آلمان

مجوز اقامت موقت برای مهاجرت کاری به آلمان

مجوز اقامت موقت برای مهاجرت کاری به آلمان

اجازه اقامت کار آلمان یک اجازه اقامت موقت آلمان است که به اتباع غیر اتحادیه اروپا اجازه کار در آلمان را می‌دهد. یک مجوز اقامت موقت است. به کسانی تعلق می‌گیرد که قبلاً یک پیشنهاد شغلی یا قرارداد کاری با یک کارفرما در آلمان دارند. در این مقاله به بررسی مجوز اقامت موقت برای مهاجرت کاری به آلمان می‌پردازیم.

مجوز اقامت موقت برای مهاجرت کاری به آلمان

اجازه اقامت کار آلمان یک اجازه اقامت موقت آلمان است که به اتباع غیر اتحادیه اروپا اجازه کار در آلمان را می‌دهد. یک مجوز اقامت موقت است. به کسانی تعلق می‌گیرد که قبلاً یک پیشنهاد شغلی یا قرارداد کاری با یک کارفرما در آلمان دارند. در این مقاله به بررسی مجوز اقامت موقت برای مهاجرت کاری به آلمان می‌پردازیم.

چه کسی به مجوز اقامت موقت برای مهاجرت کاری به آلمان نیاز دارد؟

اگر پیشنهاد کاری یا قرارداد کاری با یک کارفرما در آلمان دارید، ممکن است برای کار در اینجا به اجازه اقامت نیاز داشته باشید. با این حال، اتباع چندین کشور از این الزام معاف هستند. شما فقط در صورتی از این شرط معاف خواهید شد که تبعه کشوری در اتحادیه اروپا یا منطقه اقتصادی اروپا باشید.

فرآیند درخواست برای مجوز اقامت آلمان

فرآیند درخواست برای مجوز اقامت موقت برای مهاجرت کاری به آلمان شامل برخی از مراحل ثابت است. شما باید این مراحل را به ترتیب داده شده دنبال کنید. توجه داشته باشید که برخی از عناصر فرآیند درخواست ممکن است به ملیت شما بستگی داشته باشد.

مجوز اقامت موقت برای مهاجرت کاری به آلمان

در فهرست زیر، مراحل مورد نیاز برای تکمیل فرآیند درخواست مجوز اقامت موقت برای مهاجرت کاری به آلمان را بیابید.

دریافت ویزای ملی آلمان برای مجوز اقامت موقت برای مهاجرت کاری به آلمان

اولین مرحله‌ای که برای کار در آلمان باید انجام دهید دریافت ویزای کار آلمان یا ویزای جستجوی کار آلمان است. فرآیند درخواست این ویزاها شامل چندین مرحله از جمله جمع‌آوری مدارک مورد نیاز و شرکت در مصاحبه ویزا می‌باشد. بعداً باید از بیشتر این مدارک برای درخواست اجازه اقامت کار آلمان خود استفاده کنید. پرداخت هزینه 75 یورو نیز اجباری است. اگر این مراحل را با موفقیت انجام دهید، ویزای خود را به شکل یک برچسب روی پاسپورت خود می‌چسبانید. سپس می‌توانید آزادانه به آلمان سفر کنید.

آدرس خود را در آلمان ثبت کنید

زمانی که با ویزای کار وارد آلمان می‌شوید، دو هفته فرصت دارید تا آدرس خود را برای مقامات آلمانی ثبت کنید. دفتر ثبت نامی را پیدا کنید که نزدیک‌ترین مکان به خانه شما در آلمان باشد. با ویزای خود و سندی که نشان دهد آدرس شما کجاست، به عنوان مثال صورتحساب یا قرارداد اجاره، در آنجا حاضر شوید.

برای اجازه اقامت کار آلمان اقدام کنید

برای درخواست اجازه اقامت کار آلمان، ابتدا باید برای دیدار مقامات مهاجرت آلمان وقت بگیرید. در روز قرار ملاقات تمام مدارک مورد نیاز همراه خود را نشان دهید. هزینه را بپردازید و در یک جلسه کوتاه با یک افسر مهاجرت شرکت کنید.

مجوز اقامت موقت برای مهاجرت کاری به آلمان

شرایط اخذ مجوز اقامت کار آلمان

هنگام درخواست برای اجازه اقامت کاری آلمان، باید مدارکی را به مقامات مهاجرت ارائه دهید. این‌ها تقریباً همان مدارکی هستند که شما برای درخواست ویزای کار آلمان یا درخواست ویزای جستجوی کار آلمان باید داشته باشید؛ بنابراین، مدارک مورد نیاز برای اقامت مجوز اقامت موقت برای مهاجرت کاری به آلمان به شرح زیر است:

مدارک استاندارد مورد نیاز برای مجوز اقامت موقت برای مهاجرت کاری به آلمان

  • قرارداد کاری یا پیشنهاد شغلی که برای کل دوره مجوز اقامت مورد نیاز معتبر است. همچنین باید کاری را که انجام خواهید داد و حقوق شما که باید حداقل 52000 یورو از سال 2018 باشد، شرح دهد.
  • گواهی‌های معتبر تحصیلات قبلی شما باید صلاحیت‌های خود را از طریق مدارک تحصیلی/گواهی‌نامه‌ها، برگه‌های علامت‌گذاری و … ثابت کنید.
  • آدرس ثبت شده در روز درخواست اجازه اقامت، تأییدیه‌ای را که نشان می‌دهد در آلمان ثبت کرده‌اید، بیاورید.
  • بیمه سلامت. بیمه درمانی در آلمان برای تمام افرادی که برای اقامت در اینجا درخواست می‌کنند اجباری است. مطمئن شوید که بیمه شما در آلمان قابل قبول است وحوادث، بیماری‌ها و بازگشت به کشور در صورت فوت را پوشش می‌دهد.

هزینه اجازه اقامت کار آلمان

در هنگام درخواست برای اجازه اقامت کاری در آلمان، با توجه به مورد خود، باید هزینه‌ای بین 56 تا 100 یورو بپردازید. اگر شما یک شهروند ترکیه هستید، باید تنها 28.8 یورو هزینه بپردازید.

پردازش درخواست

پردازش اجازه اقامت آلمان کار، حدود دو تا سه هفته طول می‌کشد. مقامات مهاجرت به شما در مورد تاریخ تقریبی زمانی که می‌توانید پاسخ درخواست خود را دریافت کنید، اطلاع خواهند داد. در صورت دریافت پاسخ مثبت، مدرک اقامت به صورت کارت به شما تعلق می‌گیرد.

 

تماس با ما

اعتبار مجوز اقامت کار آلمان

اعتبار اجازه اقامت کاری آلمان شما به اعتبار قرارداد کاری شما بستگی دارد. این مجوز معمولاً با اعتبار یک ساله اعطا می‌شود. با این حال، بعداً فرصت تمدید آن را خواهید داشت.

آیا می‌توانم مجوز اقامت کاری آلمان را تمدید کنم؟

بله شما می‌توانید مجوز اقامت موقت برای مهاجرت کاری به آلمان را تمدید کنید. برای انجام این کار، باید قبل از انقضای ویزای خود از مقامات مهاجرت درخواست دهید. پس از 33 ماه اقامت در آلمان با ویزای کار، می‌توانید برای اقامت دائم در آلمان اقدام کنید.

آیا می‌توانم خانواده‌ام را با اجازه مجوز اقامت موقت برای مهاجرت کاری به آلمان بیاورم؟

بله در صورت دریافت مجوز اقامت کاری، می‌توانید اعضای خانواده خود را به آلمان بیاورید. توجه داشته باشید که فقط همسر و فرزندان زیر 18 سال شما واجد شرایط پیوستن به شما هستند.

مجوز اقامت موقت برای مهاجرت کاری به آلمان

علاوه بر این، شما باید معیارهای زیر را داشته باشید:

  • شما باید در خانه خود در آلمان فضای کافی برای اعضای خانواده خود داشته باشید.
  • شما باید از امکانات مالی کافی و مطمئن برای حمایت از اعضای خانواده‌ای که قصد دارید بیاورید، داشته باشید.
  • اعضای خانواده شما باید حداقل دانش اولیه زبان آلمانی را داشته باشند.

برای اطلاعات بیشتر در این مورد و همچنین درباره آوسبیلدونگ آلمان و ویزای کاری آلمان به موسسه بین‌المللی کاریابی ویکو مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *