آلمان

شغل پزشکی برای مهاجرت کاری به آلمان

شغل پزشکی برای مهاجرت کاری به آلمان

آیا می‌دانستید که در سال 2020، آلمان 57000 پزشک خارجی را استخدام کرد؟ 32000 نفر از این تعداد اتباع غیر اتحادیه اروپا بودند. به دلیل پیری جمعیت و پزشکان فعلی که در حال بازنشستگی هستند، نیاز به پزشک بسیار زیاد است و در آلمان در حال افزایش است.

مهاجرت به آلمان به عنوان یک پزشک در حال افزایش است و اگر واجد شرایط هستید، این شانس را دارید که به قوی‌ترین اقتصاد اروپا برسید. شما فقط باید در مورد فرآیند و الزامات آن بدانید این مقاله به بررسی شغل پزشکی برای مهاجرت کاری به آلمان می‌پردازد. برای اطلاعات بیشتر در خصوص ویزای کاری آلمان به شرکت کاریابی ویکو مراجعه کنید.

شغل پزشکی برای مهاجرت کاری به آلمان

پزشکان در آلمان موردنیاز هستند و این امر به ویژه پس از همه‌گیری کووید-19 صادق شده است. ضرورت با متخصصان و حوزه‌های مختلف است، بنابراین موقعیت‌های شغلی و فرصت‌های زیادی برای شما وجود خواهد داشت.

این شانس در شهرهای کوچک و مناطق روستایی نیز بیشتر است. اما، باید بدانید که پزشک بودن در آلمان چندان آسان نیست. قوانین و مقرراتی وجود دارد که باید رعایت کنید. در بخش‌های زیر می‌توانید از موارد موردنیاز برای پزشک شدن در آلمان مطلع شوید.

فرصت‌های شغلی پزشک در آلمان چیست؟

طیف وسیعی از فرصت‌های شغلی برای پزشک در آلمان وجود دارد. این کشور به پزشک نیاز دارد و از متقاضیان بین‌المللی استقبال می‌کند. شما می‌توانید در:

  1. بیمارستان‌ها
  2. کلینیک‌ها
  3. مراکز بهداشتی و درمانی
  4. خدمات مراقبت از سالمندان
  5. خدمات مراقبت در منزل
  6. ادارات دولتی به عنوان محقق
  7. شرکت خصوصی به عنوان بازسازی کننده
  8. تحقیقات پزشکی
  9. تدریس در رشته‌های دانشگاهی
  10. ادارات بهداشت عمومی،
  11. شرکت‌های بیمه سلامت
  12. دانشمند فناوری پزشکی
  13. صنعت داروسازی

شغل پزشکی برای مهاجرت کاری به آلمان

کار کنید. به یاد داشته باشید که اولین واکسن کووید-19 توسط یک شرکت آلمانی با روشی کاملاً جدید ساخته شد. حتی اگر نمی‌توانید یا نمی‌خواهید به عنوان یک پزشک کار کنید و به طبابت بپردازید، همیشه فرصت‌های شغلی برای شما در کشور وجود دارد.

بخش خصوصی قوی است و همیشه به دنبال افراد ماهر است. دولت و مراکز تحقیقاتی هم همین‌طور است.

شرایط مهاجرت به آلمان و شغل پزشکی برای مهاجرت کاری به آلمان

همه افراد واجد شرایط دکتر شدن در آلمان نیستند. برای واجد شرایط بودن به موارد زیر نیاز دارید:

پروانه پزشکی

برای کار در آلمان به عنوان پزشک، باید مجوز پزشکی دریافت کنید که به آن “تصویب” می‌گویند. دولت مسئول صدور مدارک است. هنگامی که آن را دریافت کردید، در کل قلمرو آلمان معتبر است و هیچ تاریخ انقضایی با آن وجود ندارد زیرا در تمام طول عمر شما معتبر است.

پیشنهاد کار و شغل پزشکی برای مهاجرت کاری به آلمان

شرط بعدی داشتن یک پیشنهاد شغلی از یک کارفرما، مرکز پزشکی یا بیمارستان آلمانی است. شما باید در وب‌سایت‌هایی که چنین مشاغلی را ارائه می‌دهند جستجو کنید و برای آن‌ها درخواست دهید. برای کار در آلمان به عنوان پزشک به تأیید کارفرما نیاز دارید.

اگر مدارک خود را در یک کشور خارجی دریافت کرده‌اید، باید معادل مدارک آلمانی باشد. این امر به ویژه برای گواهی‌های پزشکی که در خارج از اتحادیه اروپا به دست آمده است صادق است. فرآیند ارزیابی آن‌ها کمی بیشتر طول می‌کشد.

تا زمانی که مجوز پزشکی خود را دریافت نکنید، می‌توانید با درخواست برای «Berufserlaubnis» (مجوز پزشکی موقت. این مجوز به شما امکان می‌دهد در آلمان کار کنید، در حالی که منتظر گواهینامه خود هستید و مقامات واجد شرایط بودن شما را بررسی می‌کنند.

هنگامی که “Berufserlaubnis” را دریافت کردید، ممکن است به عنوان یک رزیدنت پزشکی یا با کار و تحصیل در تخصص پزشکی خود شروع به کار کنید. ممکن است مدتی طول بکشد تا صلاحیت پزشکی شما بررسی شود. بستگی به تخصص شما دارد.

تماس با ما

الزامات زبان و شغل پزشکی برای مهاجرت کاری به آلمان

تسلط به زبان برای پزشکانی که قصد مهاجرت به آلمان را دارند الزامی است. برخی از رشته‌ها و دوره‌ها به زبان انگلیسی تدریس می‌شوند، اما در مورد پزشکان این‌طور نیست.

شما حداقل به سطح B2 از مهارت زبان آلمانی برای عمومی نیاز دارید. در بیشتر موارد، به آلمانی پزشکی سطح C1 نیاز دارید.

به یاد داشته باشید که هر ایالت فدرال قوانین خاص خود را برای پزشکان دارد. شما باید قوانین ایالتی را که می‌خواهید به آن مهاجرت کنید پیدا کنید و آن‌ها را اجرا کنید. برای الزامات زبان نیز صادق است.

شما اغلب مجبورید آزمونی به نام Fachsprachenprüfung را بگذرانید تا تأییدیه خود را دریافت کنید. دانش کتبی و شفاهی شما از دانش پزشکی آلمان را آزمایش می‌کند. برای آمادگی می‌توانید از برخی آموزشگاه‌های زبان کمک بگیرید.

الزامات حقوق و دستمزد و شغل پزشکی برای مهاجرت کاری به آلمان

پیشنهاد شغلی شما باید شرایط پرداخت را برآورده کند.

پزشک در آلمان شغلی است که درآمد خوبی دارد و حتی حقوق اولیه آن بالاست. البته حقوق شما به دانش، تجربه کاری و منطقه‌ای که در آن کار می‌کنید بستگی دارد. میانگین حقوق دستیار پزشک حدود 65000 یورو است. در ضمن برای متخصص 80000 یورو می‌باشد. اگر در بیمارستان شغلی پیدا کنید، با سال‌ها تجربه در بیمارستان بزرگ خواهید شد.

بالاترین دستمزد در این منطقه برای پزشکان ارشد است که حدود 278000 یورو در سال دریافت می‌کنند.

نکته‌ای که باید به خاطر بسپارید این است که یک پزشک مسئولیت‌ها و وظایف زیادی دارد. مهم‌ترین چیز زندگی مردم است. بنابراین شما از اشتباهات خلاص نخواهید شد. قوانین هستند و هیچ استثنایی وجود ندارد.

امتیاز مهارت و شغل پزشکی برای مهاجرت کاری به آلمان

آزمون‌هایی برای ارزیابی دانش و توانایی شما به عنوان یک پزشک وجود دارد. برای واجد شرایط بودن باید 80 درصد از نمرات موردنیاز در این نمونه‌ها را کسب کنید.

به خاطر داشته باشید که مقامات آلمانی نسبت به افراد غیر اتحادیه اروپا که به عنوان پزشک وارد کشور می‌شوند سختگیر هستند. بنابراین باید سخت تلاش کنید تا ثابت کنید که صلاحیت کار به عنوان پزشک در کشور را دارید.

شغل پزشکی برای مهاجرت کاری به آلمان

الزامات آموزشی

مدرک تحصیلی شما باید بالای 15 باشد تا توسط مقامات آلمانی قبول شوید. بهتر است برای بهبود معدل خود تا حد امکان سخت مطالعه کنید. در تعیین صلاحیت شما یک نکته ضروری است.

سن و سابقه کار

حداکثر سن برای پزشکانی که به آلمان مهاجرت کرده‌اند 50 سال است. همچنین باید حداقل دو سال سابقه کار داشته باشید. بهتر است هر چه زودتر تصمیم خود را بگیرید تا شانس پذیرش خود را افزایش دهید. همچنین، تا جایی که می‌توانید تجربه کاری جمع‌آوری کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *