آلمان

مجوز اقامت دائم برای مهاجرت کاری به آلمان

مجوز اقامت دائم برای مهاجرت کاری به آلمان

آلمان به دلیل اقتصاد قوی و استاندارد بالای زندگی، مقصدی محبوب برای مهاجران است. اگر به دنبال مهاجرت به آلمان هستید، باید اجازه اقامت(مجوز اقامت دائم برای مهاجرت کاری به آلمان) دریافت کنید. گرفتن اجازه اقامت می‌تواند چالش برانگیز باشد، بنابراین ضروری است که برنامه‌ریزی را از قبل شروع کنید. این مقاله به بررسی مجوز اقامت دائم برای مهاجرت کاری به آلمان می‌پردازد.

مجوز اقامت دائم برای مهاجرت کاری به آلمان

آلمان به دلیل اقتصاد قوی و استاندارد بالای زندگی، مقصدی محبوب برای مهاجران است. اگر به دنبال مهاجرت به آلمان هستید، باید اجازه اقامت دریافت کنید. گرفتن اجازه اقامت می‌تواند چالش برانگیز باشد، بنابراین ضروری است که برنامه‌ریزی را از قبل شروع کنید. این مقاله به بررسی مجوز اقامت دائم برای مهاجرت کاری به آلمان می‌پردازد.

همه چیز درباره مجوز اقامت دائم برای مهاجرت کاری به آلمان

اجازه اقامت دائم آلمان که گاهی اوقات به عنوان مجوز اقامت شناخته می‌شود، می‌تواند برای شهروندان غیر اتحادیه اروپا که بیش از پنج سال در آلمان زندگی کرده‌اند صادر شود. از جمله مزایای چنین عنوان اقامتی این است که نیازی به تمدید ندارد و امکان جابجایی آزاد در منطقه یورو را فراهم می‌کند؛ اما این وضع برای یک شهروند آلمانی (طبیعی) نیست.

انواع مختلفی از مجوزهای اقامت در آلمان موجود است که هر کدام شرایط خود را دارند. ما مروری بر انواع مختلف مجوزهای موجود در آلمان، روند درخواست و الزامات ارائه خواهیم کرد. ما همچنین یک جدول زمانی برای زمانی که می‌توانید انتظار دریافت مجوز خود را داشته باشید ارائه خواهیم کرد. برای دریافت اطلاعات درباره ویزای کاری آلمان و آوسبیلدونگ آلمان به شرکت بین‌المللی کاریابی ویکو مراجعه کنید.

مجوز اقامت دائم برای مهاجرت کاری به آلمان

انواع مجوزهای اقامت در آلمان

چندین نوع مجوز اقامت (Aufenthaltstitel) در آلمان موجود است که هر کدام مجموعه‌ای از شرایط خاص خود را دارند.

رایج‌ترین انواع مجوزهای اقامت عبارت‌اند از:

اجازه اقامت دانشجویی (Aufenthaltserlaubnis zum Studium):

این نوع اجازه اقامت برای خارجیانی است که در یک مدرسه یا دانشگاه در آلمان ثبت‌نام کرده‌اند. برای واجد شرایط بودن برای این مجوز، باید مدرکی دال بر ثبت‌نام دانشگاه و منابع مالی خود در طول اقامت خود در آلمان ارائه دهید. اجازه اقامت دانشجویی به شما امکان می‌دهد در طول تحصیل خود در آلمان بمانید و در صورت تمایل به دنبال شغل دانشجویی، مقررات کمی در مورد ساعات کاری دارد.

مجوز جستجوی کار:

اگر به دنبال کار در آلمان هستید، ممکن است واجد شرایط دریافت مجوز کارجو باشید. این مجوز به شما اجازه می‌دهد تا 18 ماه در آلمان بمانید تا زمانی که در رشته خود شغلی پیدا کنید. برای واجد شرایط بودن برای این مجوز، باید مدرکی دال بر جستجوی شغل و منابع مالی خود ارائه دهید. این نوع مجوز همچنین مجوزی است که اگر تصمیم بگیرید پس از تحصیل در آلمان بمانید اما تا زمان فارغ‌التحصیلی شغلی پیدا نکرده باشید، دریافت خواهید کرد.

مجوز اقامت دائم برای مهاجرت کاری به آلمان

مجوز اقامت کاری (Arbeitserlaubnis):

این اجازه اقامت برای خارجیانی است که پیشنهاد کاری برای کار در آلمان دارند. این مجوز به شما اجازه می‌دهد تا در آلمان بمانید و بسته به مدت قرارداد برای شرکت حامی کار کنید. برای واجد شرایط بودن برای این مجوز، باید ویزای کاری معتبر داشته باشید و مدارکی دال بر قرارداد کاری خود را نشان دهید.

اجازه اقامت برای الحاق خانواده (Familiennachzug):

این نوع اجازه اقامت برای خارجی‌هایی است که اعضای خانواده آن‌ها در آلمان زندگی می‌کنند. اعضای خانواده باید بتوانند مدرکی دال بر رابطه خود با شما ارائه دهند و تضمین کنند که می‌توانند از نظر مالی از شما حمایت کنند.

اجازه اقامت دائم: مجوز اقامت دائم برای مهاجرت کاری به آلمان

این نوع اجازه اقامت برای خارجی‌هایی است که برای مدت معینی در آلمان زندگی کرده‌اند و شرایط خاصی را دارند. برای واجد شرایط بودن برای این مجوز، باید حداقل پنج سال در آلمان زندگی کرده باشید (یا اگر با یک شهروند آلمانی ازدواج کرده‌اید سه سال). همچنین باید بتوانید مدرکی دال بر اشتغال، منابع مالی و مهارت‌های زبان آلمانی خود ارائه دهید. اگر این مجوز را داشته باشید، می‌توانید به طور نامحدود در آلمان بمانید. دانشجویان بین‌المللی که از دانشگاه‌های آلمان فارغ‌التحصیل شده‌اند نیز می‌توانند پس از دو سال داشتن مجوز کار، اقامت دائم خود را دریافت کنند.

تماس با ما

کارت آبی اتحادیه اروپا:

کارت آبی اتحادیه اروپا مجوز اقامتی است که تا چهار سال اعتبار دارد. این برای خارجیانی است که پیشنهاد شغلی در آلمان دارند و شرایط خاصی را دارند. برای واجد شرایط بودن برای این مجوز، باید ویزای کاری معتبر داشته باشید، ثابت کنید که منابع مالی لازم برای حمایت از خود را دارید و شرایط زبان خاصی را برآورده کنید.

مجوز اقامت دائم چیست؟ مجوز اقامت دائم برای مهاجرت کاری به آلمان

مجوز اقامت دائم برای مهاجرت کاری به آلمان به افراد اجازه می‌دهد تا برای مدت نامشخصی در آلمان بمانند. این مانند دریافت شهروندی آلمان و داشتن پاسپورت آلمانی نیست، اما اقامت دائم امنیت بسیار بیشتری نسبت به داشتن مجوز اقامت موقت (Aufenthaltserlaubnis) ارائه می‌دهد.

کسانی که از اتحادیه اروپا یا EEA هستند نیازی به درخواست مجوز اقامت دائم (Niederlassungserlaubnis) ندارند که گاهی اوقات اجازه اقامت یا مجوز اقامت دائم برای مهاجرت کاری به آلمان نامیده می‌شود، زیرا آن‌ها از قبل حق زندگی و کار در آلمان را دارند و همچنین می‌توانند درخواست دهند. اجازه اقامت طولانی مدت EC که به عنوان مجوز اقامت اتحادیه اروپا نیز شناخته می‌شود.

شهروندان بریتانیا، همراه با سایر شهروندان غیر اتحادیه اروپا و کشورهای منطقه اقتصادی اروپا که در آلمان زندگی می‌کنند، می‌توانند پس از یک دوره حداقل پنج ساله در این کشور، برای این مجوز اقامت دائم درخواست دهند.

در برخی موارد، تنها در دو سال می‌توان اجازه اقامت دائم آلمان را دریافت کرد. این امر در مورد کسانی که از یک دانشگاه آلمان فارغ‌التحصیل شده‌اند و سپس به مدت دو سال در آلمان زندگی و کار کرده‌اند صدق می‌کند.

افرادی که با شهروندان آلمانی ازدواج کرده‌اند ممکن است پس از سه سال بتوانند برای خود و اعضای خانواده خود برای مجوز اقامت دائم برای مهاجرت کاری به آلمان درخواست دهند. راه دیگر برای پیگیری سریع برای اجازه اقامت دائم این است که در یک حوزه فنی/تحقیقاتی خاص حرفه‌ای باشید.

مجوز اقامت دائم برای مهاجرت کاری به آلمان

چگونه می‌توانم مجوز اقامت دائم برای مهاجرت کاری به آلمان بگیرم؟

افرادی که دارای مجوز اقامت دائم برای مهاجرت کاری به آلمان (استرال) هستند می‌توانند به عنوان مقیم دائم آلمان به طور دائم در آلمان بمانند. با این حال، گام بعدی، در صورت انتخاب آن، درخواست تابعیت (شهروند آلمان شدن) است که پس از 8 سال اقامت دائم امکان‌پذیر است.

چگونه می‌توانم مقیم آلمان شوم؟

اگر ویزای اقامت طولانی مدت یا اجازه اقامت موقت/ فعلی داشته باشید، از نظر فنی قبلاً مقیم آلمان هستید؛ اما اگر می‌خواهید اقامت دائم آلمان شوید، باید برای اجازه اقامت دائم اقدام کنید.

این‌ها تنها پس از زندگی در آلمان برای مدت بیش از پنج سال صادر می‌شوند و شما باید مجوز اقامت موقت یا ویزا برای این مدت زمان داشته باشید. شما باید دانش کافی از زبان آلمانی و همچنین درک درستی از نظم قانونی و اجتماعی محلی و جامعه آلمان به طور کلی داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *