آلمان

نقد و بررسی شرایط مهاجرت به آلمان

شرایط مهاجرت به آلمان

شرایط مهاجرت به آلمان برای اتباع خارجی تقریباً یکسان است فقط افرادی که عضو اتحادیه اروپا دارند شامل این شرایط نخواهند شد. این کشور اروپایی هرساله افراد زیادی به قصد مهاجرت به طرف آن سوق داده می‌شوند. دلیل آن شرایط مساعد کاری و تحصیلی و سطح رفاه بالا در این کشور است؛ اما مهاجرت به هر کشوری نیازمند دارا بودن یک سری شرایط است تا متقاضی بتواند وارد یک کشور شود.

شرایط مهاجرت به آلمان چگونه است؟

واجد شرایط مهاجرت به آلمان یکی از اساسی‌ترین مراحل در اقدام به گرفتن تابعیت این کشور است. روش‌های مهاجرت زیاد هستند و در همه این‌ها تا حدودی شرایط عمومی یکسانی وجود دارد. که باید فرد آن‌ها را داشته باشد تا بتواند اقدامات لازم در این خصوص را انجام دهد.

یکی از مهم‌ترین شرایط در کل ویزاها اثبات توانایی مالی است. باید شخص جدای از هدف مهاجرت ثابت کند که می‌تواند تمام مخارج زندگی خود را در این کشور تأمین نماید. بیشتر افراد به قصد کار مهاجرت می‌کند و باید این افراد هم تا زمانی که کار پیدا می‌کنند از پس هزینه‌های ابتدایی زندگی برآیند. اثبات تمکن مالی از طریق ارائه صورتحساب می‌باشد.

هر فردی که قصد مهاجرت دارد باید تحت پوشش بیمه بهداشتی و درمانی معتبری باشد و درواقع بدون داشتن این بیمه‌نامه نمی‌تواند مهاجرت کند.

هر فردی که درخواست مهاجرت می‌کند باید به سطحی از زبان آلمانی برسد و مدرک معتبر ارائه نماید. سطوح زبان با توجه به نوع ویزا متفاوت است مثلاً برای ویزای کار عادی و ازدواج سطوح یک مناسب است اما برای تحصیل در مقاطع بالا باید سطح زبان هم تخصصی باشد.

شرایط سنی مهاجرت به آلمان

 

یکی از مهم‌ترین و چالش‌برانگیزترین موضوعات در مهاجرت به آلمان، شرایط سنی است. شاید بیشتر افراد به دلیل عدم آگاهی در این خصوص نتوانند درست تصمیم بگیرند. قطعاً شرایط سنی بستگی به روش مهاجرت دارد. به‌طور مثال اگر برای ویزای تحصیلی اقدام کنید باید فاصله سنی بین دو مقطع حداکثر ۵ سال باشد؛ یعنی اگر دیپلم خود را در ۱۸ سالگی گرفته باشید. می‌توانید حداکثر تا ۲۲ و ۲۳ سالگی برای مقطع کارشناسی اقدام کنید؛ اما برای مهاجرت از طریق کار حداکثر تا سن ۴۲ سال است و نیروهای جوان شانس بیشتر در اخذ ویزای کار خواهند داشت.

اما در مورد مهاجرت از طریق سرمایه‌گذاری شرایط سنی متفاوت‌تر است و محدودیتی از این بابت وجود ندارد. به‌طور مثال متقاضی می‌تواند حتی تا ۶۰ سالگی یا بیشتر هم برای مهاجرت از طریق سرمایه‌گذاری اقدام کند.

اما اگر بخواهید از طریق ازدواج ساکن این کشور شوید. سن شما باید حداقل ۱۸ سال باشد و طبق قانون به افراد کمتر از ۱۸ سال ویزای ازدواج داده نمی‌شود و با آن موافقت نخواهد شد.

به‌طور کلی هر فرد با توجه به شرایطی که دارد می‌تواند برای خود بهترین روش مهاجرت را تعیین کند. از آنجا که روش‌های مهاجرتی به این کشور بسیار زیاد هستند. پس افراد در سراسر جهان می‌توانند در صورت داشتن شرایط لازم اقامت آلمان را کسب کنند. قوانین این کشور به نحوی هست که به‌جز کشورهای اتحادیه اروپا، تمام افراد بتوانند باهدف تحصیل، کار، سرمایه‌گذاری، ازدواج و … مهاجرت کنند و بتوانند شرایط بهتری در این کشور اتحادیه اروپا داشته باشند و قرار دادن این شرایط به نفع مهاجران و همچنین اتباع کشور آلمان هست تا هرج و مرج های این‌چنینی کاهش پیدا کند.

مجله ویکو را دنبال کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *