آلمان

پیچ‌وخم‌ها و شرایط تحصیل رایگان در آلمان

تحصیل رایگان در آلمان

تحصیل رایگان در آلمان یکی از بهترین امکاناتی است که این کشور در اختیار مهاجران قرار می‌دهد. هرچند تمام دانشگاه‌ها و مراکز تحصیلی مشمول قانون تحصیل رایگان نیستند. اما با تحقیق و پرس‌وجو می‌توان شرایط آن را بررسی نمود. برای مثال شرط اصلی برای استفاده رایگان از امکانات تحصیلی دولتی در آلمان، ادامه تحصیل به زبان آلمانی است.

پیچ‌وخم‌ها و شرایط تحصیل رایگان در آلمان

تحصیل رایگان در آلمان یکی از بزرگ‌ترین انگیزه‌هایی است که افراد به فکر مهاجرت به این کشور می‌اندازد. البته آلمان تنها کشوری نیست که امکان تحصیل بدون پرداخت پول را برای آلمانی‌ها و غیر آلمانی‌ها فراهم می‌آورد. اما بدون شک یکی از قدرتمندترین کشورهای جهان است و می‌تواند آینده روشنی برای دانشجویان و محصلان در چنته داشته باشد.

هرچند به‌طورکلی گفته می‌شود تحصیل در آلمان بدون پرداخت هزینه است اما درواقع استفاده از این امکان نیاز به آمادگی‌های قبلی و شرایطی خاص دارد. در این مطلب شما را با این شرایط و چگونگی تحصیل رایگان در آلمان آشنا خواهیم کرد. برای دریافت اطلاعات جزئی‌تر نیز می‌توانید به شرکت ویکو و کارشناسان خبره آن مراجعه کنید.

تحصیلات رایگان در آلمان چه شرایطی دارد؟

اول از همه باید بدانید، تحصیل رایگان مختص دانشگاه‌ها و مراکز تحصیلی دولتی است. مراکزی که به‌طور خصوصی فعالیت دارند، تنها با اخذ شهریه امکان تحصیل را برای افراد فراهم می‌آورند. همچنین باید بدانید قوانین مربوط به تحصیل ممکن است در ایالت‌های مختلف، متفاوت باشد. پس اگر تحصیل رایگان در آلمان هدف اصلی شماست، حتماً باید از قبل درباره مراکز تحصیلی در ایالت‌های گوناگون به‌اندازه کافی تحقیق نمایید. همچنین برای آگاهی از شرایط تحصیل در رشته‌های خاص، برای مثال تحصیل رایگان پزشکی در آلمان، بهتر است با مشاوران ما در شرکت ویکو در ارتباط باشید.

زبان آلمانی، مهم‌ترین شرط استفاده از امکانات رایگان تحصیلی

تحصیل رایگان در آلمان

احتمالاً تیتر بالا به‌اندازه کافی گویای ماجرا است. شما به این شرط می‌توانید از خدمات تحصیل رایگان در مدارس آلمان و دانشگاه‌ها استفاده کنید که بخواهید تحصیلات خود را به زبان آلمانی ادامه دهید. اگر به دنبال یک مدرسه دوزبانه هستید و یا ترجیح می‌دهید رشته دانشگاهی موردنظرتان را در زبان انگلیسی ادامه دهید. باید به دنبال مراکز تحصیلی خصوصی بروید که بدون شک شهریه‌های مشخصی دارند. به‌این‌ترتیب اگر تحصیل رایگان در آلمان برای شما اهمیت زیادی دارد، پیشنهاد می‌کنیم یادگیری زبان آلمانی را از همین امروز آغاز کنید.

مدارکی که برای تحصیل در آلمان باید آماده‌سازید

تفاوتی ندارد قرار است به‌طور رایگان در آلمان درس بخوانید یا می‌خواهید وارد دانشگاه‌های خصوصی شوید. درهرصورت برای اخذ ویزای تحصیلی لازم است از قبل مدارکی را تهیه نمایید؛ اما پیش از همه باید از یک دانشگاه یا مرکز تحصیلی معتبر پذیرش بگیرید. به‌این‌ترتیب اولین قدم برای تحصیل رایگان در آلمان، تهیه و ارسال سوابق تحصیلی قبلی، انگیزه نامه، مدرک زبان (انگلیسی یا آلمانی) و درخواست‌نامه به دانشگاه مورد نظر است. اگر دانشگاه با درخواست شما موافقت کند می‌توانید به سراغ قدم بعدی بروید، یعنی ارائه مدرک پذیرش، پاسپورت، گواهی تمکن مالی، ترجمه مدارک تحصیلی و ریزنمرات و … به سفارت آلمان و به دنبال آن اخذ ویزای تحصیلی. کارشناسان ویکو، اطلاعات کامل در این زمینه را در اختیار شما خواهند گذاشت.

پس از پایان دوره تحصیل رایگان در آلمان چه راهی پیش روی شماست؟

خبر خوب این است که آلمان به دانشجویان مهاجر خود زمانی 18 ماهه می‌دهد. تا بتوانند کارهای خود را در این کشور سروسامان دهند و برنامه‌های آینده خود را طرح‌ریزی کنند. برای مثال اگر دوره تحصیل رایگان کارشناسی در آلمان را به پایان برسانید، دولت این کشور به شما اجازه می‌دهد تا یک سال و نیم بعد در این کشور بمانید و در جستجوی کار مورد نظر خود باشید که این یعنی فرصتی عالی برای تبدیل ویزای تحصیلی به ویزای کاری.

باوجود تمام این توضیحات، بدون شک تحصیل رایگان در آلمان در مقطع فوق‌لیسانس، لیسانس و حتی دبیرستان، دارای پیچ‌وخم‌های قانونی بسیاری است که توضیح آن‌ها در چند سطر نمی‌گنجد. بهترین راه مراجعه به یک کارشناس و مشاور حرفه‌ای درزمینه مهاجرت تحصیلی به آلمان است. می‌توانید از راهنمایی مشاوران دلسوز و کار بلد ما در شرکت ویکو استفاده نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *