آلمان

شرایط مهاجرت به آلمان به عنوان پرستار چیست؟

شرایط مهاجرت به آلمان به عنوان پرستار

گواهی پرستاری(شرایط مهاجرت به آلمان به عنوان پرستار) که از کشور خود دریافت کرده اید باید توسط مقامات آلمانی به رسمیت شناخته شود. مقامات بررسی خواهند کرد که آیا گواهینامه ای که به دست آورده اید معادل گواهینامه آلمانی است یا خیر. در صورت تایید می توانید به عنوان پرستار به آلمان مهاجرت کنید. اگر نه، می توانید یک دوره سازگاری را پشت سر بگذارید تا اطلاعات و دانش لازم را برای کار در آلمان به عنوان پرستار به دست آورید.

شرایط مهاجرت کاری به آلمان به عنوان پرستار چیست؟

برای اینکه بتوانید به عنوان پرستار به آلمان نقل مکان کنید، باید لیست الزامات و مدارک پشتیبان زیر را تهیه کنید:

شناخت اسناد

ممکن است یک آزمون ارزیابی برای اثبات واجد شرایط بودن شما برای کار به عنوان پرستار انجام دهید. استانی که در آن کار خواهید کرد مسئول ارزیابی تشخیص مدارک شما است. اگر تایید کردند می توانید در استان های دیگر هم کار کنید.

گواهی مهارت زبان (شرایط مهاجرت کاری به آلمان به عنوان پرستار)

سطوح B2 یا B1 چارچوب مشترک اروپایی مرجع برای زبان ها (CEFR) برای کار در آلمان به عنوان پرستار مورد نیاز است. الزامات زبان بستگی به استانی دارد که می خواهید به آن مهاجرت کنید . اما برای درک دستورالعمل ها و تعامل با بیماران باید مسلط باشید.

شرایط مهاجرت به آلمان به عنوان پرستار

آزمایشات پزشکی برای سلامتی (شرایط مهاجرت به آلمان به عنوان پرستار)

متقاضیان برای کار به عنوان پزشک در آلمان باید سلامت جسمی و روانی خود را ثابت کنند. برای اثبات شرایط سلامتی، انجام آزمایش پزشکی با پزشک آلمانی الزامی است. داوطلبان برای کار به عنوان پرستار باید سالم باشند.

گواهی پاک بدون سابقه کیفری(شرایط مهاجرت به آلمان به عنوان پرستار)

متقاضیان برای کار به عنوان پرستار در آلمان نیاز به داشتن گواهی سابقه پاک دارند. ارائه گواهی سابقه پاک از پلیس کشورتان الزامی است. اگر در آلمان هستید، به گواهی رفتار (Führungszeugnis) نیاز دارید.

به خاطر داشته باشید که اگر بیش از شش ماه در کشور دیگری زندگی کرده اید، ممکن است مجبور شوید از آنجا نیز گواهی ارائه دهید. زمانی که مدرک شناسایی را گذرانده اید، می توانید به آلمان نقل مکان کنید و به عنوان پرستار شروع به کار کنید.

تماس با ما

چگونه به عنوان یک پرستار به آلمان مهاجرت کنیم؟

برای مهاجرت به آلمان به عنوان پرستار مراحل زیر را دنبال کنید:

مرحله 1. تحصیلات خود را در زمینه پرستاری در کشور خود تکمیل کنید

اگر در آلمان در رشته پرستاری تحصیل نمی کنید، باید مدرک تحصیلی از کشور خود داشته باشید. در صورتی که کشور شما نیاز به آزمایش یا گواهی دیگری برای مجوز دادن به شما به عنوان پرستار دارد، باید آن را نیز دریافت کنید. بنابراین، تمام نیازهای کشور خود را جمع آوری کنید و خود را برای همه چیز آماده کنید.

مرحله 2. گواهی مهارت زبان را دریافت کنید

مهارت زبان برای افرادی که می خواهند به عنوان پرستار در آلمان کار کنند ضروری است. می دانم که شما باید به تسلط به زبان انگلیسی فکر کنید، اما با آلمانی ها کار خواهید کرد و باید آنها را درک کنید. بنابراین روی مهارت های آلمانی خود کار کنید و B1 یا B2 را دریافت کنید. مدرکی که نیاز دارید بستگی به استانی دارد که به آن مهاجرت خواهید کرد و موقعیتی که در آن کار خواهید کرد. پس تحقیق کنید که چه مدرکی نیاز دارید. با این حال، هر چه بیشتر آلمانی بدانید، شرایط شما در این کشور بهتر خواهد بود. لیست مراجع صادر کننده گواهینامه را می توانید از این لینک پیدا کنید.

شرایط مهاجرت به آلمان به عنوان پرستار

مرحله 3. گواهینامه خود را توسط مقامات آلمانی به رسمیت شناخته شود

گواهی تحصیلی شما باید توسط مقامات این استان آلمانی که در آن کار خواهید کرد به رسمیت شناخته شود. شما باید از آنها در مورد لیست مدارک مورد نیازشان بپرسید و ترجمه و نسخه اصلی را برای آنها ارسال کنید. همچنین هزینه پردازش با تشخیصی که باید بپردازید وجود دارد. زمانی که مدارک شما را تایید کردند، می توانید به عنوان پرستار به آلمان مهاجرت کنید.

مرحله 4. برای یک پیشنهاد شغلی از یک کارفرمای آلمانی درخواست دهید

وب سایت های مختلفی وجود دارند که موقعیت های شغلی را برای یافتن شغل تبلیغ می کنند.

  • استپ استون
  • Arbeitsagentur
  • لینکدین
  • Meinestadt.de
  • Jobrapido.de
  • کیمتا
  • Xing Stellenmarkt
  • هیولا دویچلند
  • Stellenanzeigen.de

اینها وب سایت هایی هستند که به شما کمک می کنند تا یک پیشنهاد شغلی با یک کارفرمای آلمانی پیدا کنید. شما همچنین می توانید بدون پیشنهاد شغلی به آلمان مهاجرت کنید. شما می توانید برای ویزای جستجوی کار آلمان درخواست دهید و برای یافتن کار مدتی در این کشور بمانید. همچنین امکان یافتن کار از طریق ویزای توریستی آلمان وجود دارد، اما شما اجازه کار در این کشور را ندارید.

مرحله 5. برای ویزای کار اقدام کنید

زمانی که پیشنهاد شغلی دریافت کردید، می توانید برای ویزای کار اقدام کنید. برای ارسال به سفارت آلمان در کشور خود باید فرم درخواست را تکمیل کنید و مدارک پشتیبان را جمع آوری کنید. مراحل درخواست ویزای کار در سایت موسسه کاریابی ویکو توضیح داده شده است.

کجا می توان در آلمان به عنوان پرستار کار کرد؟

در نهایت به عنوان پرستار در آلمان کار خواهید کرد به تحصیلات، تجربه کاری، مهارت زبان و مشاغل موجود بستگی دارد. در اینجا برخی از مکان هایی که می توانید برای کار به عنوان پرستار در آلمان معاف شوید آمده است:

بیمارستان ها / کلینیک ها

اولین گزینه ای که می توانید در آن کار کنید یک بیمارستان یا کلینیک است. همیشه فرصت شغلی با یک بیمارستان وجود دارد، زیرا آنها به پرستاران جدید برای مراقبت از سالمندان و گردشگرانی که می خواهند خدمات پزشکی در کشور دریافت کنند، نیاز دارند.
اینها برخی از مزایای کار در بیمارستان است.

شرایط مهاجرت به آلمان به عنوان پرستار

  1. امکانات مدرن
  2. زیرساخت خوب
  3. شورای کاری برای حمایت از کارکنان
  4. ساعات کار تنظیم شده
خانه های سالمندان

چند نفر آلمانی هستند که بالای 90 سال سن دارند؟ بله، 1.5 میلیون نفر و میلیون ها نفر بین 60 تا 90 نفر هستند. آنها به پرستاری نیاز دارند که از آنها مراقبت کند و تعداد این افراد در حال افزایش است زیرا آلمان با بازنشستگی بخش بزرگی از جمعیت روبرو است.

در صورتی که کسی از فرد مراقبت نکند، ممکن است در خانه سالمندان قرار گیرد. اما روند گرفتن پرستار در خانه رو به افزایش است و کودکان مایلند فردی را برای مراقبت از والدین خود استخدام کنند. برای حفظ استقلال و روحیه فرد است.

مکان هایی برای افراد دارای معلولیت

مکان هایی برای معلولان وجود دارد که به پرستاران برای مراقبت از بیماران نیاز دارند. این افراد نمی توانند از عهده کارهای خود برآیند و در بیشتر کارهای روزانه خود به کمک نیاز دارند.

همچنین خانواده ها حاضرند فردی را برای مراقبت از اعضای خانواده معلول خود استخدام کنند.

پزشکان خصوصی و متخصص

برخی از پزشکان و متخصصان هستند که به تنهایی کار می کنند. این افراد به یک پرستار نیاز دارند تا در انجام وظایف و مسئولیت های مطب یا مراقبت از بیماران به آنها کمک کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *