آلمان

همه‌چیز درباره شرایط اخذ ویزای آلمان

شرایط اخذ ویزای آلمان

شرایط اخذ ویزای آلمان به دلیل حمایت از پناهندگان و شرایط پناهندگی دارای سخت‌گیری فراوانی زمان اعطای ویزا به مهاجران است. هدف از تألیف این نوشتار آشنایی کامل با پروسه اخذ ویزای آلمان و راه‌های معمول برای اقدام به دریافت آن است. جهت کسب راهنمایی‌های لازم در این خصوص با ما همراه باشید.

شرایط اخذ ویزای آلمان چگونه است؟

شرایط اخذ ویزای آلمان به دلیل حمایت از پناهندگان و شرایط پناهندگی دارای سخت‌گیری فراوانی زمان اعطای ویزا به مهاجران است. اگرچه عوامل زیر در تعیین این شرایط نقش مؤثری دارند.

تمکن مالی

تمکن مالی یکی از چندمین شرایط اخذ ویزای آلمان برای هر نفر مقدار مشخصی است که اگر مبلغی واریزی شما کمتر از مبلغ تعیین‌شده باشد، درخواست شما برای ویزا رد می‌شود. واحد این تمکن مالی یورو است که به‌وسیله شعبه صدور آن به امضاء و مهر می‌رسد.

گردش حساب

هدف از گردش حساب مقدار مبلغی خروجی و ورودی از حساب متقاضی نیست بسا که تعداد تراکنشات سه ماه آخر حساب متقاضی را نشان می‌دهد. البته باید تمکن مالی متقاضی جهت داشتن شرایط اخذ ویزای آلمان با گردش حساب وی همخوانی و هماهنگی داشته باشد. در غیر این صورت و با پایین بود تمکن مالی نسبت به گردش حساب ویزای آلمان شمارا رد می‌کند.

ارائه دعوت‌نامه قوی

ارائه دعوت‌نامه از طریق نمایشگاه، شرکت و اعضای خانواده جزء دعوت‌نامه قوی به‌حساب می‌آید. متن این دعوت‌نامه باید شامل تمام مشخصات و اطلاعات متقاضی، محل اقامت و مدت‌زمان وی باشد، حال اگر حمایت مالی شخص دعوت‌کننده شامل حال متقاضی باشد باید در متن درج شود.

تاریخچه‌ی سفری

برای داشتن شرایط اخذ ویزای آلمان تاریخچه‌ی سفری کاربرد آن‌چنانی ندارد ولی اگر در پاسپورت خود ویزای شینگن یا ویزاهای با اعتبار بالا را دارید شانس خود برای اخذ ویزا را افزایش می‌دهید.

مدارک لازم جهت داشتن شرایط اخذ ویزای آلمان

  • تحویل دعوت‌نامه موثق و معتبر
  • رزرو واچر هتل و بلیت دوطرفه رفت‌وبرگشت
  • تمکن مالی و گردش حساب در سه ماه آخر
  • تأییدیه اشتغال به تحصیل
  • تأییدیه اشتغال به کار
  • ارائه تمام اسناد ملکی
  • سند ازدواج
  • تحویل رسید پرداخت هزینه‌ها جهت درخواست ویزا
  • ارائه گذرنامه‌های قبلی، کلیه ویزا و پاسپورت فعلی شخص متقاضی
  • فرم اصلی درخواست اخذ ویزای آلمان

انواع اخذ ویزای آلمان

ویزای نوع A

مدت این ویزا یک یا دو شبانه‌روز است. اگر شما به کشوری سفر کنید که از اعضای شینگن نباشد در زمان پرواز و در فرودگاه کشور آلمان باید توقف کوتاهی داشته باشید تا ویزای فرودگاهی برای شما صادر شود.

ویزای نوع B

مدت‌زمان اعتبار این ویزا پنج روز است. اگر شما به کشوری سفر کنید که از اعضای شینگن باشد در زمان سفر از طریق زمینی، آبی یا هوایی باید توقفی کوتاه در کشور آلمان داشته باشید تا ویزا برای شما صادر شود.

ویزای نوع C

مدت اعتبار این ویزا سه ماه است. این نوع ویزا به ویزای توریستی معروف است بنابراین افراد در مدت این شش ماه می‌توانند سه ماه را در آلمان سپری کنند.

ویزای نوع D

مدت اعتبار این ویزا بیشتر از یک سال است. این نوع ویزای برای افرادی که خواهان اقامت یک سال به بالا هستند صادر می‌شود و بیشتر شامل ویزاهای سرمایه‌گذاری، تحصیلی و کاری می‌باشند.

مدارک لازم جهت شرایط اخذ ویزای آلمان

فرم درخواست

برای اخذ ویزای آلمان ارائه فرم درخواست باید صحیح و طبق اطلاعات موجود پر شود زیرا هرگونه اشتباهی موجب رد فرم درخواست می‌شود.

پاسپورت

پاسپورت شما زمانی معتبر است که حداقل دو صفحه خالی و سه ماه اعتبار داشته باشد.

عکس

عکس ارسالی به سفارت باید مطابق استاندارد آنجا و در طول سه ماه اخیر گرفته‌شده باشد.

بیمه درمانی مسافرتی

این بیمه شامل تصادفات و بیماری‌های شما می‌شود و اگر در آنجا فوت کردید هزینه بازگشت به ایران را به عهده می‌گیرد.

برنامه سفر
اثبات تمکن مالی
پرداخت هزینه درخواست ویزا

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *