته باشید. اول، شما باید در یک “حرفه لیبرال” (همان‌طور که در زیر تعریف شده است)، و همچنین دارای مدرک دانشگاهی شناخته شده یا تحصیلات یا تجربه مشابه باشید. اگر مدرک ندارید، اثبات اینکه «تحصیلات معادل» دارید می‌تواند سخت باشد.

اگر شرایط شغل آزاد را ندارید، «خوداشتغال» هستید (Selbständig/Gewerbe). این معمولاً مستلزم فروش کالاهای ملموس و درگیر شدن در فعالیت تجاری است. اساساً، هر چیزی که ناشی از یک حرفه فکری نباشد (مثلاً فروش خدمات شما بر اساس دانش شما، مانند مشاوره) یک فعالیت تجاری است. بسته به نحوه انجام آن، فعالیت آزاد شما ممکن است در بسیاری از شرایط به یک فعالیت تجاری تبدیل شود.

نکات قابل توجه برای ویزای انواع مشاغل آزاد برای مهاجرت کاری به آلمان

اگر شهروند یکی از کشورهای اتحادیه اروپا، ایسلند، نروژ، سوئیس یا لیختن‌اشتاین هستید، برای فریلنسری در آلمان نیازی به ویزای فریلنسری ندارید.

اگر اهل استرالیا، اسرائیل، ژاپن، کانادا، کره جنوبی، نیوزلند، بریتانیا یا ایالات متحده هستید، می‌توانید بدون ویزا تا 90 روز بیایید و در آلمان بمانید و درخواست ویزای آزاد خود را در داخل کشور ارائه دهید. . شما نمی‌توانید در طول این فرآیند کار کنید، اما حداقل می‌توانید آماده‌سازی خود را انجام دهید.

اگر اهل کشوری هستید، به جز مواردی که در بالا ذکر کردیم، اجازه ندارید بدون ویزا وارد آلمان شوید. در اینجا دو روش مختلف برای درخواست ویزای فریلنسری وجود دارد:
برای ویزای فریلنسری از سفارت آلمان در کشور خود اقدام کنید. مقامات مدارک شما را به آلمان می‌فرستند و در آنجا بررسی می‌شوند. شما می‌توانید انتظار داشته باشید که ویزای خود را در حدود شش ماه دریافت کنید.

انواع مشاغل آزاد برای مهاجرت کاری به آلمان

شما می‌توانید برای ویزای جستجوی کار در سفارت آلمان در کشور خود اقدام کنید. این ویزا به شما اجازه می‌دهد تا زمانی که در آنجا هستید وارد آلمان شوید و به دنبال کار بگردید. پس از یافتن شغل، می‌توانید مستقیماً برای ویزای فریلنسری درخواست دهید. ویزای جستجوی کار شش ماه اعتبار خواهد داشت. توجه داشته باشید که اگر با ویزای توریستی وارد کشور شده باشید، مجاز به درخواست ویزای فریلنسری نیستید.

بیمه و مستمری برای انواع مشاغل آزاد برای مهاجرت کاری به آلمان

انواع مشاغل آزاد برای مهاجرت کاری به آلمان به این نوع بیمه نیاز دارند. از آنجایی که مشاغل آزاد مشمول حق بیمه اجباری تأمین اجتماعی نیستند، شما باید از پوشش بیمه خود مراقبت کنید.

  • بیمه درمانی برای مشاغل آزاد

داشتن بیمه درمانی در آلمان اجباری است. تحت پوشش بیمه درمانی قانونی به طور خودکار شما را واجد شرایط بیمه مراقبت طولانی مدت و مزایای بیماری می‌کند. این طرح همچنین برای اعضای خانواده تحت تکفل شما پوشش می‌دهد. کارگران آزاد می‌توانند داوطلبانه در یک طرح بیمه درمانی قانونی مشارکت کنند، اگرچه به خاطر داشته باشید که شما معمولاً باید تمام سهم (14.6٪ از درآمد خود) را خودتان پوشش دهید.

تنها استثنا در این مورد، برخی از مشاغل هنری است، مانند کارگران روابط عمومی، هنرمندان و نویسندگان، که می‌توانند به Künstlersozialkasse (KSK) برای کمک 50٪ به بیمه درمانی و بازنشستگی مراجعه کنند.

تماس با ما

برای بسیاری از کارگران آزاد، بیمه درمانی خصوصی ممکن است ارزان‌تر عمل کند، زیرا حق بیمه بر اساس عامل خطر نسبی شما (یعنی سن و سلامت عمومی شما) است تا نسبتی از حقوق شما. اگر یک طرح خصوصی را انتخاب می‌کنید، باید مطمئن شوید که تحت پوشش مراقبت‌های طولانی مدت و در صورت ناتوانی در کار به دلیل بیماری هستید.

حقوق بازنشستگی مشاغل آزاد: انواع مشاغل آزاد برای مهاجرت کاری به آلمان

کارگران آزاد اغلب موظف به ادامه مشارکت در طرح بیمه بازنشستگی قانونی هستند. این برای هر کسی که در زمینه‌های زیر کار می‌کند صادق است:

  1. معماران
  2. مهندسان
  3. وکلا
  4. حسابدارهای فریلنسر
  5. موسیقی‌دان‌ها
  6. هنرمندان
  7. نویسندگان

سایر کارگران آزاد می‌توانند مشارکت داوطلبانه خود را برای بازنشستگی دولتی انتخاب کنند. باید به صندوق بازنشستگی خود اطلاع دهید. مزیت اصلی بیمه شدن داوطلبانه این است که می‌توانید میزان دقیق مشارکت‌های خود را تعیین کنید، به شرطی که از حداقل سطح مشارکت 18.6 درصد از درآمد شما فراتر رود.

به عنوان یک فریلنسر، این بار 18.6٪ به طور کامل توسط شما پرداخت می‌شود. اگر عضو هستید، Künstlersozialkasse (KSK) 50 درصد از کمک‌های شما را پوشش می‌دهد. از طرف دیگر، می‌توانید برای سه سال اول تقویمی پس از خوداشتغالی، برای کمک به حمایت از خود در طول مرحله توسعه ، برای کاهش 50 درصدی سهم خود درخواست دهید. شعبه محلی Deutsche Rentenversicherung به شما توصیه می‌کند که آیا واجد شرایط این کاهش هستید یا خیر.

اگر در یکی از مشاغلی که موظف به مشارکت هستند کار نمی‌کنید، می‌توانید یک طرح بازنشستگی خصوصی مانند حقوق بازنشستگی Rürup را انتخاب کنید.

به منظور محافظت در برابر هرگونه اختلال احتمالی در کسب و کارتان در آینده، عاقلانه است که به طرح بیمه بیکاری قانونی کمک‌های داوطلبانه بدهید. این اطمینان حاصل می‌شود که در صورت نیاز، واجد شرایط دریافت مزایای بیکاری هستید.

انواع مشاغل آزاد برای مهاجرت کاری به آلمان

  • بیمه حوادث شغلی

شما می‌توانید انتخاب کنید که بیمه تصادف داوطلبانه برای خود (و همسرتان، اگر با شما کار می‌کند) بگیرید. اگر کارمندی دارید، موظف خواهید بود از طرف آن‌ها در این طرح مشارکت کنید.

  • کمک هزینه‌های راه‌اندازی برای بیکاران

اگر شغل خود را از دست داده‌اید و کار آزاد را به عنوان جایگزینی برای مزایای بیکاری در نظر می‌گیرید، ممکن است حق دریافت کمک هزینه را داشته باشید تا به کسب و کار جدیدتان کمک کند تا روی پای خود بایستید.

برای اطلاعات بیشتر درباره ویزای کاری آلمان و آورسبیلدونگ آلمان به شرکت بین‌المللی کاریابی ویکو مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *