ایتالیا

آیا با تحصیل در ایتالیا می توان اقامت دائم دریافت کرد؟

آیا با تحصیل در ایتالیا می توان اقامت دائم دریافت کرد؟

هر تبعه غیر اتحادیه اروپا که می خواهد بیش از سه ماه در ایتالیا بماند(برای تحصیل در ایتالیا) باید برای ویزای اقامت طولانی مدت ایتالیا و همچنین مجوز اقامت ایتالیا (Permesso di Soggiorno) درخواست دهد. شما باید بدون توجه به دلیلی که می خواهید در آنجا زندگی کنید، مانند کار یا تحصیل، برای اجازه اقامت برای ایتالیا اقدام کنید. Permesso di Soggiorno به “اجازه اقامت” ترجمه می شود، زیرا این سندی است که برای اجازه اقامت طولانی مدت در ایتالیا باید به دست میاورید.

آیا با تحصیل در ایتالیا می توان اقامت دائم دریافت کرد؟

کارت اجازه اقامت ایتالیا الکترونیکی است و حاوی یک ریزتراشه و نوار مغناطیسی (مشابه کارت اعتباری) است که می تواند به اطلاعات شخصی شما که به صورت دیجیتالی ذخیره شده است دسترسی داشته باشد. این مقاله راهنمایی در مورد چگونگی درخواست یک تبعه غیر اتحادیه اروپا برای اقامت ایتالیا و پاسخ به سوال آیا با تحصیل در ایتالیا می توان اقامت دائم دریافت کرد؟

چه کسانی واجد شرایط اخذ اقامت ایتالیا و تحصیل درایتالیا هستند؟

از نظر فنی، هر کسی که شرایط ورود به ایتالیا را داشته باشد، می تواند برای اقامت ایتالیا اقدام کند. اگر یک تبعه غیر اتحادیه اروپا هستید، باید برای ویزای اقامت طولانی مدت ایتالیا در کشور خود درخواست دهید که به شما اجازه ورود به ایتالیا را می دهد. شما به ویزای طولانی مدت نیاز دارید زیرا مجوز اقامت ایتالیا تنها زمانی قابل درخواست است که در حال حاضر در ایتالیا باشید.

آیا با تحصیل در ایتالیا می توان اقامت دائم دریافت کرد؟

با این حال، اگر برای مقاصد گردشگری در ایتالیا هستید (با ویزای اقامت کوتاه ایتالیا یا بدون ویزا در صورت معافیت)، نمی توانید برای اقامت ایتالیا اقدام کنید. تنها در صورتی می توانید برای permesso di soggiorno درخواست دهید که از قبل ویزای اقامت طولانی مدت ایتالیا را دریافت کرده باشید.

چگونه برای اجازه اقامت ایتالیا اقدام کنیم؟

شما باید ظرف 8 روز پس از ورود به ایتالیا برای اقامت ایتالیا اقدام کنید. فرآیند درخواست برای permesso di soggiorno به دو بخش تقسیم می شود: اداره پست و Questura.

کیت درخواست اجازه اقامت ایتالیا را دریافت کنید

ظرف هشت روز پس از ورود به ایتالیا، باید کیت درخواست اقامت ایتالیا را از یک اداره پست محلی تحویل بگیرید. به طور خاص، در Sportello Amico یک اداره پست (ufficio postale یا Poste Italiane) جایی که می خواهید زندگی کنید.

با این حال، همه دفاتر پست کیت های درخواست برای اجازه اقامت ایتالیا را ارائه نمی دهند. شما باید یک اداره پست با پیشخوان Sportello Amico پیدا کنید.

تماس با ما

کیت درخواست اجازه اقامت ایتالیا را تکمیل و ارسال کنید

پس از برداشتن کیت درخواست، می توانید اداره پست را ترک کرده و به مکانی آرام بروید تا بتوانید آن را تکمیل کنید. فرم ها به زبان ایتالیایی خواهند بود، پس آماده باشید. در مرحله بعد، باید یک تمبر مارکا دابولو خریداری کنید که باید قبل از ارسال آن را به درخواست خود پیوست کنید. این یک “مهر وظیفه” است که می توانید آن را در tabaccheria پیدا کنید.

شما باید نوعی تمبر مارکا دابولو را که روی کیت درخواست شما درج شده است، خریداری کنید. این هزینه حدود 16 یورو است. پس از تکمیل کیت درخواست خود و همچنین سایر مدارک مورد نیاز، باید آنها را در Sportello Amico جایی که برای اولین بار آنها را دریافت کردید، ارسال کنید. لازم نیست اصل هیچ مدرکی را ارسال کنید، اما در صورت نیاز به دیدن آنها، همراه با فتوکپی برای هر کدام، بیاورید.

اطمینان حاصل کنید که درخواست را تا امضا نکردید پاکت را نبندید، زیرا افسرانی که درخواست شما را رسیدگی می کنند باید ابتدا آنها را بررسی کنند. اگر آنها متوجه شوند که همه چیز درست است، تاریخ قرار ملاقات شما را برای زمانی که باید در Questura (مرکز پلیس محلی) برای بخش دوم درخواست اجازه اقامت ایتالیا خود حاضر شوید، به شما می دهند.

آنها همچنین یک رسید به شما می دهند که به عنوان اجازه اقامت موقت عمل می کند زیرا معمولاً 1 تا 2 ماه به وقت ملاقات کوئستورا می رسد. در صورتی که شخصی بخواهد اجازه اقامت شما را ببیند، باید این رسید را نزد خود نگه دارید تا به آنها اطلاع دهید که در حال دریافت مجوز هستید.

آیا با تحصیل در ایتالیا می توان اقامت دائم دریافت کرد؟

به Questura (مرکز پلیس) بروید

در تاریخ قرار ملاقات خود در Questura، باید اصل تمام مدارکی را که نیاز دارید ، همراه با رسید و نامه حاوی تاریخ قرار ملاقات خود که در اداره پست دریافت کرده اید، همراه داشته باشید. در آنجا، آنها اثر انگشت شما را می گیرند و ممکن است از شما سؤالاتی بپرسند. آنها همچنین به شما اطلاع می دهند که چه زمانی می توانید برای دریافت کارت اقامت ایتالیا خود بازگردید.

شرایط لازم برای مجوز اقامت ایتالیا و تحصیل در ایتالیا

هنگامی که درخواستی برای اجازه اقامت ارائه می کنید، چه در اداره پست و چه در Questura، باید چندین سند پشتیبان داشته باشید.
شرایط اخذ اقامت ایتالیا عبارتند از:

  • چهار عکس در اندازه پاسپورت با عکس ویزای ایتالیا
  • پاسپورت معتبر شما
  • مدارک مربوط به دلیل حضور شما در ایتالیا، مانند مجوز کار یا ثبت نام در مدرسه.
  • تمام مدارکی که هنگام درخواست ویزای بلند مدت ایتالیا در کشور خود ارسال کرده اید.
  • گواهی بیمه سلامت. در برخی موارد، شما ممکن است واجد شرایط دریافت خدمات بهداشتی رایگان باشید، در حالی که در برخی دیگر، ممکن است مجبور به پرداخت هزینه سالانه باشید. شما می توانید با ثبت نام در آژانس سلامت محلی خود (Azienda Sanitaria Locale) شروع به دریافت بیمه درمانی ایتالیا کنید.

در نظر داشته باشید که تمامی مدارک مورد نیاز باید به صورت اصل و فتوکپی باشد. شما اصل را در Questura و فتوکپی را در اداره پست ارسال خواهید کرد.

آیا با تحصیل در ایتالیا می توان اقامت دائم دریافت کرد؟

انواع مجوزهای اقامت ایتالیا

نوع اجازه اقامتی که دریافت می کنید به دلیلی که می خواهید در ایتالیا زندگی کنید، یعنی به نوع ویزای طولانی مدت شما بستگی دارد. به این ترتیب، شما می توانید برای اجازه اقامت ایتالیا برای کار، تحصیل یا الحاق خانواده درخواست دهید.

همچنین یک مجوز اقامت انتخابی وجود دارد که به دارنده آن اجازه می‌دهد در صورت داشتن منبع درآمد جایگزین، مانند دارایی، بازنشستگی و …، بدون کار در ایتالیا بمانند. این اجازه اقامت بازنشستگی نیز نامیده می‌شود.

در غیر این صورت، اگر می خواهید در ایتالیا کار کنید، به یک مجوز کار جداگانه نیاز خواهید داشت که کارفرمای شما باید قبل از سفر شما به ایتالیا برای دریافت آن اقدام کند. برای اطلاعات بیشتر در مورد مجوز کار به مقالات شرکت بین المللی ویکو درباره مهاجرت تحصیلی به ایتالیا مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *