آلمان

آشنایی با انواع راه‌های مهاجرت به آلمان

انواع راه‌های مهاجرت به آلمان

اطلاع از انواع راه‌های مهاجرت به آلمان از دغدغه‌های اصلی افراد متقاضی است تا به خاطر افزایش مهاجرین به این کشور بتوانند بهترین راه را جهت مهاجرت خود انتخاب کنند. مشاورین در وب‌سایت شرکت ویکو در این بخش از نوشتار خود برآنند تا تمام مراحل مهاجرت نکته به نکته جهت راهنمایی شما عزیزان توضیح دهند.

انواع راه‌های مهاجرت به آلمان کدام اند؟

اطلاع از انواع راه‌های مهاجرت به آلمان از دغدغه‌های اصلی افراد متقاضی است تا به خاطر افزایش مهاجرین به این کشور بتوانند بهترین راه را جهت مهاجرت خود انتخاب کنند. مشاورین در وب‌سایت شرکت ویکو در این بخش از نوشتار خود برآنند تا تمام مراحل مهاجرت نکته به نکته جهت راهنمایی شما عزیزان توضیح دهند.

شناخت انواع راه‌های مهاجرت به آلمان

مهاجرت به آلمان از طریق تحصیل

مهاجرت به آلمان از طریق کار

مهاجرت به آلمان از طریق سرمایه‌گذاری

مهاجرت به آلمان از طریق پناهندگی

یکی از انواع راه‌های مهاجرت به آلمان و درواقع یکی از پرخطرترین آن‌ها مهاجرت از راه پناهندگی است. این شیوه مهاجرتی به این شیوه است که افراد با مسائلی مانند مشکلات فرهنگی، سیاسی و ناامنی در کشور خود درگیر بوده و احساس ناامنی می‌کنند. به همین خاطر به کشورهای اعضای کنوانسیون همچون آلمان پناه می‌آورند. تعداد پناهندگان به آلمان روزبه‌روز در حال افزایش است که نتیجه‌ی آن رد دادخواست‌های مکرر برای پناهندگی است. حقوقدانان به دلیل خطرات فراوان در امور پناهندگی آن را تکذیب می‌کنند. خدمات این کشور نسبت به سایر کشورها بهتر است. هزینه‌هایی مانند مسکن، پوشاک و خوراک جزء خدمات کشور آلمان محسوب می‌شود. البته توصیه حقوقدانان مهاجرت از راه‌های مطمئن و کم‌خطر است. سپس با اخذ اقامت از طریق کار یا تحصیل زندگی خود را در کشور آلمان شروع کنید.

مهاجرت به آلمان از طریق ثبت شرکت

مهاجرت از طریق ثبت شرکت یکی دیگر از انواع راه‌های مهاجرت به آلمان است. همان‌طور که می‌دانید آلمان کشوری توسعه‌یافته و پیشرفته با رشد اقتصادی بالا است؛ بنابراین مهاجران و سرمایه‌گذاران خارجی در تکاپوی دستیابی به اقتصاد این کشور هستند. البته سرمایه‌گذاری تنها از طریق ثبت شرکت باوجود سرمایه نسبتاً کم امکان‌پذیر است. ثبت شرکت لازمه طرح توجیه اقتصادی برای سرمایه‌گذاران است که باید توسط اتاق بازرگان کشور آلمان تائید شود. تائید این طرح‌ها بسته به میزان سوددهی آن برای کشور است.

مهاجرت به آلمان از طریق ازدواج

یکی دیگر از انواع راه‌های مهاجرت به آلمان و اخذ اقامت آن ازدواج با فرد مقیم آلمان یا شخص آلمانی است. امروزه به علت سوءاستفاده‌های ناشی به‌وسیله‌ی ازدواج این کشور قانون سختگیرانه ایی برای آن وضع کرده است. طوری که فرد باید قصد واقعی خود را از این کار به اثبات برساند؛ بنابراین اگر فردی قصد ازدواج با شخص مقیم یا تبعه آلمان را داشت. باید مدارکی مانند تاییدیه عدم سوء پیشینه، گواهی تجرد، سند ازدواج، ایمیل و عکس‌های خانوادگی خود را به سفارت تحویل دهد.

همچنین فرد تبعه آلمانی باید توانایی تأمین نیاز مالی همسر خود را به کشور اثبات کند تا شرایط ویژه مانند دریافت دستمزد برای تأمین معاش هر دو نفر را شامل شوند. همچنین فرد تبع آلمان ثابت کند که سابقه سوء پیشینه و نقض قانون در آلمان را نداشته است. شخصی مهاجر از ایران باید تسلط بر زبان آلمانی در سطح ابتدایی را داشته باشد. همسر خارجی با گذراندن سه سال زندگی زناشویی در آلمان پاسپورت به وی تعلق می‌گیرد. بنابراین مهاجرت از راه ازدواج آسان‌ترین و در حین حال حساس‌ترین روش است.

مهاجرت به آلمان از طریق تولد

یکی دیگر از انواع راه‌های مهاجرت به آلمان از طریق تولد است که این خود تابع شرایط و مقررات زیر است:

  • فرزندانی که در خارج از کشور خود با مادری خارجی و پدری آلمانی متولد می‌شوند
  • فرزندانی با مادر آلمانی و متولدشده در کشور آلمان باشند
  • فرزندانی که در خاک آلمان متولد می‌شوند اما والدین مشخصی ندارند
  • فرزندانی که به‌وسیله والدین آلمانی متولد می‌شوند

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *