دانمارک

معرفی مراحل مهاجرت به دانمارک برای پرستاران

مهاجرت به دانمارک برای پرستاران

یکی از رشته‌های شغلی پررونق در حوزه کادر درمان پرستاران  است. مهاجرت به دانمارک برای پرستاران در سال‌های اخیر به دلیل بازار کار مطلوب، رفاه اجتماعی و درآمد بالا افزایش‌یافته است. در این مطلب با شرایط، مدارک موردنیاز، مراحل پرستاری و مزایای مهاجرت به دانمارک برای پرستاران آشنا خواهید شد. با مجله ویکو همراه باشید.

مهاجرت پرستاران به دانمارک

در این مقاله با عنوان مهاجرت به دانمارک برای پرستاران می‌خواهیم اطلاعات کلی برای پرستاران و مراحل دریافت مجوز پرستاری در دانمارک را بررسی کنیم. با شروع اپیدمی کرونا و شیوع کووید-19 در جهان، فشار مضاعفی بر نیروی کار کادر درمانی در کشورهای مختلف جهان ازجمله کشورهای اروپایی واردشده است.

افزایش زیاد تعداد بیماران بستری‌شده در بیمارستان‌ها باعث شد وزارت بهداشت دانمارک نیاز شدید به نیروی کادر سلامت ازجمله پرستاران داشته باشد. این مقاله در مورد مهاجرت به دانمارک برای پرستاران در سال 2023 می‌باشد.

معرفی کشور دانمارک

قبل از بحث در مورد مهاجرت به دانمارک برای پرستاران باید بدانید که دانمارک کشوری است که در شمال اروپا واقع‌شده و ازنظر کیفیت زندگی و سطح رفاه و امنیت یکی از بهترین کشورهای جهان است و برای بسیاری از مردم زندگی در این کشور آرزو است. زیبایی طبیعی، تمیزی و آب‌وهوای خوب دانمارک از بزرگ‌ترین مزیت‌های زندگی در این کشور است.

پایتخت دانمارک شهر کپنهاگ است که اکثر مردم به دلیل توجه زیاد به محیط‌زیست با دوچرخه سفر می‌کنند که درنتیجه این شهر یکی از تمیزترین شهرهای جهان به‌حساب می‌آید. فساد اداری در دانمارک نزدیک به صفر است و جرم و جنایت کمترین میزان را در این کشور دارد. در واقع زبان رسمی مردم دانمارک دانمارکی است، اما انگلیسی به‌طور گسترده در این کشور صحبت می‌شود.

مهاجرت به دانمارک برای پرستاران

زبان برای مهاجرت به دانمارک برای پرستاران

زبان دانمارکی یکی از شیرین‌ترین زبان‌های دنیاست و این تنها یک گام برای مهاجرت پرستاری به دانمارک است. البته یادگیری زبان دانمارکی در موقعیت‌های کاری که در کشورهای اسکاندیناوی وجود دارد امکان‌پذیر است و در کل برای فردی که هدف اصلی او موفقیت و پیشرفت در زندگی است، هیچ مشکلی درراه وجود ندارد، این موارد را پشت سر می‌گذارد.

همان‌طور که گفته شد، در برخی از مشاغل، مانند مهندسی کامپیوتر، می‌توان بامهارت زبان انگلیسی در دانمارک کار وزندگی کرد. اما برای ادامه کار یا تحصیل پزشکی در رشته‌های پزشکی و پرستاری در دانمارک، به دلیل حساسیت بالای این مشاغل و نیاز به ارتباط مستقیم با افراد و بیماران، باید مدرک زبان دانمارکی در سطح IDansk 3 داشته باشید.

لازم به ذکر است این دوره‌ها ممکن است بین 1 تا 2 سال طول بکشد که البته بستگی به فرد دارد. دوره‌ها به‌صورت جامع و منظم ارائه می‌شوند و فرد باید این دوره‌های زبان را در دانمارک بگذراند. پس از فراگیری زبان و قبولی در آزمون زبان دانمارکی، متقاضیان کار در رشته پرستاری دانمارک بقیه مراحل معادل‌سازی را طی خواهند کرد.

اما خبر خوب برای پرستاران عزیز، احتمالاً با جستجوی گوگل در مورد شرایط مهاجرت به کشورهای دیگر مطالعه کرده‌اید و متوجه تأکید بر فاکتور زبان شده‌اید. بااین‌حال، جالب است بدانید که مدرک زبان در شرایط پرستاران مهاجرت به دانمارک لحاظ نمی‌شود.

درواقع فرد بعد از پرستار شدن در دانمارک باید در کلاس‌های زبان دانمارکی شرکت کند و در مدت اقامت 3 ساله در این کشور مدرک بگیرد.
هر چه زودتر مدرک زبانش را بگیرد، مزایای بیشتری در انتظارش است. لازم به ذکر است با اخذ مدرک زبان و قبولی در آزمون‌های شفاهی و کتبی، ویزای کار پرستاری دانمارک در این مدت تمدید می‌شود.

ویزای کار برای مهاجرت به دانمارک برای پرستاران

ویزای کار موقت برای مهاجرت به دانمارک برای پرستاران یک دوره 3 ساله ارائه می‌کند که طی آن پروسه اخذ مجوز کار در رشته‌های پرستاری، پزشکی یا دندانپزشکی را طی می‌کنند.. به‌طورکلی پرستاری یکی از پر تقاضاترین مشاغل در دانمارک است.

مهاجرت به دانمارک برای پرستاران

نقش دستمزد برای مهاجرت به دانمارک برای پرستاران

پرستاران در دانمارک می‌توانند درآمد بسیار خوبی داشته باشند و باید این نکته مهم را در حرفه‌ی پرستاری به‌ویژه قبل از مهاجرت به دانمارک به خاطر بسپاریم. هرکسی که می‌خواهد بازندگی در دانمارک پیشرفت کند باید بداند که مشاغل موردنیاز این کشور می‌تواند نقش بسیار مهمی در این پیشرفت داشته باشد زیرا دولت دانمارک با توجه به نیاز به مشاغل و تخصص‌های مختلف در این کشور، خود مهاجران مختلفی را از این کشور می‌پذیرد. پرستاری در دانمارک می‌تواند یک شغل ایدئال با یک زندگی ایدئال برای شما باشد.

حقوق پرستاری یکی از بالاترین حقوق در دانمارک است و به همین دلیل، پرستار دانمارکی مزایای زیادی دارد.

شرایط مهاجرت به دانمارک برای پرستاران

افرادی که دارای حداقل مدرک 4 ساله در رشته پرستاری هستند می‌توانند برای مهاجرت به دانمارک به‌عنوان پرستار اقدام کنند. البته این امر مستلزم شرایط دیگری است که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم:

  • داشتن حداقل مدرک پرستاری؛
  • تسلط کامل به زبان دانمارکی
  • دریافت مجوز پرستاری دانمارکی؛
  • ارائه مدرکی مبنی بر تمکن مالی
  • سابقه کار حداقل 1 سال.

مراحل اخذ مجوز پرستاری برای مهاجرت به دانمارک برای پرستاران

مهم‌ترین شرط مهاجرت به دانمارک برای پرستاران، اخذ مجوز پرستاری در این کشور می‌باشد. برای دریافت این مجوز باید مراحلی را که در زیر به شما خواهیم گفت را دنبال کنید.

تماس با ما

1. دریافت تاییدیه برای مهاجرت به دانمارک

اولین قدم برای دریافت مجوز پرستاری دردانمارک این است که مدارک شما توسط سازمان بهداشت و ایمنی دانمارک تائید شود. برای این منظور باید درخواست خود را پرکرده و به‌صورت الکترونیکی برای این سازمان ارسال کنید. همچنین باید مدارک دیگری را به همراه این درخواست ارسال کنید. این اسناد عبارت‌اند از:

  1. مدارک شناسایی مانند یک کپی تأییدشده از صفحه بیوگرافی پاسپورت؛
  2. گواهی تغییر نام (در صورت وجود)؛
  3. مدرک تغییر نام (در صورت وجود)؛
  4. رزومه تحصیلی؛
  5. رونوشت دقیق برنامه تحصیلی، ازجمله شرایط پذیرش، طول دوره آموزشی و غیره.
  6. یک سال سابقه کار (درصورتی‌که بیش از 6 سال از اخذ مدرک پرستاری گذشته باشد).
  7. معرفی از دانشگاه محل تحصیل؛
  8. سابقه کار یک سال یا بیشتر (درصورتی‌که بیش از 6 سال از دریافت دیپلم پرستاری گذشته باشد).
  9. معرفی‌نامه از موسسه آموزشی؛
  10. معرفی از وزارت بهداشت؛
  11. وکالت‌نامه (درصورتی‌که فرد دیگری کارهای شمارا انجام می‌دهد).

لطفاً توجه داشته باشید که برای مهاجرت به دانمارک برای پرستاران باید تمام این مدارک به‌طور رسمی به انگلیسی یا دانمارکی ترجمه شوند. البته متأسفانه روند رسیدگی به این درخواست‌ها طولانی است و حدود 3 سال به طول می‌انجامد. در صورت تائید صلاحیت شما، به شما 3 سال فرصت داده می‌شود تا کلیه شرایط مهاجرت را به‌عنوان یک پرستار انجام دهید، مانند قبولی در آزمون زبان دانمارکی.

2. شرکت در آزمون زبان دانمارکی برای پرستاران

آزمون زبانی که برای مهاجرت به دانمارک به‌عنوان پرستار باید شرکت کنید، آزمون زبان دانمارکی 3 (Prøve i dansk 3) نام دارد. این آزمون کتبی و گفتاری در سه بخش درک مطلب، ارتباط نوشتاری و ارتباط شفاهی است. در آزمون ارتباط شفاهی باید حداقل 10 امتیاز و در آزمون‌های درک مطلب کتبی و ارتباط کتبی حداقل 7 امتیاز کسب کنید.

مهاجرت به دانمارک برای پرستاران

این آزمون دو بار در سال در، ژوئن و نوامبر یا دسامبر برگزار می‌شود. پرستاران باید حداکثر ۱۲ ماه قبل از درخواست مجوز پرستاری برای مهاجرت به دانمارک در این آزمون شرکت کنید، مگر اینکه ثابت کنند که در دوره پس از قبولی در آزمون زبان به‌طور مداوم در دانمارک اقامت داشته‌اید.

3. کارآموزی برای مهاجرت به دانمارک برای پرستاران

هنگامی‌که آزمون زبان دانمارکی را قبول می‌کنید، باید به‌عنوان یک کارآموز (evaluationssanättel) کارکنید تا با فرآیند پرستاری آشنا شوید و با روند در دانمارک همگام شوید. انتصاب به‌عنوان کارآموز حداقل 6 ماه است و هدف آن آزمایش مهارت‌های بالینی و ارتباطی شماست. شما باید خودتان برای کارآموزی اقدام کنید. شغل شما باید دائمی باشد.

همچنین باید اطمینان حاصل کنید که موقعیتی که برای آن درخواست می‌کنید توسط سازمان بهداشت و ایمنی دانمارک تأییدشده است. در صورت تأیید موقعیت، آژانس مجوز استخدام کارآموزی را صادر می‌کند.

قبل از شروع کار به یک مجوز ارزیابی (مجوز موقت) نیاز دارید. هنگامی‌که موقعیت شغلی موردنظر خود را پیدا کردید، باید فرمی را پرکنید و درخواست خود را به اداره بهداشت و ایمنی دانمارک (Ansøning om vlerësimautorisation) ارسال کنید. علاوه بر این فرم، شما باید رزومه به‌روز شده و گواهی هرگونه سابقه کیفری را ارسال کنید.

زمان رسیدگی به درخواست مجوز موقت برای مهاجرت به دانمارک برای پرستاران حداقل 14 روز از زمانی است که سازمان بهداشت مدارک موردنیاز را دریافت می‌کند. پس از اتمام دوره کارآموزی و دریافت ارزیابی‌های مثبت (evaluationsskemaer) از سازمان ایمنی دانمارک که در آن کار می‌کردید، یک مجوز دانمارکی به‌عنوان پرستار دریافت خواهید کرد.

اگر کارفرما در دوره عملی ارزیابی منفی از سازمان حمایت از کار دریافت کند، این سازمان در مورد مراحل بعدی تصمیم‌گیری می‌کند.

مهاجرت به دانمارک برای پرستاران

اخذ مجوز دائمی پرستاری و کار به‌عنوان پرستار در دانمارک

اگر کارفرمای شما پس از اتمام دوره کارآموزی ارزیابی مثبتی به شما بدهد، سازمان بهداشت و ایمنی نروژ شمارا به‌عنوان پرستار ثبت می‌کند و به شما اجازه کار دائمی می‌دهد. پس از دریافت مجوز کار در دانمارک، می‌توانید در مؤسسات بهداشتی دولتی و خصوصی در سراسر دانمارک کارکنید.

اکنون‌که مجوز کار خود را دریافت کرده‌اید، قدم بعدی شما این است که یک پرستار ثبت‌نام‌شده در دانمارک شوید تا شغلی در این کشور پیدا کنید. اگر در طول دوره کارآموزی، رابطه کاری خوبی با کارفرمای خود ایجاد کرده‌اید، ممکن است به شما یک کار دائمی پیشنهاد دهند یا شمارا به بیمارستان‌های دیگر معرفی کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *