آلمان

بورسیه تحصیلی در آلمان: پیچ‌وخم‌هایی که باید بدانید

بورسیه تحصیلی در آلمان

دریافت بورسیه تحصیلی در آلمان، در مقاطع مختلف، یکی از روش‌های پرطرفدار برای مهاجرت تحصیلی به این کشور است. ازآنجایی‌که تحصیل در این کشور و در مراکز دولتی رایگان است، گرفتن بورسیه تحصیلی می‌تواند فرصت عالی برای افراد باشد تا به‌طورکلی هیچ نگرانی بابت هزینه‌های زندگی در آلمان نداشته باشند. البته گرفتن این بورسیه برای مقطع دکتری بسیار آسان‌تر از کارشناسی و کارشناسی ارشد است.

بورسیه تحصیلی در آلمان: پیچ‌وخم‌هایی که باید بدانید

آلمان را می‌توان یکی از قطب‌ها بزرگ صنعتی در تمام دنیا دانست که سال‌هاست به‌عنوان کشوری پیشرفته شناخته می‌شود. از این رو بسیاری از افراد به دنبال گرفتن بورسیه تحصیلی در آلمان هستند تا از این طریق بتوانند آینده‌ای روشن‌تر پیش روی خود رقم بزنند. اگر شما نیز در این فکر هستید که به‌واسطه تحصیل و اخذ بورسیه به آلمان مهاجرت کنید، حتماً تا پایان این مطلب همراه ما بمانید. برای دریافت اطلاعات دقیق‌تر نیز می‌توانید از خدمات مشاوره شرکت ویکو استفاده نمایید.

همه آنچه باید درباره تحصیل در آلمان بدانید

پیش از آنکه درباره شرایط بورسیه تحصیلی در آلمان بدانید، خوب است با شرایط تحصیل در این کشور بیشتر آشنا شوید. آلمان یکی از کشورهایی است که خدمات آموزشی را در مقاطع مختلف به‌صورت رایگان در اختیار افراد می‌گذارد؛ یعنی شما برای تحصیل در مدارس و دانشگاه‌های دولتی این کشور ملزم به پرداخت هزینه‌های بالا تحت عنوان شهریه نیستید و تنها باید مبلغی مختصر به‌عنوان ثبت‌نام پرداخت نمایید. به همین خاطر است که تحصیل در آلمان برای بسیاری از افرادی که قصد مهاجرت دارند، انگیزه‌ای جدی محسوب می‌شود. البته باید بدانید برای تحصیل رایگان لازم است به میزان خوبی با زبان آلمانی آشنایی داشته باشید؛ زیرا تنها مدارس و دانشگاه‌های خصوصی امکان تحصیل به زبان آلمانی را فراهم می‌نمایند.

برای اخذ بورسیه تحصیلی در آلمان چه باید بکنید؟

طبق توضیحات بالا، اخذ بورسیه تحصیلی برای دانشگاه‌ها و مدارس دولتی درواقع به معنای دریافت کمک‌هزینه زندگی است، نه شهریه دانشگاه یا مدرسه. از این جهت می‌توان گفت بورسیه تحصیلی آلمان در مقطع دبیرستان یا دانشگاه می‌تواند فرصتی بی‌نظیر برای پیشرفت و تحصیل در کشوری با امکانات عالی باشد. در ادامه به‌طور دقیق درباره اخذ بورسیه تحصیلی در آلمان و در مقاطع مختلف صحبت خواهیم کرد. البته اگر تصمیم قطعی بر دریافت بورسیه و مهاجرت تحصیلی دارید، پیشنهاد می‌کنیم با مشاوران کار بلد ویکو نیز در ارتباط باشید.

بورسیه تحصیلی در آلمان

بورسیه تحصیلی آلمان در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد

هرچند می‌توانید برای تمام مقاطع تحصیلی دانشگاهی برای اخذ بورسیه اقدام کنید، اما برای مقاطع پایین‌تر کار کمی سخت می‌شود. به‌طور معمول گرفتن بورسیه تحصیلی برای دوره کارشناسی و کارشناسی ارشد دشوارتر است. البته یک‌راه مناسب برای رسیدن به این هدف این است که ابتدا با هزینه‌های خود برای درس خواندن وارد این کشور شوید و سپس به‌واسطه اخذ نمرات بالا برای دریافت بورسیه تحصیلی آلمان کارشناسی ارشد و کارشناسی، اقدام نمایید.

بورسیه تحصیلی آلمان در مقطع دکتری

اگر به فکر اخذ بورسیه تحصیلی در آلمان، برای مقطع دکتری هستید، باید بگوییم شانس بیشتری دارید. اگر نمرات دوران تحصیل شما بالا باشد، سوابق علمی خوبی داشته باشید. و مقاله‌های معتبری در ژورنال‌ها ارائه داده باشید، با احتمال بالایی می‌توانید بورسیه تحصیلی دکتری را دریافت کنید. البته باید با استاد مورد نظر خود نیز در دانشگاه مقصد در ارتباط باشید و تأیید او را بگیرید. همچنین سطح دانش زبانی شما چه در مورد زبان آلمانی و چه انگلیسی از اهمیت بالایی برخوردار است.

سازمان‌های ارائه‌دهنده بورسیه تحصیلی آلمان

دریافت بورسیه تحصیلی دندانپزشکی آلمان، پزشکی، مهندسی و … همگی امکان‌پذیر است و می‌تواند به شما برای مهاجرت آسان‌تر کمک کند؛ اما لازم است با اطلاعات کافی وارد این مسیر شوید. سازمان‌های دولتی و غیردولتی بسیاری وجود دارند که اقدام به ارائه بورسیه تحصیلی در آلمان می‌نمایند می‌توانید از مشاوران ویکو کمک بگیرید و بهترین و مناسب‌ترین بورسیه را با توجه به شرایط خود از این سازمان‌ها دریافت کنید. سازمان‌هایی مانند:

  • DAAD
  • Deutschland scholarship
  • konder adenauer stiftung
  • Heinrich boll
  • kurt Hansen
  • و …

این بورسیه‌ها در برخی موارد علاوه بر هزینه تحصیل، بخشی از هزینه زندگی، نقل مکان و … را نیز پرداخت می‌نمایند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *