آلمان

آوسبیلدونگ تکنیسین فناوری اطلاعات در آلمان

آوسبیلدونگ تکنیسین فناوری اطلاعات در آلمان

آیا می‌خواهید در آینده یک فرد فنی باشید؟ دریافت آوسبیلدونگ تکنیسین فناوری اطلاعات در آلمان به شما کمک می‌کند در این شغل مشغول به کار شوید. چرا یک برنامه کارآموزی (Ausbildung) را به عنوان تکنسین الکترونیک سیستم فناوری اطلاعات شرکت نمی‌کنید؟

آوسبیلدونگ تکنیسین فناوری اطلاعات در آلمان

آیا می‌خواهید در آینده یک فرد فنی باشید؟ دریافت آوسبیلدونگ تکنیسین فناوری اطلاعات در آلمان به شما کمک می‌کند در این شغل مشغول به کار شوید.
چرا یک برنامه کارآموزی (Ausbildung) را به عنوان تکنسین الکترونیک سیستم فناوری اطلاعات شرکت نمی‌کنید؟

نقش یک تکنسین الکترونیک سیستم IT تحت آوسبیلدونگ تکنیسین فناوری اطلاعات در آلمان

مهندس الکترونیک سیستم‌های IT سیستم‌های پیچیده فناوری اطلاعات را برای مشتریان ایجاد و راه‌اندازی می‌کند. این می‌تواند سیستم‌های تلفن، زیرساخت‌های ارتباطی، رایانه‌ها یا چاپگرها باشد. برنامه‌ریزی ایمنی عملیات، تأمین انرژی، عملکرد و کارایی را در نظر می‌گیرد.

کار متخصصان الکترونیک سیستم‌های IT نه تنها شامل برنامه‌ریزی سیستم‌ها، بلکه نصب آن‌ها نیز می‌شود. شرکت‌ها ممکن است به دلیل اختلالات جزئی یا پیام‌های خطا متحمل ضررهای اقتصادی قابل توجهی شوند. متخصص الکترونیک سیستم فناوری اطلاعات در اسرع وقت به رفع و اصلاح مشکل رسیدگی می‌کند.

آوسبیلدونگ تکنیسین فناوری اطلاعات در آلمان

الزامات برای یک تکنسین الکترونیک سیستم IT تحت آوسبیلدونگ تکنیسین فناوری اطلاعات در آلمان

  • شما از استفاده از فناوری قدردانی می‌کنید و مجذوب رایانه‌ها و ابزارهای دیگر می‌شوید.
  • شما می‌توانید افکار انتزاعی داشته باشید.
  • شما فوق‌العاده مهربان، صبور و بر یافتن راه‌حل متمرکز هستید.

آموزش تکنسین الکترونیک سیستم IT تحت آوسبیلدونگ تکنیسین فناوری اطلاعات در آلمان

برای تبدیل شدن به یک تکنسین الکترونیک سیستم IT، یک برنامه آموزشی دو ساله سه ساله Ausbildung مورد نیاز است. شما در طول این دوره بین یک شرکت آموزشی و یک مدرسه حرفه‌ای جابجا می‌شوید. آن‌ها اصول اولیه کار در صنعت IT را در طول سال اول آموزش Ausbildung و گاهی در سال دوم آموزش می‌دهند.

شما یک ایستگاه کاری راه‌اندازی می‌کنید، از نرم‌افزارهای متعددی برای مدیریت داده‌ها، از جمله مشتریان در شبکه و رسیدگی به درخواست‌های خدمات مشتری استفاده خواهید کرد. همچنین در طول برنامه تجزیه و تحلیل ریسک انجام خواهید داد تا مطمئن شوید که کدام اقدامات احتیاطی ایمنی برای سیستم‌های خاص لازم است. مهندسان الکترونیک که با سیستم‌های IT کار می‌کنند، سیستم‌های جدید را طراحی و راه‌اندازی می‌کنند و سیستم‌هایی را که از قبل وجود داشته‌اند حفظ می‌کنند.

چشم انداز شغلی برای یک تکنسین الکترونیک سیستم IT تحت آوسبیلدونگ تکنیسین فناوری اطلاعات در آلمان

  • تکنسین‌های الکترونیک در سیستم‌های IT آینده روشنی دارند.
  • آن‌ها متخصص در سیستم‌های IT هستند که اکنون در همه مشاغل وجود دارد.
  • علاوه بر ثبات شغلی، گزینه‌های متعددی برای پیشرفت شغلی دارید.
  • مشاغل صنعتی و تجاری کارفرمایان پیشرو تکنسین‌های الکترونیک سیستم‌های فناوری اطلاعات هستند.
  • این شامل مشاغل محلی کوچک، مشاغل متوسط و شرکت‌های بزرگ است.
  • شما در خدمات صحرایی و در محل مشتری کار می‌کنید.

مشاوران در موسسه کاریابی بین‌المللی ویکو برنامه کارآموزی در آلمان را برایتان توضیح خواهند داد. با تخصص خود در فناوری اطلاعات به یک متخصص IT تبدیل شوید و بر دنیای الکترونیک حکومت کنید.

تماس با ما

آوسبیلدونگ در آلمان

برای دانشجویانی که مایل به تحصیل در خارج از کشور هستند، آلمان محبوب‌ترین مقصد است. هزاران دانشجو هر ساله به دنبال فرصتی برای کار و تحصیل به آلمان می‌آیند. آلمان یک سیستم آموزشی عالی دارد که شامل آموزش‌های حرفه‌ای نیز می‌شود. Ausbildung در آلمان امروزه به موضوعی برای بحث در بین دانشجویان تبدیل شده است. این گرایش‌ها اکنون به‌طور فعال توسط دولت حمایت می‌شوند و آمدن و تعقیب Ausbildung را برای دانشجویان خارجی آسان‌تر می‌کنند.

آموزش حرفه‌ای چیست؟

آموزش حرفه‌ای راهی برای کسب مدرک حرفه‌ای در آلمان است. این تئوری و تجربه عملی را ترکیب می‌کند . آوسبیلدونگ تکنیسین فناوری اطلاعات در آلمان یکی از این تخصص‌ها است.

مدت زمان آوسبیلدونگ تکنیسین فناوری اطلاعات در آلمان چقدر است؟

مدت دوره آموزش حرفه‌ای بسته به نوع شغل بین دو تا سه سال و نیم است. با این حال، اکثر اوقات سه سال طول می‌کشد و با یک امتحان نهایی به پایان می‌رسد. در شرایط خاص می‌توان مدت زمان را کوتاه یا تمدید کرد.

کدام سطح زبان برای آوسبیلدونگ تکنیسین فناوری اطلاعات در آلمان مورد نیاز است؟

دانش زبان و فرهنگ آلمانی بسیار مهم است. از این گذشته، کارآموزان باید احساس راحتی کنند و در زندگی روزمره در آلمان به راحتی بگذرانند. زبان تدریس و امتحان در مدارس فنی و حرفه‌ای نیز آلمانی است. به همین دلیل، سطح مورد نیاز معمولاً حداقل B1 است. اگر کارآموزی بخواهد وارد آلمان شود در حالی که همچنان به دنبال کارآموزی است، حداقل سطح B2 مورد نیاز است.

کدام ویزا برای آوسبیلدونگ تکنیسین فناوری اطلاعات در آلمان مورد نیاز است؟

زمانی که بتوانید مدرک کارآموزی را ارائه دهید، یعنی از طریق قرارداد، ویزای دریافت مدرک حرفه‌ای را می‌توان درخواست کرد. برای دوره کارآموزی واجد شرایط، مجوز Bundesagentur für Arbeit (آژانس فدرال استخدام) معمولاً ابتدا به عنوان بخشی از فرآیند ویزا اخذ می‌شود.

آوسبیلدونگ تکنیسین فناوری اطلاعات در آلمان

آیا می‌خواهید برای درخواست اینجا وارد آلمان شوید؟ در این صورت باید برای جستجوی دوره کارآموزی برای ویزا اقدام کنید. این امر به دلیل تصویب Fachkräfteeinwanderungsgesetzes (قانون مهاجرت کارگران ماهر) از 1 مارس 2020 امکان‌پذیر است. با توجه به این قانون، کارآموزان آینده نگر می‌توانند به مدت شش ماه در داخل کشور بمانند تا به دنبال دوره کارآموزی باشند. برای این کار باید شرایط زیر را داشته باشید:

  1. مدرک تحصیلی از یک مدرسه آلمانی در خارج از کشور یا مدرک مدرسه‌ای که واجد شرایط ورود به دانشگاه باشد.
  2. دانش زبان آلمانی حداقل در سطح B2
  3. حداکثر سن 25 سال
  4. مدرکی مبنی بر پوشش هزینه زندگی
حقوق در طول آموزش چقدر بالاست؟

کارآموزان حقوق درون آموزشی دریافت می‌کنند. مقیاس این غرامت بستگی به بخش و منطقه‌ای دارد که کسب و کار در آن واقع شده است. به عنوان مثال، حقوق در آلمان شرقی کمی کمتر از آلمان غربی است، همان‌طور که هزینه زندگی نیز پایین است. از سال 2020، حداقل دستمزد قانونی 515 یورو ماهانه برای سال اول آموزش است. این دستمزد در طول دوره آموزش حرفه‌ای افزایش می‌یابد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *