آلمان

امتیازات کارت دانشجویی در آلمان: حمل‌ونقل رایگان، تخفیفات

امتیازات کارت دانشجویی در آلمان

تحصیل در آلمان به‌طورکلی چندان پرهزینه نیست؛ زیرا دانشگاه‌های دولتی همگی رایگان هستند و تنها هزینه‌ای برای ثبت‌نام دریافت می‌کنند. امتیازات کارت دانشجویی در آلمان به شکلی است که می‌تواند هزینه‌های زندگی دانشجو را کاهش دهد. برای مثال به‌وسیله این کارت شما می‌توانید بدون پرداخت هیچ هزینه‌ای از امکانات حمل‌ونقل شهری و حتی برون‌شهری استفاده نمایید.

امتیازات کارت دانشجویی در آلمان: حمل‌ونقل رایگان، تخفیفات

این سال‌ها آلمان به یکی از محبوب‌ترین مقصدها برای دانشجویان بین‌المللی و خصوصاً ایرانی تبدیل شده است. یکی از دلایل این محبوبیت امتیازاتی است که دولت آلمان در اختیار دانشجویان قرار می‌دهد، مانند امتیازات کارت دانشجویی در آلمان. چنین امتیازاتی به دانشجویان کمک می‌کند تا بتوانند آسان‌تر و بدون داشتن دغدغه‌های مالی، زندگی دانشجویی خود را پشت سر بگذارند. در این مطلب می‌خواهیم به‌طور دقیق‌تر درباره این امتیازات و خصوصاً امتیازاتی که به‌واسطه صدور کارت دانشجویی در اختیار فرد قرار می‌گیرد، صحبت کنیم. اگر برنامه‌ای برای مهاجرت تحصیلی به آلمان دارید، مطالعه این مطلب و همچنین مشورت با کارشناسان ویکو برای شما سودمند خواهد بود.

امتیازات کارت دانشجویی در آلمان چیست؟

خوب است بدانید تحصیل در آلمان و در دانشگاه‌های خصوصی رایگان است. این یعنی شما در صورت دریافت پذیرش از این دانشگاه‌ها تنها لازم است برای هر ترم مبلغی ناچیز، حدود 300 یورو برای ثبت‌نام و دریافت کارت دانشجویی بپردازید. این کارت هم مدرکی برای اثبات دانشجو بودن شما به‌حساب می‌آید و هم امتیازات متفاوتی برای شما به همراه دارد:

  • شاید بتوان گفت مهم‌ترین امتیازات کارت دانشجویی در آلمان مربوط به وسایل حمل‌ونقل است. به کمک این کارت شما می‌توانید در مناطق اطراف، بدون پرداخت هیچ هزینه‌ای از امکانات حمل‌ونقل استفاده کنید.
  • همچنین وجود این کارت به شما این امکان را می‌دهد. تا برای خرید برخی از کالاها از تخفیف‌های عالی دانشجویی بهره ببرید. از این طریق هزینه زندگی دانشجو در آلمان تا حد امکان کاهش می‌یابد.

برای کسب اطلاعات دقیق‌تر درباره شرایط تحصیل و استفاده از کارت دانشجویی در آلمان، با کارشناسان مجموعه ویکو در ارتباط باشید.

امتیازات کارت دانشجویی در آلمان

خدمات بیمه دانشجویی در کنار حمل‌ونقل رایگان

به‌جز امتیازات کارت دانشجویی در آلمان که در بخش قبل درباره آن صحبت شد، دانشجو بودن در آلمان امتیازات دیگری نیز دارد. تمام دانشجویان در این کشور حتماً باید تحت پوشش بیمه درمانی آلمان باشند. به‌واسطه آن می‌توانند در هر نقطه‌ای از این کشور، خدمات درمانی رایگان دریافت نمایند. خوب است بدانید هزینه بیمه دانشجویی در آلمان حدود 160 یورو محاسبه می‌شود. خبر خوب این است که دولت آلمان نیمی از آن را بر عهده می‌گیرد. یعنی هر دانشجو ماهیانه تنها 80 یورو برای بیمه سلامت پرداخت می‌نماید.

تأمین هزینه زندگی باوجود امتیازات کارت دانشجویی در آلمان چگونه خواهد بود؟

به‌طورکلی هزینه زندگی در آلمان نسبت به بسیاری از دیگر کشورهای اروپایی بسیار منطقی به نظر می‌رسد. هرچند شهر محل زندگی، نوع دانشگاه، سبک زندگی و … همگی در میزان هزینه‌ها تأثیر دارند، اما به‌طورکلی یک دانشجو در آلمان با صرف هزینه‌ای حدود 550 تا 750 یورو در ماه می‌تواند از پس زندگی در این کشور بربیاید. خوب است بدانید استفاده از امتیازات کارت دانشجویی در آلمان، حتی اگر محدود به حمل‌ونقل رایگان باشد، حداقل 200 تا 300 یورو در ماه از هزینه یک دانشجو در آلمان کم می‌کند. در کنار تمام این موارد، امکان کار دانشجویی به مدت 20 ساعت در هفته برای دانشجویان وجود دارد. در بسیاری از موارد می‌توان با حقوق دانشجویی و امتیازات گفته‌شده، به شکلی معمول هزینه‌های یک زندگی دانشجویی یک‌نفره را تأمین نمود.

بااین‌حال اگر قصد دارید برای تحصیل به این کشور سفر کنید باید حساب‌شده و با برنامه‌ریزی دقیق اقدام کنید. کارشناسان و مشاوران ما در ویکو آماده هستند تا در این زمینه شما را راهنمایی کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *