دانمارک

شرایط بازار کار پرستاری در دانمارک

کار پرستاری در دانمارک

در این مقاله شما با کار پرستاری در دانمارک، مراحل مهاجرت پرستاران به دانمارک، هزینه‌های زندگی در شهرهای بزرگ دانمارک و درامد پرستاران آشنا خواهید شد. پس تا انتهای مقاله همراه گروه مهاجرتی ویکو باشید.

بازار کار پرستاری در دانمارک

مانند سایر شاخه‌های پزشکی، پرستاری یکی از مشاغل پر تقاضا در دانمارک است و بازار کار پرستاری در دانمارک شرایط مطلوبی دارد. در مقایسه با سایر کشورها، درآمد پرستاران در دانمارک بالاست و علاوه بر این، پرستاران می‌توانند باکار در این کشور اقامت دائم دریافت کنند. استاندارد و کیفیت زندگی در این کشور بسیار بالاست و به همین دلیل زندگی و کسب اقامت و شهروندی موردعلاقه بسیاری است. مشاوران گروه مهاجرتی ویکو با معرفی سیستم‌های مهاجرتی در این کشور و سایر کشورها به متقاضیان مهاجرت کمک می‌کنند تا انتخاب درستی داشته باشند.

 دانش زبانی برای بازار کار پرستاری در دانمارک

قبل از هر چیز باید بدانید که تحصیل و کار به‌عنوان پرستار در دانمارک مستلزم دانش زبان دانمارکی است و مدرک زبان ضروری تلقی می‌شود. اما علاوه بر مدرک زبان، پرستاران خارجی که از دانشگاه‌های خارج از دانمارک فارغ‌التحصیل شده‌اند. ابتدا باید مدارک تحصیلی خود را تائید کرده و باید مدرک دانشگاهی و کار حرفه‌ای خود را نیز ارائه دهید.

دوم، برای دریافت مجوز کار دانمارکی اقدام کنید و اگر قصد ادامه تحصیل در رشته پرستاری رادارید باید بدانید که آزمون‌های شفاهی و کتبی در مراکز آموزش زبان دانمارکی این کشور برگزار می‌شود و با توجه به شرایط بازار کار در این حوزه و دانشگاه‌های معروف این کشور، بسیاری از دانشجویان خارجی دانشگاه‌های این کشور را برای ادامه تحصیل در این زمینه انتخاب می‌کنند.

آزمون زبان دانمارکی (DANISH3) چیست؟

این آزمون شامل درک مطلب کتبی و شفاهی، ارتباط نوشتاری و ارتباط شفاهی است. شما باید حداقل نمره 10 در آزمون ارتباط شفاهی و حداقل نمره 7 در آزمون‌های درک مطلب و ارتباط کتبی را کسب کنید. حداقل نمره برای سه بخش باید به‌طور هم‌زمان و در یک آزمون کسب شود.

این تست دو بار در سال در ماه می یا ژوئن و در نوامبر یا دسامبر انجام می‌شود بااین‌حال، شما باید کمتر از 12 ماه قبل از درخواست مجوز، آزمون را پشت سر گذاشته باشید، مگر اینکه بتوانید ثابت کنید که برای دوره پس از قبولی در آزمون زبان به‌طور مداوم در دانمارک اقامت داشته‌اید.

کار پرستاری در دانمارک

ویزا کار پرستاری در دانمارک

ویزای کاری کوتاه‌مدت به مدت سه سال به پرستاران، پزشکان و دندان‌پزشکان می‌دهد و در طی آن مدارک پرستاری، پزشکی و دندانپزشکی را تکمیل می‌کنند. یعنی این افراد پس از ورود نمی‌توانند در رشته تخصصی خود فعالیت کنند و باید نسبت به اخذ این مجوز اقدام کنند که در ادامه توضیح داده خواهد شد.

با این‌ حال، برای برآورده کردن این شرط سه‌ساله، ویزای کار هم‌زمان با ویزای سه‌ساله درخواست می‌شود که در اصل اقامت برای مجوز است.، که به آن فرد اجازه می‌دهد درزمینهٔ کار کند. این ویزای کاری پرستاری بخشی از فرآیند است و جدا نیست.

شرایط لازم برای مهاجرت پرستاران به دانمارک
  • حداقل لیسانس پرستاری
  • حداقل 1 سال سابقه کار مرتبط
  • توانایی مالی برای اسکان شما و همراهان به مدت نیم سال

اخذ مجوز پرستاری برای مهاجرت به دانمارک

شما سه سال فرصت دارید تا مراحل زیر را انجام دهید و به‌عنوان پرستار شروع به کارکنید.

تائید صلاحیت

اولین قدم برای دریافت مجوز پرستاری دانمارک، تائید صلاحیت‌های شما توسط مقامات مربوطه در سازمان بهداشت و ایمنی دانمارک است. به همین دلیل باید درخواست خود را تکمیل و به‌صورت الکترونیکی برای این سازمان ارسال کنید.

آزمون زبان برای مشاغل پرستاری در دانمارک

این کشور آزمون مهارت زبان دانمارکی را برای متقاضیان شغل پرستاری در دانمارک برگزار می‌کند. این آزمون از 3 قسمت نوشتاری، گفتاری و درک مطلب تشکیل‌شده است که این آزمون هرساله در ماه‌های ژوئن، نوامبر و دسامبر در مراکز مختلف زبان دانمارک برگزار می‌شود. به‌این‌ترتیب شما 3 سال فرصت دارید تا به یک نتیجه معتبر در آن زبان برسید.

تماس با ما

دوره کارآموزی

برای شرکت در این دوره لازم است که مدرک زبان دانمارکی خود را قبلاً اخذ کرده باشید. این دوره رقابتی یک دوره ارزیابی عملی حداقل 6 ماهه است. این استخدام باید مهارت‌های بالینی و مهارت‌های ارتباطی شمارا ارزیابی کند. برای ادامه روند صدور مجوز، پس از اتمام این دوره، باید ارزیابی مثبتی از کارفرمای خود دریافت کنید. لازم به ذکر است که یافتن مکانی برای گذراندن این دوره مسئولیت شماست.

درآمد کار پرستاری در دانمارک

یکی از مهم‌ترین عواملی که هر فرد قبل از مهاجرت به کشوری دیگر به آن توجه می‌کند، درآمد وی در کشور مقصد است. بدیهی است هماهنگی آن با میزان حقوق و میزان هزینه‌های هر فرد بسیار مهم است.

بنابراین تمامی افرادی که پس از اخذ ویزای کار قصد مهاجرت به کشور دیگری رادارند باید قبل از هر اقدامی سعی کنند با توجه به حرفه و سابقه کاری خود بهترین کشور را انتخاب کنند.

کشور مقصد باید ازنظر دستمزد و درآمد در سطح بالاتری نسبت به کشور مبدأ باشد و سطح درآمد و هزینه در تعادل مناسب باشد.

دراین‌بین، دانمارک یکی از مقاصد مهاجرتی برای بسیاری از افرادی است که قصد کار در این کشور رادارند، زیرا استاندارد زندگی بدون شک در بالاترین سطح در اروپا و حتی جهان قرار دارد. در دانمارک امنیت اجتماعی در سطح بسیار بالایی قرار دارد.

در این کشور نیز اعتماد متقابل و حمایت متقابل بین مردم و دولت وجود دارد و کیفیت آموزش در دانمارک بسیار بالاست. و حمایت دولت از و کادر پزشکی مثال‌زدنی است.

در دانمارک، همه کارکنان مراقبت‌های بهداشتی، ازجمله پرستاران، حقوق و مزایای نسبتاً بالایی دریافت می‌کنند. به همین دلیل، دانمارک به یکی از محبوب‌ترین مقاصد مهاجرتی برای تمامی متخصصان پزشکی ازجمله پزشکان و پرستاران درزمینهٔ های مختلف تبدیل‌شده است.

حقوق پرستاران در دانمارک

متوسط حقوق پرستاران در دانمارک 583523 کرون دانمارک (83662 دلار) است. علاوه بر این، پرستاران به‌طور متوسط 9570 کرون (1373 دلار) در ماه پاداش دریافت می‌کنند.

یک پرستار جدید با تقریباً 1 تا 3 سال سابقه، میانگین حقوق 413,398 DKK (59,345 دلار) دریافت می‌کند. از سوی دیگر، یک پرستار حرفه‌ای ارشد با حدود 8 سال سابقه، به‌طور متوسط 721,816 کرون (103,620 دلار) حقوق دریافت می‌کند.

هزینه زندگی در شهرهای بزرگ دانمارک در سال 2023

کپنهاگ: حدود 25000 کرون برای یک خانواده 4 نفره، 7000 کرون برای یک فرد مجرد

آرهوس: برای یک خانواده 4 نفره حدود 25000 کرون، برای یک نفر 7000 کرون

آلبورگ: حدود 26 هزار برای یک خانواده 4 نفره بیش از 7 هزار کرون برای هر نفر.

در ادامه مقاله با جزئیات بیشتری در مورد هزینه‌های زندگی در دانمارک آشنا می‌شوید.

کار پرستاری در دانمارک

قیمت خانه در دانمارک

خانه در دانمارک 

 

میانگین هزینه اجاره و خرید خانه در دانمارک

 

آپارتمان 1 خوابه در مرکز شهر

 

6.696.40 کرون

 

آپارتمان 1 خوابه خارج مرکز شهر

 

4.834.85 کرون

 

آپارتمان 3 خوابه در مرکز شهر

 

12.413.41 کرون

 

آپارتمان 3 خوابه خارج مرکز شهر

 

9.002.36 کرون

 

هزینه خورد و خوراک در دانمارک

خورد و خوراک در دانمارک

 

میانگین هزینه خوردوخوراک در دانمارک

 

یک وعده‌غذا در رستوران ارزان‌ قیمت

 

110 کرون

 

2 وعده‌ غذا در رستوران متوسط

 

500 کرون

 

وعده غذایی مک‌دونالد

 

71 کرون

 

دو وعده‌ غذا در رستوران‌های محلی

 

380 کرون

 

هزینه حمل‌ونقل در دانمارک

حمل‌ و نقل در دانمارک

 

میانگین هزینه حمل‌ونقل در دانمارک

 

بلیت یک‌طرفه (حمل‌ونقل عمومی)

 

23 کرون

 

حمل‌ونقل ماهانه

 

395 کرون

 

شروع حرکت تاکسی (تعرفه معمولی)

 

45 کرون

 

تاکسی (1 کیلومتر)

 

15.55 کرون

 

تاکسی (1 ساعت انتظار)

 

420 کرون

 

تاکسی تا فرودگاه

 

250-350 کرون

 

شرایط اقامت دائم برای مهاجرت پرستاران به دانمارک

اکثر افرادی که قصد دریافت ویزای کار برای پرستار در دانمارک رادارند می‌خواهند از شرایط اقامت دائم مطلع شوند و درنهایت پاسپورت این کشور را دریافت کنند طبق قوانین اتحادیه اروپا، پس از 5 سال اقامت در هر یک از کشورهای عضو این اتحادیه، اقامت دائم اعطا می‌شود.

کار پرستاری در دانمارک

برای دانمارک علاوه بر این قانون، عموماً اقامت دائم پس از 8 سال کار و اقامت در این کشور به افراد اعطا می‌شود که در برخی موارد به 4 سال کاهش می‌یابد. بر اساس آخرین رتبه‌بندی جهانی، این پاسپورت در کنار کشورهایی مانند آمریکا، سوئیس، اتریش، پرتغال، هلند، ایرلند و کره جنوبی در رتبه سوم قرار دارد و امکان سفر بدون ویزا به 127 کشور جهان را فراهم می‌کند.

مدارک موردنیاز برای اخذ اقامت دانمارک

  • رسید پرداخت هزینه درخواست؛
  • کپی از تمام صفحات گذرنامه؛
  • گواهی مدرک پرستاری
  • اثبات  تمکن مالی یعنی: 381 کرون (5.34 دلار) برای خودتان

76.2 کرون (10922 دلار) اگر همسر دارید

91416کرون (13103 دلار) اگر همسر یا چند فرزند دارید

76194 کرون دانمارک (10921 دلار) اگر یک یا چند فرزند بدون شریک زندگی دارید.

مراحل یافتن کار پرستاری در دانمارک

پس از انجام تمام مراحل اخذ مجوز پرستاری در دانمارک و اخذ این مجوز، باید شغلی به‌عنوان پرستار در دانمارک پیدا کنید. برای این کار به مدارک زیر نیاز دارید:

  1. رزومه؛
  2. گواهی سلامت؛
  3. عکس پاسپورت؛
  4. تجربه کاری؛
  5. مدرک زبان دانمارکی؛
  6. مجوز پرستاری در دانمارک؛
  7. مدرک تحصیلی؛
  8. ریزنمرات؛
  9. کپی پاسپورت

فرصت‌های شغلی مستقیماً در بیمارستان‌ها و مراکز بهداشتی دانمارک منتشر می‌شوند و شما می‌توانید از طریق وب‌سایت‌هایی مانند Sygeplejerskejob.dk یا jobindex.dk شغل پیدا کنید. در دانمارک، کارفرمای شما درصد معینی از حقوق شمارا به صندوق بازنشستگی می‌پردازد که پس از بازنشستگی شما قابل‌برداشت است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *