آلمان

پیش نیازهای آوسبیلدونگ کمک پرستاری در آلمان

پیش نیازهای آوسبیلدونگ کمک پرستاری در آلمان

آوسبیلدونگ در آلمان (پیش نیازهای آوسبیلدونگ کمک پرستاری در آلمان) نوعی آموزش حرفه‌ای دوگانه (DVT) است که در آن دانش‌آموزان به مدرسه/کالج حرفه‌ای می‌روند و به طور همزمان کار می‌کنند و در این فرآیند درآمد منظمی کسب می‌کنند. با Ausbildung، دانش نظری و عملی موردنیاز برای آماده‌سازی خود را برای زمینه کاری به دست خواهید آورد.

معیارهای لازم برای کارآموزی کمک پرستاری در آلمان چیست؟

اگر می‌خواهید شغل خود را در آلمان به عنوان یک پرستار در آلمان شروع کنید، شاگرد شدن در پرستاری قدم عالی است. این به این دلیل است که تا زمانی که مقیم دائم این کشور نباشید، نمی‌توانید لیسانس پرستاری را در آلمان انجام دهید. برای درخواست برای برنامه Ausbildung در آلمان، تنها به یک درصد قبولی در کلاس دوازدهم و مهارت زبان آلمانی B2 نیاز دارید.

مدت‌زمان و هزینه برای آوسبیلدونگ کمک پرستاری

به دلیل سیستم منحصر به فرد کارآموزی Ausbildung، هیچ هزینه آموزشی وجود ندارد که در طول دوره آموزشی باید پرداخت کنید. علاوه بر آن، در طول برنامه به شما کمک هزینه آموزشی پرداخت می‌شود.

کل آموزش حدود 3 سال طول خواهد کشید. شما به تدریج با تمام مهارت‌های موردنیاز برای پرستاری آموزش می‌بینید و در پایان دوره 3 ساله برای امتحان دولتی می‌نشینید و با قبولی می‌توانید حرفه خود را در پرستاری ادامه دهید.

واجد شرایط برنامه استخدام پرستار خارجی با حمایت دولت انجام می‌گیرد. دولت به شما در یافتن شغل پرستاری در آلمان و همچنین درخواست و دریافت ویزای اقامت کمک خواهد کرد. قبل از ثبت‌نام در این برنامه، پرستاران باید حداقل سه سال تجربه داشته باشند.

پیش نیازهای آوسبیلدونگ کمک پرستاری در آلمان

پرستاری یکی از قانونمندترین حرفه‌های آلمان است، از این رو دولت استانداردهای خاصی را وضع کرده است. همچنین به این معناست که پرستاران خارجی باید با قوانین سفت‌وسخت و انعطاف‌ناپذیری برخورد کنند.

حقوق برای آوسبیلدونگ کمک پرستاری

اکنون که می‌دانید حقوق دریافت خواهید کرد، بیایید در طول آموزش در مورد حقوق یا کمک هزینه صحبت کنیم. توجه داشته باشید که در طول دوره 3 ساله، حقوق شما به اندازه یک پرستار مستقر نخواهد بود زیرا شما هنوز به عنوان یک کارآموز در نظر گرفته می‌شوید.

برای سال اول کمک هزینه شما حدود 1100 یورو است و به تدریج در سال دوم به 1200 یورو افزایش می‌یابد و تا سال سوم کمک هزینه شما حدود 1300 یورو می‌شود. همچنین اگر به شیفت شب یا شیفت تعطیلات عمومی اختصاص داده شده باشید، می‌توانید درآمد بیشتری کسب کنید. شما همچنین واجد شرایط دریافت کمک هزینه اضافه کاری هستید.

تحصیلات کمک پرستار

مدرک پرستاری برای کمک پرستار لازم نیست ، اما اگر از کشورهای غیر اتحادیه اروپا هستید، مدرک دانشگاهی با حداقل سه سال تحصیل داشته باشید عالی است.

تسلط خوب به زبان آلمانی

شما به گواهی مهارت‌های زبان آلمانی در سطح B1 یا B2 از GOETHE/TELC/OSD نیاز دارید. پرستاران خارجی نیز با موانع زبانی بیشتری روبرو هستند. به هر حال، به عنوان یک پرستار، باید مراقب افرادی باشید که در بسیاری از موارد فقط آلمانی صحبت می‌کنند.

پرستاران دارای گواهی نیز باید تلاش‌های خود را در دریافت گزارش‌های بهداشتی روزانه برای هر بیمار انجام دهند. این امر مستلزم داشتن توانایی‌های عالی زبانی است. ممکن است یک سال طول بکشد تا یاد بگیرید که در سطح مناسب صحبت کنید.

تماس با ما

بررسی صلاحیت کمک پرستار

مقررات متفاوتی در مورد سایر پرستاران دارای گواهینامه‌های غیر اتحادیه اروپا / EEA اعمال می‌شود: آن‌ها هنوز باید صلاحیت‌های خود را به رسمیت بشناسند، اما دشوارتر و وقت‌گیرتر خواهد بود. پروسه کامل ممکن است تا یک سال طول بکشد، اگرچه معمولاً می‌توانید در این مدت به عنوان دستیار پرستاری کار کنید.

پرستاران خارجی باید مدارک خود را به محض دریافت پیشنهاد کاری یا ورود به آلمان به مقامات مربوطه ایالت فدرال که در آن اقامت دارند ارائه دهند. با این حال، حتی اگر شغلی ندارید، می‌توانید درخواست پیشنهاد کاری کنید.

نوع ویزا برای کمک پرستار

تنها زمانی که به رسمیت شناخته شدید، به شما ویزای کار به عنوان یک پرستار واجد شرایط اعطا می‌شود. با این حال، شما می‌توانید از قبل با نوع دیگری از ویزا وارد آلمان شوید. با این حال، در اسرع وقت، تمام اسناد ضروری را به مرجع شناخته شده ارائه دهید. به یاد داشته باشید که سطح زبان آلمانی B2 ضروری است.

یک پرستار خارجی واجد شرایط از یک کشور غیر اتحادیه اروپا به طور معمول می‌تواند به مدت چهار سال در آلمان کار و زندگی کند و پس از آن می‌تواند برای تمدید یا حتی اجازه کار و اقامت دائم اقدام کند. در مجموع پس از 8 سال می‌توان درخواست شهروندی آلمان را ثبت کرد.

با این حال، این امکان وجود دارد که مدرک / مدارک حرفه‌ای یک پرستار خارجی تائید یا به طور کامل به رسمیت شناخته نشود و از این رو به آن‌ها اجازه پرستاری در آلمان داده نشود.

در این شرایط افراد می‌توانند دوره‌های تکمیلی را در آلمان بگذرانند و آزمون‌های مربوطه را بگذرانند تا کمبود دانش آکادمیک یا عملی خود را جبران کنند که این مربوط می‌شود به پیش نیازهای آوسبیلدونگ کمک پرستاری در آلمان که باید بگذرانید.

امتحان

آزمون زبان آلمانی

برای ارزیابی توسط شورای پرستاری آلمان، یک پرستار باید سطح B1 را در زبان آلمانی تکمیل کند. با این حال، برای کار به عنوان یک پرستار ثبت‌نام شده، باید سطح B2 را تکمیل کنید. در آلمان، پرستاران می‌توانند سطح B2 را تکمیل کنند.

پیش نیازهای آوسبیلدونگ کمک پرستاری در آلمان

سؤالات متداول

اگر بالای 40 سال سن داشته باشم امکان کمک پرستاری در آلمان وجود دارد؟

بله! محدودیت سنی وجود ندارد. خارجی‌های علاقه‌مند می‌توانند در هر سنی درخواست دهند، به شرطی که معیارهای اصلی صحبت کردن آلمانی در سطح B1 یا B2 را داشته باشند. برای کار مستقیم به عنوان پرستار باید در خارج از کشور در رشته پرستاری تحصیل کرده باشد. حتی اگر فردی در رشته پرستاری تحصیل نکرده باشد، حتی اگر 40 سال یا بیشتر باشد، می‌تواند دوره آموزشی آوسبیلدونگ آلمان را آغاز کند.

برای کار در آلمان باید در کدام آزمون شرکت کنم؟

برای ارسال درخواست ارزیابی به شورای پرستاری آلمان، یک پرستار باید سطح B1 زبان آلمانی را تکمیل کند. با این حال، برای کار به عنوان یک پرستار ثبت‌نام شده باید سطح B2 را تکمیل کنید. در آلمان، پرستاران می‌توانند مدرک B2 را دریافت کنند. برای اطلاعات بیشتر به سایت شرکت کاریابی ویکو مراجعه کنید و اطلاعات لازم درباره مهاجرت کاری به آلمان و ویزای کاری آلمان دریافت کنید.

 

1 فکر در مورد “ پیش نیازهای آوسبیلدونگ کمک پرستاری در آلمان

  1. سید مجید نریمانی گفت:

    09228505971

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *