آلمان

پذیرش نیروی کار در آلمان، در شغل دلخواهتان استخدام شوید

پذیرش نیروی کار در آلمان

آلمان به دلیل نیازی که به نیروی کار در برخی رشته‌ها دارد، مقصد خوبی برای مهاجرت کاری محسوب می‌شود. پذیرش نیروی کار در آلمان هم از طریق جستجوی حضوری و هم با درخواست‌های از راه دور امکان‌پذیر است که البته راه دوم کمی دشوارتر خواهد بود. برای پیدا کردن کار در آلمان می‌توانید از طریق ویزای کار یا ویزای جستجوی کار اقدام نمایید.

پذیرش نیروی کار در آلمان، در شغل دلخواهتان استخدام شوید

شاید در سال‌های اخیر زیاد شنیده باشید که برخی افراد به‌واسطه کار به آلمان مهاجرت می‌کنند. پذیرش نیروی کار در آلمان به دلیل صنعت فعال و کمبود نیرو تا حد خوبی بالا است. به همین دلیل بسیاری از افراد که به دنبال مهاجرت به کشوری پیشرفته هستند، آلمان را به‌عنوان مقصد خود انتخاب می‌کنند. بدیهی است پیدا کردن کار در کشوری که قطب صنعتی اروپا محسوب می‌شود. و نرخ بیکاری در آن زیر 5 درصد است، کار چندان سختی نباشد. البته استخدام نیروی کار در آلمان پیچیدگی‌های خاص خود را دارد؛ اما اگر به دنبال روشی مطمئن برای زندگی در یک کشور اروپایی هستید، این گزینه می‌تواند بهترین راه پیش روی شما باشد.

در این مطلب قرار است به‌طور مفصل درباره شرایط پذیرش نیروی کار در آلمان و شغل‌های موردنیاز این کشور صحبت کنیم. اگر پیدا کردن کار در آلمان یکی از اهداف مهم شماست، پیشنهاد می‌کنیم همین امروز با مشاوران ویکو در تماس باشید و برنامه‌ای دقیق برای مسیر پیش روی خود طراحی نمایید.

شرایط کار در آلمان برای ایرانیان

همان‌طور که گفتیم جذب نیروی کار در آلمان به شکلی است که می‌تواند هدف یک ایرانی برای مهاجرت باشد؛ اما برای پیدا کردن موقعیت‌های کاری و استفاده از فرصت پذیرش نیروی کار در آلمان چه باید کرد؟

  • ابتدا باید روش خود را انتخاب کنید. اگر به دنبال شغلی مناسب در آلمان هستید می‌توانید ویزای job offer یا job seeker دریافت نمایید.
  • اخذ ویزای job offer شانس بسیار خوبی برای مهاجرت کاری به آلمان محسوب می‌شود اما پروسه نسبتاً سختی دارد. زیرا لازم است از خارج آلمان کاری مناسب در این کشور پیداکرده، با کارفرما مکاتبه کنید و دعوت‌نامه کاری داشته باشید. در این صورت می‌توانید با ویزای job offer وارد کشور آلمان شوید.
  • پذیرش نیروی کار در آلمان با جستجوی حضوری احتمال بیشتری دارد. بدین منظور باید یک ویزای شش‌ماهه job seeker دریافت کنید و راهی آلمان شوید. اگر در طول مدت این شش ماه بتوانید کار مناسبی پیداکرده و قرارداد ببندید. ویزای شما به ویزای کار تبدیل خواهد شد.
  • توجه داشته باشید داشتن مدرک زبان آلمانی حداقل B1 برای اشتغال در آلمان و اخذ ویزا الزامی است. به‌طورکلی هرچقدر مهارت‌های زبانی شما بیشتر باشد، شانس بهتری خواهید داشت.
  • برای اخذ ویزا لازم است مدارک خاصی را در دست داشته باشید، مانند مدارک هویتی، سابقه کار، سوابق تحصیلی و دوره‌های که گذرانده‌اید، تمکن مالی و … کارشناسان ما در مجموعه ویکو شمارا در این زمینه به‌طور دقیق راهنمایی خواهند کرد.

پذیرش نیروی کار در آلمان

پذیرش نیروی کار در آلمان در چه رشته‌هایی بیشتر است؟

درخواست نیروی کار در آلمان برای رشته‌ها و شغل‌هایی خاص بیشتر است و درواقع نیاز به این رشته‌ها بسیار بالاست. اگر تخصص و رشته تحصیلی شما در میان این گروه باشد، شانس بیشتری برای پیدا کردن موقعیت کاری مناسب در آلمان خواهید داشت:

  • مهندسی نرم‌افزار، برنامه‌نویسی، توسعه وب و …
  • مهندسی IT
  • مهندسی مکانیک، مکاترونیک، خودرو و …
  • طراحی فنی و ساخت‌وساز
  • جوشکاری
  • پرستاری
  • و …

پیدا کردن شغل دلخواه و مناسب در آلمان می‌تواند کار آسانی باشد به این شرط که با روند آن به‌طور کامل آشنا باشید. مشاوران ویکو به‌واسطه آشنایی با شرایط پذیرش نیروی کار در آلمان، آماده‌اند تا به تمام سؤالات شما در این زمینه پاسخ دهند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *