ایتالیا

آمادگی برای ثبت نام در دانشگاه های ایتالیا

آمادگی برای ثبت نام در دانشگاه های ایتالیا

قبل از درخواست ثبت نام در دانشگاه های ایتالیا، ابتدا باید بررسی کنید که آیا مدارک شما برای تحصیلات عالی در ایتالیا مناسب است یا خیر. با دانشگاهی که می خواهید در آن ثبت نام کنید تماس بگیرید و درخواست ارزیابی اولیه کنید. دانشگاه نظراتی را در مورد واجد شرایط بودن شما ارائه خواهد کرد.

آمادگی برای ثبت نام در دانشگاه های ایتالیا

اگر استانداردهای لازم را در آن دانشگاه دارید، باید درخواست پیش ثبت نام را به نزدیکترین سفارت یا کنسولگری ایتالیا در کشور خود ارسال کنید. اساساً، این درخواست و مدارک شما را به موسسه آموزش عالی ایتالیایی که در آن ثبت نام کرده اید ارسال می کند. این مقاله به بررسی آمادگی برای ثبت نام در دانشگاه های ایتالیا می پردازد.

نکاتی در مورد درخواست برای تحصیل دانشگاهی در ایتالیا

مانند درخواست ویزای دانشجویی در ایتالیا، مراحل درخواست برای دانشگاه بستگی به کشور مبدا شما دارد. شهروندان اتحادیه اروپا و شهروندان غیر اتحادیه اروپا که قبلاً در ایتالیا اقامت دارند، شما مستقیماً به دانشگاه درخواست می دهید. شهروندان غیر اتحادیه اروپا باید مراحل پیش از درخواست را طی کنند.

دانش آموزان پذیرفته شده معمولاً بر اساس میانگین نمره آنها از تحصیلات قبلی خود نمره گذاری می شوند. با دانشگاه انتخاب شده تماس بگیرید و حداقل نمره مورد نیاز برای دریافت مدرک مورد نظر خود را مشاهده کنید.

همچنین، ممکن است مجبور شوید در آزمون های ورودی خاصی برای برخی از رشته های تحصیلی تخصصی مانند پزشکی، مهندسی و معماری شرکت کنید.

آمادگی برای ثبت نام در دانشگاه های ایتالیا

الزامات زبان برای دانشگاه ایتالیا

دانشگاه های ایتالیا برنامه های تحصیلی را به دو زبان ایتالیایی و انگلیسی ارائه می دهند. علاوه بر این، اکثر برنامه های تحصیلی به زبان انگلیسی برای دوره های کارشناسی ارشد و دکترا در دسترس هستند. در برخی از دانشگاه های ایتالیا، ممکن است این امکان را داشته باشید که برای مدرک زبان ایتالیایی درخواست دهید، اما می توانید تکالیف و امتحانات را به زبان انگلیسی انجام دهید.

آمادگی برای ثبت نام در دانشگاه های ایتالیا: آزمون های زبان مورد قبول دانشگاه های ایتالیا

CILS (گواهی زبان ایتالیایی به عنوان یک زبان خارجی): امتحان ممکن است در ایتالیا یا در موسسات فرهنگی ایتالیایی که در سراسر جهان پخش شده اند برگزار شود.
آیا می توانم در ایتالیا به زبان انگلیسی تحصیل کنم؟

اگر برای مدرک زبان انگلیسی درخواست می دهید، باید مدرکی دال بر مهارت خود در این زبان ارائه دهید.

مدارک مورد قبول زبان انگلیسی در ایتالیا عبارتند از:

  • آزمون تافل
  • آزمون ریدینگ و لیسنینگ آیلتس
  • امتحان کمبریج

دانش‌آموزانی که می‌توانند نشان دهند که مدرک لیسانس زبان انگلیسی را (حداقل برای یک دوره سه ساله) خوانده‌اند، نیازی به ارائه هیچ یک از این گواهی‌ها به زبان انگلیسی ندارند.

تماس با ما

مدارک مورد نیاز برای پذیرش دانشگاه در ایتالیا

  1. مدارک هویتی/گذرنامه (فتوکپی)
  2. فایل علمی: برنامه های تحصیلی دقیق/شرح دوره (البته باید شامل تعداد ساعات فعالیت آموزشی باشد که طبق برنامه درسی خود انجام داده اید).
  3. رزومه
  4. توصیه نامه
  5. جلد نامه
  6. مدرک زبان (انگلیسی یا ایتالیایی)
  7. نمونه کارها (فقط برای دانشجویان متقاضی معماری، شهرسازی یا هر برنامه طراحی)
  8. نمره رسمی برای آزمون SAT یا ACT

آمادگی برای ثبت نام در دانشگاه های ایتالیا: مهلت درخواست دانشگاه های ایتالیا

مهلت درخواست برای دانشگاه های ایتالیا بسته به هر موسسه متفاوت است. اما معمولاً از اواسط آوریل تا اواسط می برای شهروندان غیر اتحادیه اروپا انجام می شود و برای متقاضیان اتحادیه اروپا و دانشجویان بین المللی که دارای مجوز اقامت در ایتالیا هستند تا اواسط ژوئن ادامه دارد. این برای کسانی است که مثلا برای پذیرش در مقطع کارشناسی ارشد درخواست می کنند. بنابراین، همیشه باید موسسه ای را که می خواهید در آن ثبت نام کنید بررسی کنید (سعی کنید در اسرع وقت درخواست دهید).

علاوه بر این، دانش آموزان نامه اعلان خود را در مورد پذیرش (یا رد شدن) در ماه آگوست دریافت می کنند. این نامه همچنین حاوی تاریخ شرکت در هر آزمونی است در صورتی که برای برنامه های تحصیلی با مکان های تحصیلی محدود درخواست می دهید. همچنین تاریخ دقیق امتحان زبان ایتالیایی که مانند امتحانات ورودی معمولاً در ماه سپتامبر برگزار می شود نیز در آن ذکر شده است.

آمادگی برای ثبت نام در دانشگاه های ایتالیا

دانشگاه های ایتالیا برای دانشجویان بین المللی

در اینجا تعدادی از محبوب ترین دانشگاه های بین المللی در ایتالیا آورده شده است. شما می توانید آنها را بررسی کنید و آنها را برای شروع ماجراجویی در خارج از کشور در ایتالیا در نظر بگیرید.

  • دانشگاه پیزا
  • دانشگاه POLI.design در میلان
  • دانشگاه پادووا
  • دانشگاه تورین
  • Università Cattolica del Sacro Cuore
  • دانشگاه Ca’ Foscari ونیز
  • مدرسه اقتصاد اروپا در میلان

آمادگی برای ثبت نام در دانشگاه های ایتالیا: مراحل پس از دریافت نامه پذیرش

برای درخواست تحصیل در دانشگاه در ایتالیا، باید آماده باشید تا پس از فرآیند درخواست، اقدامات بیشتری را انجام دهید. یکی از مهمترین آنها درخواست ویزا است. با ثبت نام در پلیس محلی Questura ظرف هشت روز پس از ورود خود به ایتالیا، برای اجازه اقامت درخواست دهید.

دانشجویان باید پس از ورود به ایتالیا، قبل از شروع کلاس های خود، به طور رسمی در دانشگاه ثبت نام کنند. در نهایت، برای جزئیات بیشتر در مورد درخواست برای یک دانشگاه ایتالیایی، همیشه می توانید با وزارت آموزش عالی، دانشگاه ها و تحقیقات ایتالیا تماس بگیرید.

 

چرا تحصیل در ایتالیا؟

40 دانشگاه در ایتالیا در رتبه بندی دانشگاه های جهانی QS رتبه بندی می شوند. این دانشگاه ها به خوبی شهرت دارند و مراکز آموزش عالی در اروپا هستند. اما ایتالیا چیزی فراتر از یک کشور با تحصیلات عالی است. آشپزی و معماری آن باعث می شود که دلیل انتخاب آن قابل درک باشد. تحصیل در ایتالیا یک کار پرهزینه است. آموزش با کیفیت نکته قابل توجهی است که باید در نظر گرفت. اجازه دهید به چند دلیل برای تحصیل در ایتالیا نگاه کنیم.

آمادگی برای ثبت نام در دانشگاه های ایتالیا

  • کیفیت بالای آموزش
  • شما این شانس را خواهید داشت که در محیطی فراگیر یاد بگیرید
  • شما می توانید غذاهای ایتالیایی اصیل را کشف کرده و بخورید
  • دوره های تحصیلی در خارج از کشور برای هر رشته، از ارتباطات و هنر گرفته تا علم وجود دارد
  • ایتالیا خانه 40 دانشگاه چشمگیر و شگفت انگیز در جهان است
  • دانشگاه های معتبر و رتبه بندی شده
  • فرهنگ ایتالیایی را از نزدیک تجربه خواهید کرد
  • مناظر زیبا و سفر ارزان
  • امکانات روز دنیا
  • دانشکده های کهنه کار مملو از محققان و دانشمندان است
  • گزینه های برنامه های مختلف در دسترس هستند
  • دانشگاه هایی مانند دانشگاه بولونیا و دانشگاه بوکونی دوره های آموزشی به زبان انگلیسی را ارائه می دهند
  • برنامه های انگلیسی زبان به دانشجویان متفرقه تر اجازه می دهد. این اجازه را می دهد تا گروه رقابتی بیشتری از متقاضیان برای دانشگاه های برتر ایتالیا وجود داشته باشد.

برای اطلاعات بیشتر به وب سایت گروه مهاجرتی و کاریابی ویکو مراجعه نمائید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *