آلمان

اطلاعاتی درباره کارت آبی (بلوکارت) آلمان

کارت آبی (بلوکارت) آلمان

کارت آبی (بلوکارت) آلمان اتحادیه اروپا آلمان (Blaue Karte) یک مجوز اقامت آلمان برای کار است که برای اتباع غیر اتحادیه اروپا که تحصیلات دانشگاهی دارند و در موقعیت‌های خوبی در آلمان کار خواهند کرد، صادر می‌شود. برای واجد شرایط بودن برای کارت آبی، حقوق شما باید بالاتر از میانگین ملی باشد.

کارت آبی (بلوکارت) آلمان

کارت آبی (بلوکارت) آلمان اتحادیه اروپا آلمان (Blaue Karte) یک مجوز اقامت آلمان برای کار است که برای اتباع غیر اتحادیه اروپا که تحصیلات دانشگاهی دارند و در موقعیت‌های خوبی در آلمان کار خواهند کرد، صادر می‌شود. برای واجد شرایط بودن برای کارت آبی، حقوق شما باید بالاتر از میانگین ملی باشد.

چه کسی می‌تواند برای کارت آبی (بلوکارت) آلمان اتحادیه اروپا برای آلمان درخواست دهد؟

اگر شرایط زیر را دارید می‌توانید برای کارت آبی (بلوکارت آلمان) درخواست دهید:

1. شما دارای مدارک علمی و حرفه‌ای هستید

شما باید مدرک تحصیلی عالی داشته باشید، چه آلمانی و چه از دانشگاهی که در آلمان به رسمیت شناخته شده است.
برخی از مشاغل مانند بهداشت، حقوق، استاد دانشگاه و مهندسی دارای مقررات هستند، بنابراین علاوه بر ارائه مدرک خود، باید آن را نیز به رسمیت بشناسید. الزامات تشخیص بر اساس حرفه شما متفاوت هستند.

2. شما یک پیشنهاد شغلی مناسب با شرایط خود دارید

شما باید یک پیشنهاد کاری مشخص از یک کارفرمای آلمانی داشته باشید. هنگامی که برای کارت آبی (بلوکارت) آلمان درخواست می‌کنید، باید یک قرارداد کاری ارسال کنید که در آن موقعیت و حقوقی که به شما پیشنهاد می‌شود را ذکر کنید.
به یاد داشته باشید، شما باید برای یک کارفرما کار کنید. شما نمی‌توانید به عنوان خود اشتغال کارت آبی (بلوکارت) المان دریافت کنید.

کارت آبی (بلوکارت) آلمان

3. حقوق شما حداقل 1.5 برابر میانگین کشوری است

حقوقی که دریافت می‌کنید باید حداقل یک و نیم برابر میانگین حقوق ملی در آلمان باشد. در سال 2022، متقاضی باید حداقل حقوق ناخالص (قبل از مالیات) 56400 یورو به دست آورد که از 56800 یورو در سال 2021 کاهش یافته است.

اگر برای شغلی در زمینه‌ای با کمبود درخواست می‌کنید (علوم، پزشکی، مهندسی، فناوری اطلاعات، معماری و غیره)، اگر حداقل حقوق شما 44304 یورو در سال باشد، ممکن است کارت آبی (بلوکارت) آلمان دریافت کنید. برای دریافت کارت آبی اتحادیه اروپا با حقوق کمتر، نیاز به تأیید آژانس کار فدرال دارید.

اگر مطمئن نیستید که موقعیت شغلی شما واجد شرایط دریافت کارت آبی اتحادیه اروپا است، می‌توانید با افراد حرفه‌ای مانند کارشناسان قانون مهاجرت در موسسه کاریابی بین‌المللی ویکو تماس بگیرید. آن‌ها در مورد کلیه امور مربوط به کارت آبی (بلوکارت) آلمان به خوبی مطلع هستند.

حرفه‌های واجد شرایط برای کارت آبی (بلوکارت) آلمان اتحادیه اروپا آلمان

برخی از مشاغلی که در آلمان بیشترین تقاضا را دارند عبارت‌اند از:

  • معماران و طراحان داخلی
  • مهندسان
  • متخصصان فناوری اطلاعات و ارتباطات
  • ریاضیدانان
  • متخصصین سلامت
  • دانشمندان
  • مهندسین علمی
  • متخصصان برنامه‌ریزی شهری و ترافیکی

زمینه‌های شغلی که شما را واجد شرایط دریافت کارت آبی (بلوکارت) آلمان می‌کند، مواردی هستند که نیاز به مدرک دانشگاهی دارند. اگر در رشته خود واجد شرایط هستید، واجد شرایط دریافت کارت آبی آلمان هستید.

کارت آبی (بلوکارت) آلمان

درخواست کارت آبی (بلوکارت) آلمان اتحادیه اروپا

شما فقط می‌توانید کارت آبی اتحادیه اروپا را از اداره اتباع خارجی در آلمان دریافت کنید. بنابراین، پس از یافتن کار در آلمان، باید برای دریافت ویزای ورود به سفارت آلمان در کشور خود مراجعه کنید. هنگامی که در آلمان هستید، می‌توانید کارت آبی خود را دریافت کنید. در اینجا یک راهنمای گام به گام آورده شده است:

تعیین وقت ویزا: برای تعیین وقت ویزا باید با سفارت یا کنسولگری آلمان در کشور خود تماس بگیرید. اگر سفارت آلمان در کشور شما وجود ندارد، ممکن است مجبور شوید برای درخواست به یک کشور همسایه سفر کنید.

مدارک مورد نیاز را جمع‌آوری کنید: سفارت آلمان لیستی از مدارک مورد نیاز برای درخواست ویزای کار آلمان را ارائه می‌دهد . این شامل قرارداد کاری، مدارک تحصیلی، بیمه درمانی مسافرتی و غیره می‌شود.

ارسال درخواست ویزا: در تاریخ قرار ملاقات، باید مدارک ویزا کاری آلمان را ارسال کرده و هزینه‌ای را پرداخت کنید. همچنین ممکن است از شما خواسته شود وارد مصاحبه شوید. این فقط یک ویزای ورود برای استخدام است. پس از ورود به آلمان همچنان باید برای کارت آبی اقدام کنید.

منتظر شنیدن تصمیم باشید: شنیدن تصمیم در مورد درخواست ویزای شما ممکن است یک تا سه ماه طول بکشد.

سفر به آلمان: اگر درخواست ویزای شما موفقیت‌آمیز باشد، ویزا دریافت خواهید کرد که به شما اجازه ورود به آلمان را می‌دهد. در آنجا، شما باید اقامت خود را ثبت کنید، بیمه درمانی آلمان را دریافت کنید و یک حساب بانکی باز کنید.

دریافت کارت آبی اتحادیه اروپا در اداره خارجی آلمان: پس از تسویه‌حساب اقامت، بانک و بیمه درمانی خود، می‌توانید درخواست کارت آبی اتحادیه اروپا را در Ausländerbehörde (مقام خارجی آلمان) ارسال کنید.

* اتباع استرالیا، کانادا، اسرائیل، ژاپن، نیوزلند، ایرلند شمالی، کره جنوبی، انگلستان و ایالات متحده آمریکا نیازی به درخواست ویزای ورود برای استخدام در سفارت آلمان ندارند. آن‌ها می‌توانند برای کارت آبی (بلوکارت) آلمان اتحادیه اروپا مستقیماً در اداره خارجی آلمان درخواست دهید.

تماس با ما

برای کارت آبی (بلوکارت) آلمان اگر قبلاً در آلمان بودید

اگر قبلاً در آلمان بوده و موقعیتی به شما پیشنهاد می‌شود که واجد شرایط دریافت کارت آبی می‌شوید، می‌توانید در Ausländerbehörde محلی (مرجع خارجی آلمان) درخواست دهید. شما باید حداقل شش هفته قبل از انقضای مجوز اقامت فعلی خود، این فرآیند را شروع کنید.

الزامات کارت آبی (بلوکارت) آلمان و مهاجرت کاری به آلمان

مدارک مورد نیاز برای درخواست کارت آبی در آلمان عبارت‌اند از:

  1. پاسپورت معتبر شما
  2. عکس بیومتریک 35mm x 45mm اخیر.
  3. قرارداد کار شما
  4. فرم درخواست برای اجازه اقامت.
  5. اعلامیه روابط استخدامی اگر نیاز به تأیید بیشتر توسط آژانس کار فدرال دارید، این مورد ضروری است.
  6. ثبت اقامت شما در آلمان وقتی وارد آلمان می‌شوید، باید آدرس خود را در دو هفته اول ثبت کنید. گواهی ثبت‌نام را به عنوان مدرکی ارائه دهید که اساساً در آلمان زندگی می‌کنید.
  7. مدرک دانشگاهی یا کالج شما.
  8. در صورت نیاز: به رسمیت شناختن مدرک شما توسط اداره مرکزی آموزش خارجی (ZAB).
  9. گواهی بیمه سلامت.

اگر بیمه سلامت عمومی دارید، کارت سلامت الکترونیکی خود را همراه با تأییدیه بیمه سلامت ارسال کنید.

اگر بیمه خصوصی دارید، گواهی شرکت بیمه را به همراه مدرک پرداخت حق بیمه خود ارائه دهید.

مجوز فعالیت شغلی برای مشاغلی که نیاز به مجوز شغلی دارند، مانند پزشکی یا حقوق.

زمان پردازش کارت آبی (بلو کارت) آلمان اتحادیه اروپا

شنیدن تصمیم Ausländerbehörde در مورد درخواست کارت آبی آلمان شما بین پنج تا شش هفته طول می‌کشد. اداره اتباع خارجی با همکاری آژانس فدرال کار آلمان برای صدور مجوز اقامت و کار شما همکاری خواهد کرد.

کارت آبی (بلوکارت) آلمان

هزینه کارت آبی (بلوکارت) آلمان چقدر است؟

هزینه بلو کارت آلمان 110 یورو است. با این حال، ممکن است هزینه آن بین 100 تا 140 یورو در ایالت‌های مختلف آلمان متغیر باشد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *