ایتالیا

تحصیل در ایتالیا به زبان ایتالیایی

تحصیل در ایتالیا به زبان ایتالیایی

تحصیل در ایتالیا ممکن است پیچیده‌ترین چیز در جهان باشد: اصلاً از کجا شروع می‌کنید؟ آیا به تعدادی از ایتالیایی‌های معروف مانند داوینچی، بورجیا، ورساچه و ویوالدی علاقمند هستید و می‌خواهید وارد رشته‌های مورد نظر این افراد معروف شوید ؟ یا علاوه بر به رشته‌هایی که آنها را متحول کردند، مانند معماری، موسیقی، مهندسی و مد به رشته‌های دیگر یا  تحصیل در ایتالیا به زبان ایتالیایی نیز علاقه دارید.

تحصیل در ایتالیا به زبان ایتالیایی

من فقط می‌توانم روی مناظر درخشان و بخش‌های میراث جهانی یونسکو تمرکز کنم، یا اینکه مردم ایتالیا چقدر عالی هستند، با پاستاها، شراب‌ها، و حرکات دست امضایشان، به هر حال تحصیل در ایتالیا به زبان ایتالیایی بسیار شگفت انگیز به نظر می‌رسد.

چرا تحصیل در ایتالیا؟

  1. دانشگاه‌های ایتالیا مقرون به صرفه هستند

در مقایسه با همتایان غربی خود، دانشگاه‌های دولتی ایتالیا فوق العاده مقرون به صرفه هستند. اگر از یکی از کشورهای اتحادیه اروپا / منطقه اقتصادی اروپا آمده‌اید، سالانه بیش از 4000 یورو پرداخت نخواهید کرد و به راحتی می‌توانید برنامه‌های تحصیلی بسیار ارزان‌تری پیدا کنید.

شهروندان غیر اتحادیه اروپا و منطقه اقتصادی اروپا در برخی موارد از نرخ شهریه یکسانی برخوردارند، اما در برخی دیگر از دانشگاه‌ها هزینه بیشتری می‌پردازند . به همین دلیل است که همیشه باید بررسی کنید که چه شهریه‌ای برای دانشجویان کشورتان اعمال می‌شود.

  1. تجربه آموزش عالی قابل توجه

دانشگاه بولونیا قدیمی‌ترین دانشگاه اروپا است که در سال 1088 تأسیس شده است. این بدان معناست که تقریباً 1000 سال قدمت دارد و هنوز زنده است و امروز نیز در حال فعالیت است!

تحصیل در ایتالیا به زبان ایتالیایی

بولونیا همچنین نام فرآیندی است که توسط منطقه آموزش عالی اروپا (EHEA) برای ایجاد یک سیستم آموزشی منسجم‌تر، یکنواخت‌تر و جذاب‌تر استفاده می‌شود. بسیاری از کشورهای اروپایی از این سیستم پیروی می‌کنند. دیپلم شما در هر کشور دیگری که بخشی از این برنامه باشد به رسمیت شناخته می‌شود. در مجموع، می‌توان گفت که ایتالیا یکی دو چیز در مورد آموزش عالی می‌داند و تجربه طولانی و غنی در این زمینه دارد.

  1. ایتالیا پیشتاز مد و معماری است

یک بازدید از ایتالیا کافی است تا بفهمید چرا از نظر مد، هنر و معماری پیشرو محسوب می‌شود. میلان به عنوان یکی از 4 پایتخت مد جهان، شهر برجسته است. در مورد معماری، گذر از شهرهای جذاب ایتالیا زیبایی و سبک منحصر به فرد ساختمان‌ها را برای شما آشکار می‌کند که به نظر می‌رسد در روند توسعه معماری مدرن گم شده‌اند.

  1. از آب و هوای مدیترانه‌ای لذت ببرید

آفتاب گرم، نسیم دریا، میوه‌ها و سبزیجات خوش طعم – همه عناصر ضروری سبک زندگی مدیترانه‌ای هستند که به دلیل فواید سلامتی و تندرستی آن بسیار مورد توجه است. به عنوان مثال، ساردینیا یکی از معدود “مناطق آبی” در جهان است که افراد در آن اغلب به سن بالای 90 سال می‌رسند.

  1. بازدید از مکان‌های تاریخی شگفت انگیز و زمان بر

وقتی در کلاس نیستید، زمانی را به بازدید از برخی از قدیمی‌ترین و چشمگیرترین مکان‌های تاریخی اروپا اختصاص دهید. از کولوسئوم تا پانتئون، از دره معابد تا اوستیا آنتیکا – همه این مکان‌ها هنوز هاله‌ای از شکوه سابق خود را دارند، هاله‌ای که امروزه هنوز می‌توان آن را حس کرد و کاوش کرد.تحصیل در ایتالیا به زبان ایتالیایی تجربه کنید.

تماس با ما

در کدام دانشگاه‌های ایتالیا تحصیل کنیم؟

اگر شما از آن دسته دانش‌آموزانی هستید که می‌خواهید فقط به بهترین دانشگاه‌ها بروند، بدون توجه به شهری که می‌روید یا استانی که برای شما مناسب‌تر است، همیشه می‌توانید این دانشگاه‌های بسیار توصیه شده را بررسی کنید:

  1. دانشگاه آزاد Bozen-Bolzano
  2. Istituto Europeo Di Design (IED)
  3. Politecnico di Milano
  4. دانشکده مدیریت SDA Bocconi
  5. Università Cattolica del Sacro Cuore

تحصیل در ایتالیا چگونه است؟

همه کسانی که در ایتالیا تحصیل می‌کنند همین را در مورد دانشگاه‌های اینجا می گویند: اساتید و دانشجویان دارای رفتاری دوستانه و مفید هستند، چشم انداز فرهنگی بسیار متنوع است، و معماری دانشگاه‌ها عالی است.

با این حال، اگر قبل از آمدن به اینجا کمی ایتالیایی مطالعه کنید، ممکن است مفید باشد: اگرچه آنها خونگرم و مهربان هستند، ممکن است صحبت کردن با آنها دشوار باشد، زیرا همه به زبان انگلیسی مسلط نیستند. تحصیل در ایتالیا به زبان ایتالیایی عالی‌تر است.

همچنین، اگرچه هزینه‌های تحصیل نسبتاً پایین است، اما باید بورسیه‌های تحصیلی در ایتالیا را بررسی کنید: شانس زیادی برای یافتن بورسیه تحصیلی مناسب شما و گزینه تحصیلی شما وجود دارد.

تحصیل در ایتالیا به زبان ایتالیایی

تحصیل در ایتالیا به زبان ایتالیایی را در چه رشته‌هایی ادامه دهیم؟

با توجه به تعداد پیشگامانی که ایتالیا تولید کرده است، جای تعجب نیست که فهرست رشته‌های «پیش‌جویان» بسیار وسیع و جامع باشد. با این حال، محبوب‌ترین گزینه‌های تحصیل در ایتالیا عبارتند از:

  • کارشناسی ارشد اقتصاد در ایتالیا
  • کارشناسی ارشد در مطالعات منطقه و فرهنگی در ایتالیا
  • کارشناسی ارشد معماری در ایتالیا
  • کارشناسی ارشد در روابط بین الملل در ایتالیا
  • کارشناسی ارشد در طراحی مد در ایتالیا
  • کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی در ایتالیا

کجا در ایتالیا تحصیل کنیم؟

بزرگ‌ترین دانشگاه‌های ایتالیا معمولاً در شهرهای بزرگتر واقع شده‌اند. اگر مطمئن نیستید که کدام هستند، یا صرفاً به دنبال جزئیات مربوط به هزینه‌های زندگی و جغرافیا هستید، همیشه می‌توانید این شهرهای ایتالیا را بررسی کنید:

  • تحصیل در میلان
  • تحصیل در رم
  • تحصیل در Bolzano – Bozen
  • تحصیل در بولونیا
  • تحصیل در فلورانس

برای ویزای تحصیلی ایتالیا به سایت شرکت بین المللی و کاریابی ویکو مراجعه کنید.

تحصیل در ایتالیا به زبان ایتالیایی

چگونه درخواست شود

روند درخواست در ایتالیا می‌تواند پیچیده باشد، اما ما اینجا هستیم تا به کمک و ردیابی خطوط اصلی کمک کنیم. اول از همه، باید با دانشگاه مورد نظر تماس بگیرید و بررسی کنید که آیا مدارک شما واجد شرایط است یا خیر. این با ارزیابی قبلی نشان داده می‌شود، پس از آن دانشگاه به شما بازخورد می‌دهد و به شما می‌گوید که آیا تمام استانداردها را دارید یا خیر.

پس از آن، شما باید یک درخواست پیش از درخواست را در سفارت یا کنسولگری ایتالیا ارسال کنید و سپس اجازه دهید درخواست شما را مدیریت کنند. تا پایان ماه اوت، دانشجویان لیستی از کاندیداهای پذیرفته شده را در صفحه سفارت یا کنسولگری پیدا خواهند کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *