آلمان

نحوه اخذ ویزای بلو کارت آلمان

ویزای بلو کارت آلمان

امروزه با منعطف شدن قوانین مهاجرت به کشورهای اروپایی ازجمله آلمان شرایط بهتری فراهم‌شده است تا افراد بتوانند از طریق ویزای بلو کارت آلمان وارد این کشور شوند. کشور آلمان یکی از بهترین کشورهای اتحادیه اروپا می‌باشد که ازلحاظ شرایط کاری آسان مقصد مهمی برای مهاجران کاری می‌باشد. این کشور ازلحاظ نیروی کاری متخصص دچار کمبود است. ناچارا شرکت‌های آلمانی نیروی متخصص با دانش و تحصیلات بالا را از بین اتباع غیراروپایی انتخاب می‌کنند.

ویزای بلوکارت آلمان چیست؟

مهاجرت به کشور آلمان از طریق ویزای بلوارت آلمان یا اقامت کاری یکی از پرطرفدارترین شیوه‌های مهاجرت در بین افراد خارج از اتحادیه اروپا می‌باشد. این کشور به لحاظ اقتصادی قدرتمند است و ازلحاظ علوم مهندسی و صنعتی جزء برترین کشورهای جهان می‌باشد‌ متخصصان در هر رشته‌ای می‌توانند در بازار کار این کشور فعالیت کنند و از مزایای جذاب‌ترین بازار جهانی بهره‌مند شوند. کمبود نیروی متخصص در این کشور شانس جذب نیرو را از سایر کشورها افزایش داده است و قوانین تصویب‌شده در مورد مهاجرت کاری این کشور باهدف حفظ جایگاه اقتصادی این کشور می‌باشد و به نحوی تهیه و تدوین‌شده است که اخذ بلو کارت برای متخصصین آسان‌تر شود.

انواع ویزای بلو کارت آلمان

ویزای بلوارت آلمان با چند روش قابل اخذ می‌باشد.

ویزای جستجوی کار یا جاب سیکر: گاهی فرد برای پیدا کردن یک شغل مناسب در کشور آلمان از این نوع ویزا استفاده می‌کند. این مورد در صورتی است که فرد جاب آفر یا پیشنهاد شغلی نداشته باشد‌. با داشتن این ویزا با مدت محدود ۶ ماه شما می‌توانید شغل مناسب خود را در این کشور پیدا کنید. بعد از پیدا کردن شغل و بستن قرارداد می‌توانید زمان اقامت را تمدید کنید. این قراردادها طبق قانون کار در کشور آلمان بسته می‌شود و مورد تائید دولت است؛ و پس از تائید و نهایی شدن ویزای جستجوی کار تبدیل به ویزای بلو کارت یا بلو کارت می‌شود‌. درواقع شرایط خاص و ویژه‌ای برای این نوع ویزا در نظر گرفته نشده و تنها باید در حوزه‌ای فعالیت کند و به کار مشغول شود که مرتبط با رشته تحصیلی او باشد.

ویزای بلو کارد یا بلو کارت، اقامت کاری آلمان:

داشتن کارت آبی یا EU Blue card درواقع به معنی اجازه کار می‌باشد. و برای کلیه کشورهای عضو اتحادیه اروپا معتبر می‌باشد‌. افرادی که موفق به اخذ این کارت می‌شکند می‌توانند در کشورهای عضو اتحادیه اروپا کار و فعالیت نمایند. قوانینی که برای اخذ این ویزا در نظر گرفته‌شده تنها برای این است که نیروهای متخصص بتوانند راحت‌تر در کشورهای اروپایی فعالیت کنند.

شرایط لازم برای اخذ ویزای بلو کارت آلمان

اقامت کاری آلمان یا اصطلاح رایج اقامت کاری آلمان نیاز به داشتن تحصیلات، تخصص و سابقه کاری و حرفه‌ای در ارتباط با شغل و حرفه‌ی موردنظر دارد. جدای از این شرایط داشتن مدرک زبان آلمانی بسیار مهم است و جزء شرایط اصلی اخذ این ویزا می‌باشد.

داشتن جاب آفر مورد تائید کارفرمای آلمانی

داشتن پیشنهاد شغلی (Job Offer) مورد تائید از کارفرماهای آلمانی

* آشنایی با زمینه شغلی و ارتباط با شرکت‌های معتبر درزمینهٔ تحصیلی و حرفه‌ای ازجمله مواردی است. که احتمال دریافت ویزا را برای متقاضی افزایش می‌دهد.

در شغلی که فرد قصد ورود دارد متخصص باشد و آشنایی لازم با آن را داشته باشد. هر چه سطح سواد و دانش فرد در خصوص شغل بالا باشد احتمال دریافت ویزا برای او بیشتر است.

ارائه دادن مدارک تحصیلی معتبر برای دریافت تأییدیه ZAB

مدارک فنی و حرفه‌ای تائید نیستند و باید مدارک معتبرتری برای تائید داشته باشید.

اثبات بیمه تأمین اجتماعی حداقل دو سال

آشنایی با زبان آلمانی

مدرک زبان باید حداقل سطح B1 یا A2 باشد.

خوشحال هستیم که ویکو را برای کسب اطلاعات خود در این زمینه برگزیده اید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *