استرالیا

شرایط کار دانشجویی در استرالیا چگونه است؟

شرایط کار دانشجویی در استرالیا

از 1 ژوئیه 2023، دولت استرالیا محدودیت هایی را برای تعداد ساعات کاری مجاز برای دارندگان ویزای دانشجویی (زیر کلاس 500) که در استرالیا تحصیل و کار می کنند، مجدداً اعمال می کند. محدودیت‌های کاری ویزای دانشجویی در همه‌گیری کرونا کاهش یافت و در ژانویه ۲۰۲۲ به‌طور موقت برداشته شد. این ترتیب موقت در ۳۰ ژوئن ۲۰۲۳ به پایان می‌رسد.

شرایط کار دانشجویی در استرالیا چگونه است؟

از 1 ژوئیه 2023، تعداد ساعات کار مجاز در طول ترم ها و ترم های تحصیلی به میزان 48 ساعت در هر دو هفته، محدود می شود. این تضمین می‌کند که دارندگان ویزای دانشجویی می‌توانند روی یادگیری خود در استرالیا تمرکز کنند، اما در حین تحصیل، شغلی با حقوق دریافت کنند و تجربه کاری ارزشمندی کسب کنند.

این برای شما چه معنایی دارد

شما باید به ایجاد تعادل بین تعهدات تحصیلی و کاری خود ادامه دهید، حتی اگر تعداد ساعات کاری شما انعطاف پذیر باشد.

هنوز باید:

  • ثبت نام دوره دانشجویی خود را حفظ کنید
  • اطمینان از حضور رضایت بخش در دوره دانشجویی
  • اطمینان از پیشرفت رضایت بخش دوره دانشجویی

اگر ثبت نام خود را لغو کنید و در کلاس ها شرکت نکنید، یا نتوانستید پیشرفت تحصیلی رضایت بخشی داشته باشید، ممکن است شرایط ویزای خود را نقض کنید.

حقوق کاری شما ثابت می ماند

دانشجویان بین المللی طبق قانون محل کار استرالیا از حقوقی مشابه سایر کارمندان برخوردارند. بنابراین، کارفرمایان باید همچنان از قوانین محل کار استرالیا پیروی کنند. بر اساس این قوانین، کارفرمایان نمی توانند به دارنده ویزای دانشجویی اجازه دهند با نقض شرایط ویزای خود کار کند.

تماس با ما

اگر در محل کار با شما منصفانه رفتار نمی شود، لطفاً در اسرع وقت با Fair Work Ombudsman تماس بگیرید. کارفرمای شما نمی‌تواند ویزای شما را لغو کند، وزارت امور داخلی ویزای شما را برای گزارش بهره‌برداری از محل کار به Fair Work Ombudsman لغو نمی‌کند، حتی اگر بیش از تعداد ساعات مجاز در یک دو هفته کار کرده باشید.

اطلاعات برای کارفرمایان

کارفرمایان باید همچنان از قوانین محل کار استرالیا پیروی کنند. کارگران خارج از کشور، از جمله دانشجویان بین المللی، طبق قانون محل کار استرالیا از حقوقی مشابه با سایر کارمندان برخوردارند.

در حالی که این اقدامات وجود دارد، وزارت امور داخلی و نیروی مرزی استرالیا:

طبق 116(1)(b) قانون مهاجرت 1958 از صلاحدید خود استفاده کنند. این برای لغو روادید دانشجویانی است که هر دو هفته بیش از 40 ساعت کار می کنند تا از سازمان، حمایت کنند.

دارندگان ویزای دانشجویی را برای بررسی هرگونه تخلف احتمالی تحت s235 قانون مهاجرت 1958 ارجاع ندهید. این ممکن است مربوط به ساعات کاری یک دارنده ویزای دانشجویی در نقض شرایط ویزا باشد. شما شرکت های استخدام شخص ثالث مربوطه را به عنوان کارفرما برای بررسی هرگونه تخلف احتمالی تحت s245AC قانون مهاجرت 1958 معرفی نکنید.

شرایط کار دانشجویی در استرالیا

چه نوع کاری با ویزای دانشجویی در استرالیا مجاز نیست؟

محدودیت های بسیار کمی در مورد نوع کاری که دانشجویان دارای  ویزای دانشجویی هستند وجود دارد. با این حال، کار تمام وقت مجاز نیست زیرا از ساعات تعیین شده بیشتر خواهد شد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر درباره اخذ ویزای استرالیا به وب سایت مهاجرتی ویکو مراجعه نمائید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *