آلمان

نحوه درخواست ویزای آوسبیلدونگ آلمان

نحوه درخواست ویزای آوسبیلدونگ آلمان

برای شرکت در دوره‌های آموزشی یا کارآموزی در آلمان به چه نوع ویزاهایی نیاز دارم؟ نحوه درخواست ویزای آوسبیلدونگ آلمان چگونه است؟ اگر دوره کارآموزی یا دوره آموزشی شما قرار است کمتر از 3 ماه طول بکشد، باید برای ویزای نوع C (ویزای شینگن) و اگر دوره کارآموزی یا دوره آموزشی شما بیش از 3 ماه طول می‌کشد، باید برای یک ویزای نوع C اقدام کنید. ویزای نوع D که به ویزای ملی آلمان معروف است.

نحوه درخواست ویزای آوسبیلدونگ آلمان

برای شرکت در دوره‌های آموزشی یا کارآموزی در آلمان به چه نوع ویزاهایی نیاز دارم؟ نحوه درخواست ویزای آوسبیلدونگ آلمان چگونه است؟

اگر دوره کارآموزی یا دوره آموزشی شما قرار است کمتر از 3 ماه طول بکشد، باید برای ویزای نوع C (ویزای شینگن) و اگر دوره کارآموزی یا دوره آموزشی شما بیش از 3 ماه طول می‌کشد، باید برای یک ویزای نوع C اقدام کنید. ویزای نوع D که به ویزای ملی آلمان معروف است.

برای درخواست ویزا و اعطای ویزا، ابتدا باید در دوره کارآموزی یا برنامه آموزشی موردنظر خود قبول شوید. برخلاف شهروندان سایر کشورها که ممکن است به آلمان بروند و سپس شروع به جستجوی برنامه‌های کارآموزی موردعلاقه خود کنند. کسانی که برای ورود به آلمان به ویزا نیاز دارند باید برنامه موردعلاقه خود را از خانه جستجو کنند.

با این حال، شبکه‌سازی اکنون از طریق اینترنت آسان‌تر از همیشه شده است؛ بنابراین، یافتن دوره‌های کارآموزی یا آموزش از طریق صفحه نمایش آنچنان چالش سختی نیست که ممکن است در سال‌های گذشته باشد. نحوه درخواست ویزای آوسبیلدونگ آلمان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است برای این کار می‌توانید به موسسه کاریابی بین‌المللی ویکو مراجعه کنید.

شرایط ویزای کارآموزی و نحوه درخواست ویزای آوسبیلدونگ آلمان:

مقامات آلمانی در مورد اینکه ویزای چه کسی تأیید می‌شود بسیار سختگیر هستند. قبل از درخواست ویزا، باید مطمئن شوید که تمام مدارک موردنیاز را دارید.

نحوه درخواست ویزای آوسبیلدونگ آلمان

مدارک موردنیاز برای ویزای آموزشی/کارآموزی آلمان و نحوه درخواست ویزای آوسبیلدونگ آلمان عبارت‌اند از:

  • فرم درخواست. اطمینان حاصل کنید که فرم درخواست را با دقت و با حوصله پر کنید. معمولاً لازم است آن را دو بار چاپ کنید و هر یک از نسخه‌ها را امضا کنید.
  • دو قطعه عکس پاسپورت مطمئن شوید که دو عکس یکسان در اندازه پاسپورت ارسال کرده‌اید.
  • پاسپورت ملی معتبر گذرنامه نباید بیشتر از 10 سال باشد و باید حداقل یک صفحه خالی داشته باشد.
  • گذرنامه‌های قبلی اگر پاسپورت قبلی دارید، حتماً علاوه بر پاسپورت فعلی، آن را نیز ارسال کنید.
  • گواهی ازدواج (در صورت وجود).
  • نامه رضایت ZAV از Bundesagentur für Arbeit. این یک نوع مجوز کار است که به شما اجازه می‌دهد در آلمان کار کنید. شرکت یا سازمان ارائه دهنده دوره کارآموزی باید آن را برای شما فراهم کند. کارآموزی ارائه شده توسط برنامه‌های اتحادیه اروپا مانند Erasmus، Socrates و Leonardo نیازی به این مدرک ندارد.
  • نامه عدم اعتراض / نیابت. از طریق این نامه، دانشگاه یا سازمان تأیید می‌کند که شما دانشجو/کارمند آن‌ها هستید.
  • تصویب نامه. شرکت آلمانی ارائه دهنده دوره کارآموزی/آموزش باید نامه تأییدیه‌ای ارائه دهد که شرایط اقامت شما و همچنین پرداخت را ذکر کند.
  • مدارک صلاحیت؛ مانند گواهی‌های مدرک، برگه‌های علامت یا هر مدرکی.
  • بیمه سلامت. یک نامه تأیید از شرکت بیمه درمانی که در آن ثبت‌نام کرده‌اید ارسال کنید. حداقل پوشش آن باید حداقل 30000 یورو در سراسر قلمرو شینگن باشد. اگر مطمئن نیستید که با کدام بیمه درمانی ثبت‌نام کنید، طرح DR-WALTER’s EDUCARE24 خدمات مقرون به صرفه و کیفی ارائه می‌دهد و شرایط پوشش را برآورده می‌کند.
  • اثبات تمکن مالی و نحوه درخواست ویزای آوسبیلدونگ آلمان

تماس با ما

می‌توانید یکی از موارد زیر یا ترکیبی را ارائه دهید:
  1. صورت‌حساب بانکی که نشان می‌دهد پول کافی برای تأمین مالی خود در آلمان دارید.
  2. حساب بانکی در آلمان مسدود شده است.
  3. بیانیه پرداخت از شرکتی که در آن دوره کارآموزی را انجام می‌دهید.
  4. تعهدنامه/ نامه اعلامیه که نشان می‌دهد شخصی قصد دارد هزینه اقامت شما در آلمان را تأمین کند.
  5. اثبات قرارداد و درآمد. اگر شاغل هستید، باید قرارداد خود و همچنین صورت درآمد سه ماه گذشته خود را ارائه دهید.
  6. اثبات مالکیت و درآمد. اگر خود اشتغال هستید، باید مدرکی مبنی بر مالکیت و درآمد ارائه دهید.
  7. گواهی رزرو بلیط. بسته به وسیله حمل‌ونقلی که انتخاب می‌کنید.
  8. مدرک اقامت. بسته به جایی که در آن اقامت خواهید داشت، اگر در خانه یکی از دوستانتان اقامت دارید، ممکن است رزرو هتل، قرارداد اجاره یا دعوت نامه باشد.
  9. رزومه (CV).
  10. مدرکی که شما هزینه درخواست ویزا را پرداخت کرده‌اید.

چگونه می‌توانم برای ویزای آموزش و کارآموزی آلمان اقدام کنم؟

برای درخواست ویزای آموزشی یا کارآموزی آلمان به سادگی مراحل زیر را دنبال کنید:
از سفارت/کنسولگری آلمان وقت بگیرید. برای تعیین وقت قبلی باید به سفارت آلمان در کشور خود مراجعه کنید. از طرف دیگر، اگر سفارت آلمان در کشور شما وجود ندارد، باید وقت سفارت یا کنسولگری در یک کشور همسایه تعیین کنید.

زودتر اقدام کنید اطمینان حاصل کنید که حداقل 3 هفته قبل از آن درخواست دهید، زیرا هرگز نمی‌توان زمان پردازش را با دقت محاسبه کرد زیرا بستگی به شرایط خارجی دارد، مانند کشوری که در آن زندگی می‌کنید، مرکزی که برای آن درخواست می‌دهید یا حجم کاری که سفارت در آن دریافت می‌کند.

فرم درخواست را پر کنید. اطمینان حاصل کنید که فرم درخواست را با دقت و با حوصله پر کنید. آن را دو بار چاپ کنید و هر دو نسخه را امضا کنید.

پرداخت هزینه درخواست: در مجموع 75 یورو.

مدارک لازم را بررسی کنید. می‌توانید با مراجعه به وب سایت سفارت آلمان در کشور خود، لیست تمام مدارک موردنیاز را مشاهده کنید. هنگام تعیین قرار نیز می‌توانید اطلاعات دقیقی در مورد مدارک به دست آورید.

رایج‌ترین سؤالاتی که در مصاحبه‌های درخواست ویزا پرسیده می‌شود. نگاهی به آن‌ها بیندازید و مطمئن شوید که آماده و به موقع پیش می‌روید.

نحوه درخواست ویزای آوسبیلدونگ آلمان

هزینه درخواست ویزای آموزش/کارآموزی آلمان چقدر است؟

هزینه درخواست ویزای آلمان برای ویزای بلندمدت 75 یورو و برای ویزای کوتاه‌مدت 80 یورو است. اگر ویزای شما رد شود، پول بازپرداخت نمی‌شود.

 زمان پردازش ویزای آموزش/کارآموزی آلمان چقدر است؟

زمان پردازش در کشور و همچنین مرکزی که درخواست می‌دهید متفاوت است. علاوه بر این، زمان پردازش تا حد زیادی به حجم کاری که مرکز درخواست در آن زمان دریافت می‌کند بستگی دارد. رسیدگی به درخواست ویزای شما ممکن است کمتر از دو هفته طول بکشد، اما ممکن است تا یک یا دو ماه نیز طول بکشد. به همین دلیل مهم است که هر چه زودتر درخواست کنید.

مدت اعتبار ویزای آموزشی/کارآموزی چقدر است؟

این ویزا معمولاً مطابق با مدت زمان کارآموزی شما صادر می‌شود. اگر دوره کارآموزی شما 6 ماه طول بکشد، ویزا با اعتبار 6 ماه برای شما صادر می‌شود.
به علاوه حداکثر اعتبار این ویزا 12 ماه است.

 آیا می‌توانم ویزای کارآموزی آلمانی خود را تمدید کنم؟

در صورتی که شرکتی که آموزش یا کارآموزی را ارائه می‌دهد بخواهد شما را به صورت تمام وقت استخدام کند، باید به کشور خود برگردید و از آنجا برای ویزای کار اقدام کنید. پس از آن، ممکن است به آلمان برگردید و کار کنید. تمدید ویزای شما به دلیل شرایط دیگر باید بر اساس یک دلیل بسیار موجه انجام شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *